Dodaj opinię
Producent | Numery OEM |
---|
AISIN | JRSRE-002 |
AKRON-MALÒ | 33001 |
APEC | AST4152 |
ASAM | 80761 |
AUTOMEGA | 110121410 |
AUTOMEGA | 3054610800002R |
BENDIX | 048384B |
BIRTH | BX5115 |
BORG BECK | BDL7263HD |
BSG | BSG 75-310-082 |
BSG | BSG 75-310-101 |
CAUTEX | 750171 |
CAUTEX | 773631 |
COMLINE | CSL7251 |
COMLINE | CSL7317 |
CORTECO | 49398797 |
DELPHI | TC2270 |
DENCKERMAN | D140324 |
DENCKERMAN | D140325 |
DJ PARTS | DL1756 |
DYS | 30-79892-5 |
FAG | 818 0481 10 |
FAI | SS7324 |
FAI | SS7407 |
FAI | SS7464 |
FEBI | 38821 |
FEBI | 38822 |
FIRST LINE | FDL7263HD |
GSP | S050541 |
GUD | GSP301018 |
GUD | GSP301124 |
IMPERGOM | 36939 |
JPG | 4340401500 |
KAMOKA | 9030238 |
KAWE | 8500 25615 |
KAWE | 8500 25617 |
KRAFT AUTO | 4305205 |
LEMFO | 37109 01 |
LYNXAUTO | C7276LR |
MAG | 301191625250 |
MAG | 301191625260 |
MAG | 301191625270 |
MAPCO | 59108HPS |
MAXGEAR | 72-2317 |
METALCAUCH | 06992 |
METALCAUCH | 14439 |
METZGER | 53056818 |
MEYLE | 16-16 060 0008 |
MEYLE | 16-16 060 0008/HD |
MONROE | L25617 |
MOOG | RE-LS-7999 |
MOTAQUIP | LVSL1161 |
MOTAQUIP | LVSL1407 |
MS | 36915-KIT-MS |
MS | 37109-PCS-MS |
Motrio | 8660005540 |
NAPA | NST4152 |
NK | 5113913 |
NK | 5113913PRO |
OCAP | 0503218 |
OCAP | 0508538 |
OPTIMAL | G7-1524 |
OPTIMAL | G7-1524A |
QUINTON HA | QLS3762S |
RENAU | 546180002R |
RHIAG | 36.84.735 |
RTS | 97-90474 |
SASIC | 2304019 |
SIDEM | 5161 |
SKF | VKDS 346014 |
SPIDAN | 50640 |
STELLOX | 56-00645-SX |
SWAG | 60 93 8821 |
SWAG | 60 93 8822 |
Stark | SKST-0230279 |
TALOSA | 50-07529 |
TALOSA | 50-07530 |
TOPRAN | 700 735 |
TRISCAN | 8500 25615 |
TRISCAN | 8500 25617 |
TRW | JTS144 |
USN | SP260718 |
VAICO | V46-9709 |
RENAULT
|
Zadaj pytanie na temat tego produktu
Łącznik stabilizatora to element układu zawieszenia samochodowego, który odpowiada za połączenie stabilizatora z wahaczem lub kolumną zawieszenia. Przekłada się to na optymalne prowadzenie kół samochodu podczas jazdy. Sam łącznik odpowiada z kolei za to, by każde z kół przylegało do drogi podczas pokonywania nawet najmniejszych łuków.
Łączniki stabilizatora, zwane także drążkami skrętnymi, montuje się zarówno na przedniej, jak i tylnej osi. W zależności od konkretnej marki samochodu będą one różnić się od siebie m.in. długością, grubością, kształtem oraz sztywnością. Ich stosunkowo delikatna konstrukcja sprawia, że łączniki stabilizatora kiepsko znoszą polskie warunki drogowe – dziury, wyboje, wyrwy na drodze. Do ich zużycia może dojść nawet po przejechaniu zaledwie około 20 tys. kilometrów.
Typowe objawy uszkodzonych lub zużytych łączników stabilizatora to stuki i uporczywe skrzypienie z okolic kół podczas pokonywania nierówności. Łączniki stabilizatorów to niestety jedne z najbardziej awaryjnych elementów zawieszenia. Ponadto ich awaria zdecydowanie przyspiesza zużycie pozostałych części układu zawieszenia a także opon samochodowych. Wprawiony kierowca może także odczuć utratę stabilności podczas jazdy, co ma bezpośredni wpływ na pogorszenie bezpieczeństwa.
Z racji bardzo istotnej roli tego podzespołu zawieszenia odradza się odwlekania wymiany w czasie. Ponadto zaleca się, by podczas wymiany łączników stabilizatora zawsze kierować się ku częściom zamiennym najlepszych producentów. Taka wymiana przełoży się na zwiększenie wytrzymałości układu zawieszenia i zapewni bezawaryjność oraz niezawodność zawieszenia samochodowego na bardzo wysokim poziomie.
ABS to holenderska firma produkująca części samochodowe. Przedsiębiorstwo obecne na rynku od kilkudziesięciu lat uchodzi za jednego z wiodących producentów części hamulcowych. W tym obszarze producent działa kompleksowo, dostarczając dystrybutorom części do większości marek samochodowych.
Podstawę oferty ABS stanowią klocki i szczęki hamulcowe, będące niewątpliwie flagowymi produktami przedsiębiorstwa. Od lat klocki hamulcowe ABS, podobnie jak towarzyszące im szczęki, uznawane są za jedne z najbardziej innowacyjnych i skutecznych na rynku. Liczba referencji klocków i szczęk hamulcowych ABS przekracza 14 tys., co stanowi około połowę wszystkich referencji części samochodowych ABS. W katalogu znajdują się również tarcze hamulcowe, bębny, zaciski oraz przewody.
Od kilkunastu lat ABS posiada bogatszą ofertę, w której poza elementami układu hamulcowego, znajdują się również inne części samochodowe. Producent oferuje między innymi elementy układu zawieszenia, takie jak np. wahacze oraz kable i linki – nie tylko hamulcowe, ale również przeznaczone do sprzęgła i innych części samochodowych.
ABS to przedsiębiorstwo powstałe w 1978 roku. Historia firmy jest zatem dosyć długa. Przez ponad 40 lat obecności na rynku producent niemal nieustannie poszerzał asortyment. Początkowo rozwój polegał na wprowadzaniu kolejnych referencji w katalogu części hamulcowych, tak aby ostatecznie zaspokoić niemal cały rynek europejski i azjatycki oraz większość amerykańskiego. W 2004 doszło do swoistej rewolucji, polegającej na rozpoczęciu produkcji części spoza układu hamulcowego. Wtedy to z fabryk ABS wyjechały pierwsze elementy zawieszenia.