Dodaj opinię
Producent | Numery OEM |
---|
A.B.S. | 260493 |
AKRON-MALÒ | 15483 |
ALFA | 50704680 |
ALFA | 50705311 |
ALFA | 50705702 |
ALFA | 50706004 |
ALFA | 51795703 |
ALFA | 51795705 |
APEC | AST4308 |
BENDIX | 042625B |
BIRTH | BS0022 |
BORG BECK | BDL6953 |
BORG BECK | BDL6953HD |
CAUTEX | 757581 |
COMLINE | CSL5134 |
CORTECO | 49399840 |
DELPHI | TC1814 |
DENCKERMAN | D140244 |
DYS | 30-50379 |
FAG | 818 0301 10 |
FEBI | 27422 |
FIRST LINE | FDL6953 |
FIRST LINE | FDL6953HD |
HAVAM | 30474 LEMFORDER |
ITAL1 | 50704680 |
ITAL1 | 50705311 |
ITAL1 | 50705702 |
ITAL1 | 50706004 |
ITAL1 | 51795703 |
ITAL1 | 51795705 |
KAMOKA | 9030086 |
KAWE | 8500 12612 |
KRAFT AUTO | 4306852 |
LEMFO | 30474 |
LEMFO | 30474 01 |
LYNXAUTO | C7351L |
MAG | 301191620300 |
MAPCO | 59020/1HPS |
MAPCO | 59020HPS |
MAXGEAR | 72-2797 |
METALCAUCH | 40738 |
METZGER | 53001013 |
MEYLE | 15-16 060 0012/HD |
MOOG | AL-LS-5095 |
MOTAQUIP | LVSL963 |
MS | 30474-PCS-MS |
MS | 37139-KIT-MS |
MS | 37139-KIT-MSP |
NAPA | NST4308 |
NK | 5111009 |
OCAP | 0592147 |
OPTIMAL | G7-1218 |
QUINTON HA | QLS3574S |
QUINTON HA | QLS3600S |
REDAELLI R | 1509 |
REDAELLI R | 1509K |
REDAELLI R | 15705 |
RTS | 97-05839-2 |
SIDEM | 35162 |
SKF | VKDS 442001 |
SPIDAN | 46181 |
STELLOX | 56-00674-SX |
SWAG | 74 92 7422 |
Stark | SKST-0230400 |
TALOSA | 50-01007 |
TRISCAN | 8500 12612 |
TRW | JTS553 |
VEMA | 23959 |
ALFA ROMEO
|
Zadaj pytanie na temat tego produktu
Łącznik stabilizatora to element układu zawieszenia samochodowego, który odpowiada za połączenie stabilizatora z wahaczem lub kolumną zawieszenia. Przekłada się to na optymalne prowadzenie kół samochodu podczas jazdy. Sam łącznik odpowiada z kolei za to, by każde z kół przylegało do drogi podczas pokonywania nawet najmniejszych łuków.
Łączniki stabilizatora, zwane także drążkami skrętnymi, montuje się zarówno na przedniej, jak i tylnej osi. W zależności od konkretnej marki samochodu będą one różnić się od siebie m.in. długością, grubością, kształtem oraz sztywnością. Ich stosunkowo delikatna konstrukcja sprawia, że łączniki stabilizatora kiepsko znoszą polskie warunki drogowe – dziury, wyboje, wyrwy na drodze. Do ich zużycia może dojść nawet po przejechaniu zaledwie około 20 tys. kilometrów.
Typowe objawy uszkodzonych lub zużytych łączników stabilizatora to stuki i uporczywe skrzypienie z okolic kół podczas pokonywania nierówności. Łączniki stabilizatorów to niestety jedne z najbardziej awaryjnych elementów zawieszenia. Ponadto ich awaria zdecydowanie przyspiesza zużycie pozostałych części układu zawieszenia a także opon samochodowych. Wprawiony kierowca może także odczuć utratę stabilności podczas jazdy, co ma bezpośredni wpływ na pogorszenie bezpieczeństwa.
Z racji bardzo istotnej roli tego podzespołu zawieszenia odradza się odwlekania wymiany w czasie. Ponadto zaleca się, by podczas wymiany łączników stabilizatora zawsze kierować się ku częściom zamiennym najlepszych producentów. Taka wymiana przełoży się na zwiększenie wytrzymałości układu zawieszenia i zapewni bezawaryjność oraz niezawodność zawieszenia samochodowego na bardzo wysokim poziomie.
ABS to holenderska firma produkująca części samochodowe. Przedsiębiorstwo obecne na rynku od kilkudziesięciu lat uchodzi za jednego z wiodących producentów części hamulcowych. W tym obszarze producent działa kompleksowo, dostarczając dystrybutorom części do większości marek samochodowych.
Podstawę oferty ABS stanowią klocki i szczęki hamulcowe, będące niewątpliwie flagowymi produktami przedsiębiorstwa. Od lat klocki hamulcowe ABS, podobnie jak towarzyszące im szczęki, uznawane są za jedne z najbardziej innowacyjnych i skutecznych na rynku. Liczba referencji klocków i szczęk hamulcowych ABS przekracza 14 tys., co stanowi około połowę wszystkich referencji części samochodowych ABS. W katalogu znajdują się również tarcze hamulcowe, bębny, zaciski oraz przewody.
Od kilkunastu lat ABS posiada bogatszą ofertę, w której poza elementami układu hamulcowego, znajdują się również inne części samochodowe. Producent oferuje między innymi elementy układu zawieszenia, takie jak np. wahacze oraz kable i linki – nie tylko hamulcowe, ale również przeznaczone do sprzęgła i innych części samochodowych.
ABS to przedsiębiorstwo powstałe w 1978 roku. Historia firmy jest zatem dosyć długa. Przez ponad 40 lat obecności na rynku producent niemal nieustannie poszerzał asortyment. Początkowo rozwój polegał na wprowadzaniu kolejnych referencji w katalogu części hamulcowych, tak aby ostatecznie zaspokoić niemal cały rynek europejski i azjatycki oraz większość amerykańskiego. W 2004 doszło do swoistej rewolucji, polegającej na rozpoczęciu produkcji części spoza układu hamulcowego. Wtedy to z fabryk ABS wyjechały pierwsze elementy zawieszenia.