Dodaj opinię
Producent | Numery OEM |
---|
3RG | 40727 |
APEC | AST4185 |
AUTOMEGA | 110145610 |
AUTOMEGA | 3050810N9 |
BGA | LS1800 |
BIRTH | 52353 |
BORG BECK | BDL7123 |
BORG BECK | BSK7021K |
BSG | BSG 25-700-006 |
BSG | BSG 70-700-039 |
CAUTEX | 031489 |
CAUTEX | 750075 |
CAUTEX | 751502 |
CITRO | 5081.N9 |
COMLINE | CSL7257 |
CORTECO | 49399109 |
DELPHI | TC1997 |
DENCKERMAN | D140291 |
FAG | 818 0012 10 |
FAG | 818 0479 10 |
FEBI | 36889 |
FIAT | 1357572080 |
FIRST LINE | FDL7123 |
FIRST LINE | FSK7021K |
FLENNOR | FL10123-H |
FORTUNE LI | FZ91232 |
FRAP | 3992 |
GSP | S050105 |
KAMOKA | 9030260 |
KAWE | 8500 10625 |
LEMFO | 36167 01 |
LYNXAUTO | C7272LR |
MAPCO | 49402 |
MAXGEAR | 72-2950 |
MAXGEAR | 72-3869 |
METALC/ADL | T405896 |
METALC/ADL | T406423 |
METALC/ADL | T453269 |
METALCAUCH | 05896 |
METALCAUCH | 06423 |
METALCAUCH | 53269 |
METZGER | 53058948 |
MEYLE | 11-14 615 0013 |
MEYLE | 11-14 615 0013/S |
MEYLE | 11-16 060 0022/S |
MOOG | CI-LS-7321 |
MOOG | PE-SB-15454 |
MOTAQUIP | LVSL1359 |
MS | 36167-PCS-MS |
Motrio | 8550500703 |
NAPA | NST4185 |
NK | 5111912 |
OCAP | 0182638 |
OPTIMAL | G7-1627 |
OPTIMAL | G7-1627S |
PEUGE | 5081.N9 |
QUINTON HA | QLS3586S |
RHIAG | 16.50.739 |
RTS | 97-90723 |
SIDEM | 54061 |
SKF | VKDS 343026 |
SKF | VKDS 352505 |
SPIDAN | 46726 |
STELLOX | 56-00229-SX |
STELLOX | 56-00643-SX |
STELLOX | 56-00643A-SX |
SWAG | 62 93 6889 |
SWAG | 70 10 0624 |
SWAG | 70 10 1966 |
TALOSA | 50-01222 |
TOPRAN | 722 790 |
TRISCAN | 8500 10625 |
TRW | JTS1848 |
VEMA | VE52353 |
CITROËN
|
FIAT
|
OPEL
|
PEUGEOT
|
Zadaj pytanie na temat tego produktu
Łącznik stabilizatora to element układu zawieszenia samochodowego, który odpowiada za połączenie stabilizatora z wahaczem lub kolumną zawieszenia. Przekłada się to na optymalne prowadzenie kół samochodu podczas jazdy. Sam łącznik odpowiada z kolei za to, by każde z kół przylegało do drogi podczas pokonywania nawet najmniejszych łuków.
Łączniki stabilizatora, zwane także drążkami skrętnymi, montuje się zarówno na przedniej, jak i tylnej osi. W zależności od konkretnej marki samochodu będą one różnić się od siebie m.in. długością, grubością, kształtem oraz sztywnością. Ich stosunkowo delikatna konstrukcja sprawia, że łączniki stabilizatora kiepsko znoszą polskie warunki drogowe – dziury, wyboje, wyrwy na drodze. Do ich zużycia może dojść nawet po przejechaniu zaledwie około 20 tys. kilometrów.
Typowe objawy uszkodzonych lub zużytych łączników stabilizatora to stuki i uporczywe skrzypienie z okolic kół podczas pokonywania nierówności. Łączniki stabilizatorów to niestety jedne z najbardziej awaryjnych elementów zawieszenia. Ponadto ich awaria zdecydowanie przyspiesza zużycie pozostałych części układu zawieszenia a także opon samochodowych. Wprawiony kierowca może także odczuć utratę stabilności podczas jazdy, co ma bezpośredni wpływ na pogorszenie bezpieczeństwa.
Z racji bardzo istotnej roli tego podzespołu zawieszenia odradza się odwlekania wymiany w czasie. Ponadto zaleca się, by podczas wymiany łączników stabilizatora zawsze kierować się ku częściom zamiennym najlepszych producentów. Taka wymiana przełoży się na zwiększenie wytrzymałości układu zawieszenia i zapewni bezawaryjność oraz niezawodność zawieszenia samochodowego na bardzo wysokim poziomie.
ABS to holenderska firma produkująca części samochodowe. Przedsiębiorstwo obecne na rynku od kilkudziesięciu lat uchodzi za jednego z wiodących producentów części hamulcowych. W tym obszarze producent działa kompleksowo, dostarczając dystrybutorom części do większości marek samochodowych.
Podstawę oferty ABS stanowią klocki i szczęki hamulcowe, będące niewątpliwie flagowymi produktami przedsiębiorstwa. Od lat klocki hamulcowe ABS, podobnie jak towarzyszące im szczęki, uznawane są za jedne z najbardziej innowacyjnych i skutecznych na rynku. Liczba referencji klocków i szczęk hamulcowych ABS przekracza 14 tys., co stanowi około połowę wszystkich referencji części samochodowych ABS. W katalogu znajdują się również tarcze hamulcowe, bębny, zaciski oraz przewody.
Od kilkunastu lat ABS posiada bogatszą ofertę, w której poza elementami układu hamulcowego, znajdują się również inne części samochodowe. Producent oferuje między innymi elementy układu zawieszenia, takie jak np. wahacze oraz kable i linki – nie tylko hamulcowe, ale również przeznaczone do sprzęgła i innych części samochodowych.
ABS to przedsiębiorstwo powstałe w 1978 roku. Historia firmy jest zatem dosyć długa. Przez ponad 40 lat obecności na rynku producent niemal nieustannie poszerzał asortyment. Początkowo rozwój polegał na wprowadzaniu kolejnych referencji w katalogu części hamulcowych, tak aby ostatecznie zaspokoić niemal cały rynek europejski i azjatycki oraz większość amerykańskiego. W 2004 doszło do swoistej rewolucji, polegającej na rozpoczęciu produkcji części spoza układu hamulcowego. Wtedy to z fabryk ABS wyjechały pierwsze elementy zawieszenia.