Dodaj opinię
Producent | Numery OEM |
---|
ASHIKA | 106-05-539 |
ASHUKI | C869-40 |
ASVA | 0423-CU20F |
BENDIX | 042659B |
BENDIX | 042660B |
BIRTH | BX5125 |
BLUEPRINT | ADC48538 |
BORG BECK | BDL7018 |
CAUTEX | 750124 |
CORTECO | 49396202 |
DELPHI | TC2889 |
DJ PARTS | DL1349 |
DJ PARTS | DL1682 |
FAI | SS8162 |
FEBEST | 0423-CU20F |
FEBI | 31709 |
FENOX | LS10006 |
FIRST LINE | FDL7018 |
GSP | S050735 |
JAPANPAR | SI-539 |
JAPKO | 106539 |
KAMOKA | 9030315 |
KAVO PARTS | SLS-5503 |
KAWE | 8500 42613 |
KRAFT AUTO | 4304342 |
LEMFO | 38619 01 |
MAPCO | 52360HPS |
MAXGEAR | 72-2361 |
METZGER | 53045618 |
MEYLE | 32-16 060 0024 |
MITSUBISHI | 4056A040 |
MITSUBISHI | MR319147 |
MOOG | MI-LS-12588 |
MS | 31709B-PCS-MS |
MS | 31709B-SET-MS |
OCAP | 0502820 |
OPTIMAL | G7-1264 |
OPTIMAL | G7-1265 |
QUINTON HA | QLS3719S |
SIDEM | 71266 |
SKF | VKDS 845510 |
SPIDAN | 57861 |
STELLOX | 56-00730-SX |
STELLOX | 56-00730A-SX |
SWAG | 80 93 1709 |
Stark | SKST-0230125 |
TALOSA | 50-11702 |
TRISCAN | 8500 42613 |
TRW | JTS7637 |
VEMA | 250097 |
WILMINK | WG1992936 |
WILMINK | WG2036561 |
WILMINK | WG2040852 |
WILMINK | WG2251556 |
YAMATO | J65048YMT |
MITSUBISHI
|
Zadaj pytanie na temat tego produktu
Łącznik stabilizatora to element układu zawieszenia samochodowego, który odpowiada za połączenie stabilizatora z wahaczem lub kolumną zawieszenia. Przekłada się to na optymalne prowadzenie kół samochodu podczas jazdy. Sam łącznik odpowiada z kolei za to, by każde z kół przylegało do drogi podczas pokonywania nawet najmniejszych łuków.
Łączniki stabilizatora, zwane także drążkami skrętnymi, montuje się zarówno na przedniej, jak i tylnej osi. W zależności od konkretnej marki samochodu będą one różnić się od siebie m.in. długością, grubością, kształtem oraz sztywnością. Ich stosunkowo delikatna konstrukcja sprawia, że łączniki stabilizatora kiepsko znoszą polskie warunki drogowe – dziury, wyboje, wyrwy na drodze. Do ich zużycia może dojść nawet po przejechaniu zaledwie około 20 tys. kilometrów.
Typowe objawy uszkodzonych lub zużytych łączników stabilizatora to stuki i uporczywe skrzypienie z okolic kół podczas pokonywania nierówności. Łączniki stabilizatorów to niestety jedne z najbardziej awaryjnych elementów zawieszenia. Ponadto ich awaria zdecydowanie przyspiesza zużycie pozostałych części układu zawieszenia a także opon samochodowych. Wprawiony kierowca może także odczuć utratę stabilności podczas jazdy, co ma bezpośredni wpływ na pogorszenie bezpieczeństwa.
Z racji bardzo istotnej roli tego podzespołu zawieszenia odradza się odwlekania wymiany w czasie. Ponadto zaleca się, by podczas wymiany łączników stabilizatora zawsze kierować się ku częściom zamiennym najlepszych producentów. Taka wymiana przełoży się na zwiększenie wytrzymałości układu zawieszenia i zapewni bezawaryjność oraz niezawodność zawieszenia samochodowego na bardzo wysokim poziomie.
ABS to holenderska firma produkująca części samochodowe. Przedsiębiorstwo obecne na rynku od kilkudziesięciu lat uchodzi za jednego z wiodących producentów części hamulcowych. W tym obszarze producent działa kompleksowo, dostarczając dystrybutorom części do większości marek samochodowych.
Podstawę oferty ABS stanowią klocki i szczęki hamulcowe, będące niewątpliwie flagowymi produktami przedsiębiorstwa. Od lat klocki hamulcowe ABS, podobnie jak towarzyszące im szczęki, uznawane są za jedne z najbardziej innowacyjnych i skutecznych na rynku. Liczba referencji klocków i szczęk hamulcowych ABS przekracza 14 tys., co stanowi około połowę wszystkich referencji części samochodowych ABS. W katalogu znajdują się również tarcze hamulcowe, bębny, zaciski oraz przewody.
Od kilkunastu lat ABS posiada bogatszą ofertę, w której poza elementami układu hamulcowego, znajdują się również inne części samochodowe. Producent oferuje między innymi elementy układu zawieszenia, takie jak np. wahacze oraz kable i linki – nie tylko hamulcowe, ale również przeznaczone do sprzęgła i innych części samochodowych.
ABS to przedsiębiorstwo powstałe w 1978 roku. Historia firmy jest zatem dosyć długa. Przez ponad 40 lat obecności na rynku producent niemal nieustannie poszerzał asortyment. Początkowo rozwój polegał na wprowadzaniu kolejnych referencji w katalogu części hamulcowych, tak aby ostatecznie zaspokoić niemal cały rynek europejski i azjatycki oraz większość amerykańskiego. W 2004 doszło do swoistej rewolucji, polegającej na rozpoczęciu produkcji części spoza układu hamulcowego. Wtedy to z fabryk ABS wyjechały pierwsze elementy zawieszenia.