Dodaj opinię
Producent | Numery OEM |
---|
A.B.S. | 260672 |
A.B.S. | 260704 |
AKRON-MALÒ | 18092 |
AKRON-MALÒ | 18994 |
APEC | AST4178 |
APEC | AST4214 |
ASAM | 30473 |
AUTOMEGA | 110117910 |
AUTOMEGA | 110121310 |
AUTOMEGA | 3054610800001R |
AUTOMEGA | 30820008140411 |
BENDIX | 042665B |
BENDIX | 048577B |
BGA | LS1507 |
BGA | LS1508 |
BGA | LS7305 |
BIRTH | BX0104 |
BORG BECK | BDL6446 |
BORG BECK | BDL7282 |
BORG BECK | BDL7390 |
BSG | BSG 75-310-097 |
CAUTEX | 750170 |
CAUTEX | 750198 |
CAUTEX | 769650 |
COMLINE | CSL7090 |
COMLINE | CSL7298 |
CORTECO | 49398531 |
DACIA | 551103022R |
DACIA | 8200814411 |
DELPHI | TC2169 |
DELPHI | TC2373 |
DENCKERMAN | D140406 |
DJ PARTS | DL1755 |
DJ PARTS | DL1759 |
DJ PARTS | DL1785 |
DYS | 30-38558 |
DYS | 30-79802 |
FAG | 818 0455 10 |
FAG | 818 0478 10 |
FEBEST | 2423-DASTF |
FEBI | 29834 |
FEBI | 37303 |
FEBI | 37305 |
FIRST LINE | FDL6446 |
FIRST LINE | FDL7282 |
FIRST LINE | FDL7390 |
GSP | S050395 |
GSP | S050705 |
IMPERGOM | 32707 |
IMPERGOM | 36795 |
JAPANPAR | SI-004 |
JAPKO | 106004 |
JPG | 4340401000 |
KAMOKA | 9030237 |
KAWE | 8500 25611 |
KAWE | 8500 25621 |
KRAFT AUTO | 4305170 |
LEMFO | 33724 01 |
LEMFO | 36090 01 |
LYNXAUTO | C7420LR |
MAG | 301191621540 |
MAG | 301191625200 |
MAPCO | 49169HPS |
MAXGEAR | 72-3139 |
METALC/ADL | T440052 |
METALCAUCH | 40052 |
METZGER | 53049318 |
MEYLE | 16-16 060 0022/HD |
MOOG | RE-LS-7304 |
MOTAQUIP | LVSL1405 |
MS | 33724-PCS-MS |
MS | 36090-PCS-MS |
Motrio | 8660005538 |
Motrio | 8660005545 |
NAPA | NST4178 |
NAPA | NST4214 |
NK | 5113904 |
NPS | N405N77 |
OCAP | 0502453 |
OPTIMAL | G7-1270 |
OPTIMAL | G7-1550 |
QUINTON HA | QLS3614S |
QUINTON HA | QLS3784S |
RENAU | 54 61 800 01R |
RENAU | 546180010R |
RENAU | 546183913R |
RENAU | 551103022R |
RENAU | 8200814411 |
RHIAG | 36.71.736 |
RTS | 97-02417 |
RTS | 97-09221 |
RTS | 97-90409 |
SIDEM | 5160 |
SKF | VKDS 346009 |
SKF | VKDS 346020 |
SPIDAN | 50419 |
STELLOX | 56-00208-SX |
STELLOX | 56-00721-SX |
STELLOX | 56-00721A-SX |
STELLOX | 56-02199-SX |
SWAG | 60 92 9834 |
SWAG | 60 93 7303 |
SWAG | 60 93 7305 |
Stark | SKST-0230262 |
TALOSA | 50-01406 |
TALOSA | 50-07698 |
TALOSA | 50-07982 |
TOPRAN | 700 744 |
TOPRAN | 700 754 |
TRISCAN | 8500 25611 |
TRISCAN | 8500 25621 |
TRW | JTS1191 |
TRW | JTS550 |
TRW | JTSB0135 |
USN | SP260678 |
VEMA | 26693 |
WILMINK | WG1992537 |
WILMINK | WG1993015 |
WILMINK | WG2034569 |
WILMINK | WG2034658 |
WILMINK | WG2040640 |
WILMINK | WG2040723 |
WILMINK | WG2250975 |
WILMINK | WG2253196 |
WILMINK | WG2289909 |
DACIA
|
RENAULT
|
Zadaj pytanie na temat tego produktu
Łącznik stabilizatora to element układu zawieszenia samochodowego, który odpowiada za połączenie stabilizatora z wahaczem lub kolumną zawieszenia. Przekłada się to na optymalne prowadzenie kół samochodu podczas jazdy. Sam łącznik odpowiada z kolei za to, by każde z kół przylegało do drogi podczas pokonywania nawet najmniejszych łuków.
