Dodaj opinię
Producent | Numery OEM |
---|
555 | SL-B015R |
555 | SL-B015R-M |
A.B.S. | 260696 |
AISIN | JRSMI-003 |
AKRON-MALÒ | 302641 |
APEC | AST4374 |
ASHUKI | 1467-9105 |
BENDIX | 045787B |
BIRTH | BD0073 |
BLUEPRINT | ADC48556 |
BORG BECK | BDL6475 |
BORG BECK | BDL7103 |
CITRO | 5178.49 |
COMLINE | CSL6108 |
CORTECO | 49400650 |
CTR | CLM-33 |
DELPHI | TC2289 |
FAG | 818 0526 10 |
FEBEST | 0423-CW8RR |
FEBI | 30399 |
FIRST LINE | FDL6475 |
FIRST LINE | FDL7103 |
GSP | S050117 |
JAPANPAR | SI-524R |
JAPKO | 106524R |
JPG | 3150500180 |
KAMOKA | 9030312 |
KAVO PARTS | SLS-5533 |
KAWE | 8500 10635 |
LEMFO | 36407 01 |
MAG | 301191624210 |
MAPCO | 49406HPS |
MAXGEAR | 72-3321 |
METZGER | 53046914 |
MEYLE | 29-16 060 0003 |
MGA | SA7358 |
MITSUBISHI | MN184194 |
MOOG | PE-LS-7424 |
MOTAQUIP | LVSL968 |
MS | 30399B-PCS-MS |
NAPA | NST4374 |
NK | 5113722 |
OCAP | 0588077 |
OPTIMAL | G7-1453 |
PEUGE | 5178.49 |
QUINTON HA | QLS3556S |
REDAELLI R | P4194 |
RTS | 97-90524-1 |
SIDEM | 71263 |
SKF | VKDS 443006 |
SPIDAN | 50318 |
SWAG | 80 93 0399 |
TALOSA | 50-07128 |
TRISCAN | 8500 10635 |
USN | SP260624 |
VEMA | 26763 |
WILMINK | WG1992931 |
WILMINK | WG2036544 |
WILMINK | WG2040689 |
WILMINK | WG2251091 |
WILMINK | WG2291864 |
CITROËN
|
MITSUBISHI
|
PEUGEOT
|
Zadaj pytanie na temat tego produktu
Łącznik stabilizatora to element układu zawieszenia samochodowego, który odpowiada za połączenie stabilizatora z wahaczem lub kolumną zawieszenia. Przekłada się to na optymalne prowadzenie kół samochodu podczas jazdy. Sam łącznik odpowiada z kolei za to, by każde z kół przylegało do drogi podczas pokonywania nawet najmniejszych łuków.
Łączniki stabilizatora, zwane także drążkami skrętnymi, montuje się zarówno na przedniej, jak i tylnej osi. W zależności od konkretnej marki samochodu będą one różnić się od siebie m.in. długością, grubością, kształtem oraz sztywnością. Ich stosunkowo delikatna konstrukcja sprawia, że łączniki stabilizatora kiepsko znoszą polskie warunki drogowe – dziury, wyboje, wyrwy na drodze. Do ich zużycia może dojść nawet po przejechaniu zaledwie około 20 tys. kilometrów.
Typowe objawy uszkodzonych lub zużytych łączników stabilizatora to stuki i uporczywe skrzypienie z okolic kół podczas pokonywania nierówności. Łączniki stabilizatorów to niestety jedne z najbardziej awaryjnych elementów zawieszenia. Ponadto ich awaria zdecydowanie przyspiesza zużycie pozostałych części układu zawieszenia a także opon samochodowych. Wprawiony kierowca może także odczuć utratę stabilności podczas jazdy, co ma bezpośredni wpływ na pogorszenie bezpieczeństwa.
Z racji bardzo istotnej roli tego podzespołu zawieszenia odradza się odwlekania wymiany w czasie. Ponadto zaleca się, by podczas wymiany łączników stabilizatora zawsze kierować się ku częściom zamiennym najlepszych producentów. Taka wymiana przełoży się na zwiększenie wytrzymałości układu zawieszenia i zapewni bezawaryjność oraz niezawodność zawieszenia samochodowego na bardzo wysokim poziomie.
ABS to holenderska firma produkująca części samochodowe. Przedsiębiorstwo obecne na rynku od kilkudziesięciu lat uchodzi za jednego z wiodących producentów części hamulcowych. W tym obszarze producent działa kompleksowo, dostarczając dystrybutorom części do większości marek samochodowych.
Podstawę oferty ABS stanowią klocki i szczęki hamulcowe, będące niewątpliwie flagowymi produktami przedsiębiorstwa. Od lat klocki hamulcowe ABS, podobnie jak towarzyszące im szczęki, uznawane są za jedne z najbardziej innowacyjnych i skutecznych na rynku. Liczba referencji klocków i szczęk hamulcowych ABS przekracza 14 tys., co stanowi około połowę wszystkich referencji części samochodowych ABS. W katalogu znajdują się również tarcze hamulcowe, bębny, zaciski oraz przewody.
Od kilkunastu lat ABS posiada bogatszą ofertę, w której poza elementami układu hamulcowego, znajdują się również inne części samochodowe. Producent oferuje między innymi elementy układu zawieszenia, takie jak np. wahacze oraz kable i linki – nie tylko hamulcowe, ale również przeznaczone do sprzęgła i innych części samochodowych.
ABS to przedsiębiorstwo powstałe w 1978 roku. Historia firmy jest zatem dosyć długa. Przez ponad 40 lat obecności na rynku producent niemal nieustannie poszerzał asortyment. Początkowo rozwój polegał na wprowadzaniu kolejnych referencji w katalogu części hamulcowych, tak aby ostatecznie zaspokoić niemal cały rynek europejski i azjatycki oraz większość amerykańskiego. W 2004 doszło do swoistej rewolucji, polegającej na rozpoczęciu produkcji części spoza układu hamulcowego. Wtedy to z fabryk ABS wyjechały pierwsze elementy zawieszenia.