Dodaj opinię
Producent | Numery OEM |
---|
AKRON-MALÒ | 53209 |
APEC | AST4233 |
BENDIX | 042619B |
BIRTH | BX0146 |
BIRTH | BX5078 |
BLUEPRINT | ADJ138522 |
BORG BECK | BDL7061 |
BORG BECK | BDL7285 |
BORG BECK | BDL7285HD |
BSG | BSG 15-310-148 |
BSG | BSG 15-310-200 |
CAUTEX | 775689 |
COMLINE | CSL7248 |
CORTECO | 49396175 |
DELPHI | TC1818 |
FAI | SS6368 |
FAI | SS8378 |
FEBEST | 2923-DIIIF |
FEBI | 34854 |
FIRST LINE | FDL7061 |
FIRST LINE | FDL7285 |
FIRST LINE | FDL7285HD |
FRAP | 3265 |
FRAP | 4169 |
GSP | S051326 |
JAPKO | 106L04 |
KAWE | 8500 17608 |
LANDROVER | LR014145 |
LANDROVER | RBM 500190 |
LANDROVER | RBM500110 |
LANDROVER | RBM500180 |
LEMFO | 29591 |
LEMFO | 29591 01 |
LEMFO | 36711 01 |
LYNXAUTO | C7376LR |
MAPCO | 51681 |
MAPCO | 51681HPS |
MAPCO | 52692/2HPS |
MAPCO | 52692HPS |
MEYLE | 53-16 060 0008/HD |
MEYLE | 53-16 060 0009/HD |
MEYLE | 53-16 060 0024 |
MOOG | LR-LS-4189 |
MOTAQUIP | LVSL916 |
MS | 36711-PCS-MS |
NAPA | NST4233 |
NK | 5114016 |
OCAP | 0502558 |
OPTIMAL | G7-1211 |
QUINTON HA | QLS3515S |
RTS | 97-01612 |
RTS | 97-01628 |
SIDEM | 65162 |
SKF | VKDS 347508 |
SPIDAN | 46746 |
STELLOX | 56-05302-SX |
SWAG | 22 93 4854 |
TALOSA | 50-07871 |
TRISCAN | 8500 17608 |
VEMA | 27615 |
VEMA | 27616 |
WILMINK | WG1992736 |
WILMINK | WG2029631 |
WILMINK | WG2040506 |
WILMINK | WG2252511 |
WILMINK | WG2288625 |
LAND ROVER
|
Zadaj pytanie na temat tego produktu
Łącznik stabilizatora to element układu zawieszenia samochodowego, który odpowiada za połączenie stabilizatora z wahaczem lub kolumną zawieszenia. Przekłada się to na optymalne prowadzenie kół samochodu podczas jazdy. Sam łącznik odpowiada z kolei za to, by każde z kół przylegało do drogi podczas pokonywania nawet najmniejszych łuków.
Łączniki stabilizatora, zwane także drążkami skrętnymi, montuje się zarówno na przedniej, jak i tylnej osi. W zależności od konkretnej marki samochodu będą one różnić się od siebie m.in. długością, grubością, kształtem oraz sztywnością. Ich stosunkowo delikatna konstrukcja sprawia, że łączniki stabilizatora kiepsko znoszą polskie warunki drogowe – dziury, wyboje, wyrwy na drodze. Do ich zużycia może dojść nawet po przejechaniu zaledwie około 20 tys. kilometrów.
Typowe objawy uszkodzonych lub zużytych łączników stabilizatora to stuki i uporczywe skrzypienie z okolic kół podczas pokonywania nierówności. Łączniki stabilizatorów to niestety jedne z najbardziej awaryjnych elementów zawieszenia. Ponadto ich awaria zdecydowanie przyspiesza zużycie pozostałych części układu zawieszenia a także opon samochodowych. Wprawiony kierowca może także odczuć utratę stabilności podczas jazdy, co ma bezpośredni wpływ na pogorszenie bezpieczeństwa.
Z racji bardzo istotnej roli tego podzespołu zawieszenia odradza się odwlekania wymiany w czasie. Ponadto zaleca się, by podczas wymiany łączników stabilizatora zawsze kierować się ku częściom zamiennym najlepszych producentów. Taka wymiana przełoży się na zwiększenie wytrzymałości układu zawieszenia i zapewni bezawaryjność oraz niezawodność zawieszenia samochodowego na bardzo wysokim poziomie.
ABS to holenderska firma produkująca części samochodowe. Przedsiębiorstwo obecne na rynku od kilkudziesięciu lat uchodzi za jednego z wiodących producentów części hamulcowych. W tym obszarze producent działa kompleksowo, dostarczając dystrybutorom części do większości marek samochodowych.
Podstawę oferty ABS stanowią klocki i szczęki hamulcowe, będące niewątpliwie flagowymi produktami przedsiębiorstwa. Od lat klocki hamulcowe ABS, podobnie jak towarzyszące im szczęki, uznawane są za jedne z najbardziej innowacyjnych i skutecznych na rynku. Liczba referencji klocków i szczęk hamulcowych ABS przekracza 14 tys., co stanowi około połowę wszystkich referencji części samochodowych ABS. W katalogu znajdują się również tarcze hamulcowe, bębny, zaciski oraz przewody.
Od kilkunastu lat ABS posiada bogatszą ofertę, w której poza elementami układu hamulcowego, znajdują się również inne części samochodowe. Producent oferuje między innymi elementy układu zawieszenia, takie jak np. wahacze oraz kable i linki – nie tylko hamulcowe, ale również przeznaczone do sprzęgła i innych części samochodowych.
ABS to przedsiębiorstwo powstałe w 1978 roku. Historia firmy jest zatem dosyć długa. Przez ponad 40 lat obecności na rynku producent niemal nieustannie poszerzał asortyment. Początkowo rozwój polegał na wprowadzaniu kolejnych referencji w katalogu części hamulcowych, tak aby ostatecznie zaspokoić niemal cały rynek europejski i azjatycki oraz większość amerykańskiego. W 2004 doszło do swoistej rewolucji, polegającej na rozpoczęciu produkcji części spoza układu hamulcowego. Wtedy to z fabryk ABS wyjechały pierwsze elementy zawieszenia.