Łączniki stabilizatora, zwane także drążkami skrętnymi, montuje się zarówno na przedniej, jak i tylnej osi. W zależności od konkretnej marki samochodu będą one różnić się od siebie m.in. długością, grubością, kształtem oraz sztywnością. Ich stosunkowo delikatna konstrukcja sprawia, że łączniki stabilizatora kiepsko znoszą polskie warunki drogowe – dziury, wyboje, wyrwy na drodze. Do ich zużycia może dojść nawet po przejechaniu zaledwie około 20 tys. kilometrów.
Typowe objawy uszkodzonych lub zużytych łączników stabilizatora to stuki i uporczywe skrzypienie z okolic kół podczas pokonywania nierówności. Łączniki stabilizatorów to niestety jedne z najbardziej awaryjnych elementów zawieszenia. Ponadto ich awaria zdecydowanie przyspiesza zużycie pozostałych części układu zawieszenia a także opon samochodowych. Wprawiony kierowca może także odczuć utratę stabilności podczas jazdy, co ma bezpośredni wpływ na pogorszenie bezpieczeństwa.
Z racji bardzo istotnej roli tego podzespołu zawieszenia odradza się odwlekania wymiany w czasie. Ponadto zaleca się, by podczas wymiany łączników stabilizatora zawsze kierować się ku częściom zamiennym najlepszych producentów. Taka wymiana przełoży się na zwiększenie wytrzymałości układu zawieszenia i zapewni bezawaryjność oraz niezawodność zawieszenia samochodowego na bardzo wysokim poziomie.
ABS to holenderska firma produkująca części samochodowe. Przedsiębiorstwo obecne na rynku od kilkudziesięciu lat uchodzi za jednego z wiodących producentów części hamulcowych. W tym obszarze producent działa kompleksowo, dostarczając dystrybutorom części do większości marek samochodowych.
Podstawę oferty ABS stanowią klocki i szczęki hamulcowe, będące niewątpliwie flagowymi produktami przedsiębiorstwa. Od lat klocki hamulcowe ABS, podobnie jak towarzyszące im szczęki, uznawane są za jedne z najbardziej innowacyjnych i skutecznych na rynku. Liczba referencji klocków i szczęk hamulcowych ABS przekracza 14 tys., co stanowi około połowę wszystkich referencji części samochodowych ABS. W katalogu znajdują się również tarcze hamulcowe, bębny, zaciski oraz przewody.
Od kilkunastu lat ABS posiada bogatszą ofertę, w której poza elementami układu hamulcowego, znajdują się również inne części samochodowe. Producent oferuje między innymi elementy układu zawieszenia, takie jak np. wahacze oraz kable i linki – nie tylko hamulcowe, ale również przeznaczone do sprzęgła i innych części samochodowych.
ABS to przedsiębiorstwo powstałe w 1978 roku. Historia firmy jest zatem dosyć długa. Przez ponad 40 lat obecności na rynku producent niemal nieustannie poszerzał asortyment. Początkowo rozwój polegał na wprowadzaniu kolejnych referencji w katalogu części hamulcowych, tak aby ostatecznie zaspokoić niemal cały rynek europejski i azjatycki oraz większość amerykańskiego. W 2004 doszło do swoistej rewolucji, polegającej na rozpoczęciu produkcji części spoza układu hamulcowego. Wtedy to z fabryk ABS wyjechały pierwsze elementy zawieszenia.