Dodaj opinię
Producent | Numery OEM |
---|
555 | SL-S050 |
555 | SL-S050-M |
AKRON-MALÒ | 50208 |
APEC | AST4135 |
ASHIKA | 106-08-810 |
ASHUKI | K875-18 |
BENDIX | 042559B |
BIRTH | BX0193 |
BLUEPRINT | ADK88512 |
BORG BECK | BDL6845 |
CAUTEX | 774125 |
COMLINE | CSL7157 |
CORTECO | 49396196 |
DELPHI | TC1780 |
DENCKERMAN | D140414 |
FEBI | 28159 |
FIRST LINE | FDL6845 |
GSP | S050555 |
JAPANPAR | SI-810 |
JAPKO | 106810 |
JPG | 4740400400 |
KAVO PARTS | SLS-8516 |
KAWE | 8500 69605 |
LEMFO | 38070 01 |
MAPCO | 52304HPS |
MAXGEAR | 72-3115 |
METZGER | 53052018 |
MEYLE | 33-16 060 0000 |
MGA | SA5203 |
MOOG | SZ-LS-10106 |
MOTAQUIP | LVSL1416 |
MS | 28159B-PCS-MS |
NAPA | NST4135 |
NK | 5115207 |
OCAP | 0502786 |
OPTIMAL | G7-1138 |
QUINTON HA | QLS3565S |
RHIAG | 88.28.735 |
SIDEM | 77068 |
SKF | VKDS 846002 |
SPIDAN | 51437 |
STELLOX | 56-61006-SX |
STELLOX | 56-61006A-SX |
SUZUK | 42420-81A10 |
SWAG | 84 92 8159 |
Stark | SKST-0230299 |
TALOSA | 50-00609 |
TRISCAN | 8500 69605 |
TRW | JTS1581 |
VEMA | 250211 |
WILMINK | WG1993072 |
WILMINK | WG2038135 |
WILMINK | WG2040480 |
WILMINK | WG2250476 |
WILMINK | WG2288632 |
SUZUKI
|
Zadaj pytanie na temat tego produktu
Łącznik stabilizatora to element układu zawieszenia samochodowego, który odpowiada za połączenie stabilizatora z wahaczem lub kolumną zawieszenia. Przekłada się to na optymalne prowadzenie kół samochodu podczas jazdy. Sam łącznik odpowiada z kolei za to, by każde z kół przylegało do drogi podczas pokonywania nawet najmniejszych łuków.
Łączniki stabilizatora, zwane także drążkami skrętnymi, montuje się zarówno na przedniej, jak i tylnej osi. W zależności od konkretnej marki samochodu będą one różnić się od siebie m.in. długością, grubością, kształtem oraz sztywnością. Ich stosunkowo delikatna konstrukcja sprawia, że łączniki stabilizatora kiepsko znoszą polskie warunki drogowe – dziury, wyboje, wyrwy na drodze. Do ich zużycia może dojść nawet po przejechaniu zaledwie około 20 tys. kilometrów.
Typowe objawy uszkodzonych lub zużytych łączników stabilizatora to stuki i uporczywe skrzypienie z okolic kół podczas pokonywania nierówności. Łączniki stabilizatorów to niestety jedne z najbardziej awaryjnych elementów zawieszenia. Ponadto ich awaria zdecydowanie przyspiesza zużycie pozostałych części układu zawieszenia a także opon samochodowych. Wprawiony kierowca może także odczuć utratę stabilności podczas jazdy, co ma bezpośredni wpływ na pogorszenie bezpieczeństwa.
Z racji bardzo istotnej roli tego podzespołu zawieszenia odradza się odwlekania wymiany w czasie. Ponadto zaleca się, by podczas wymiany łączników stabilizatora zawsze kierować się ku częściom zamiennym najlepszych producentów. Taka wymiana przełoży się na zwiększenie wytrzymałości układu zawieszenia i zapewni bezawaryjność oraz niezawodność zawieszenia samochodowego na bardzo wysokim poziomie.
ABS to holenderska firma produkująca części samochodowe. Przedsiębiorstwo obecne na rynku od kilkudziesięciu lat uchodzi za jednego z wiodących producentów części hamulcowych. W tym obszarze producent działa kompleksowo, dostarczając dystrybutorom części do większości marek samochodowych.
Podstawę oferty ABS stanowią klocki i szczęki hamulcowe, będące niewątpliwie flagowymi produktami przedsiębiorstwa. Od lat klocki hamulcowe ABS, podobnie jak towarzyszące im szczęki, uznawane są za jedne z najbardziej innowacyjnych i skutecznych na rynku. Liczba referencji klocków i szczęk hamulcowych ABS przekracza 14 tys., co stanowi około połowę wszystkich referencji części samochodowych ABS. W katalogu znajdują się również tarcze hamulcowe, bębny, zaciski oraz przewody.
Od kilkunastu lat ABS posiada bogatszą ofertę, w której poza elementami układu hamulcowego, znajdują się również inne części samochodowe. Producent oferuje między innymi elementy układu zawieszenia, takie jak np. wahacze oraz kable i linki – nie tylko hamulcowe, ale również przeznaczone do sprzęgła i innych części samochodowych.
ABS to przedsiębiorstwo powstałe w 1978 roku. Historia firmy jest zatem dosyć długa. Przez ponad 40 lat obecności na rynku producent niemal nieustannie poszerzał asortyment. Początkowo rozwój polegał na wprowadzaniu kolejnych referencji w katalogu części hamulcowych, tak aby ostatecznie zaspokoić niemal cały rynek europejski i azjatycki oraz większość amerykańskiego. W 2004 doszło do swoistej rewolucji, polegającej na rozpoczęciu produkcji części spoza układu hamulcowego. Wtedy to z fabryk ABS wyjechały pierwsze elementy zawieszenia.