Dodaj opinię
Producent | Numery OEM |
---|
555 | SL-7840R |
555 | SL-7840R-M |
AKRON-MALÒ | 501431 |
APEC | AST4306 |
ASHIKA | 106-05-516R |
ASHUKI | 1491-2105 |
ASVA | 0423-902 |
BENDIX | 042553B |
BIRTH | BD0101 |
BLUEPRINT | ADC48510 |
BORG BECK | BDL6697 |
COMLINE | CSL6025 |
CORTECO | 49396514 |
CTR | CLM-11 |
DELPHI | TC1590 |
DENCKERMAN | D140356 |
DJ PARTS | DL1027 |
DYS | 30-73748 |
FEBEST | 0423-902 |
FEBI | 27990 |
FIRST LINE | FDL6697 |
GSP | S050324 |
JAPANPAR | SI-516R |
JAPKO | 106516R |
KAVO PARTS | SLS-5511 |
KAWE | 8500 42617 |
LEMFO | 38856 01 |
LYNXAUTO | C7102R |
MAPCO | 51544 |
MAXGEAR | 72-1786 |
MGA | SA7455 |
MITSUBISHI | 4056A105 |
MITSUBISHI | MR374522 |
MITSUBISHI | MR374522A |
MOOG | MI-LS-4703 |
MOTAQUIP | VSL837 |
MS | 27990B-PCS-MS |
NAPA | NST4306 |
NK | 5113013 |
OCAP | 0582568 |
OPENPARTS | SSL1096.01 |
OPTIMAL | G7-1132 |
QUINTON HA | QLS3481S |
RHIAG | 82.25.736 |
RTS | 97-99724-1 |
SIDEM | 71163 |
SKF | VKDS 845501 |
SPIDAN | 46685 |
STELLOX | 56-00348-SX |
STELLOX | 56-00348A-SX |
SWAG | 80 92 7990 |
TALOSA | 50-01334 |
TOPRAN | 600 406 |
TRISCAN | 8500 42617 |
TRW | JTS7586 |
VEMA | 26190 |
WILMINK | WG1992925 |
WILMINK | WG2036529 |
WILMINK | WG2040454 |
WILMINK | WG2250380 |
WILMINK | WG2288828 |
YAMATO | J65031YMT |
MITSUBISHI
|
Zadaj pytanie na temat tego produktu
Łącznik stabilizatora to element układu zawieszenia samochodowego, który odpowiada za połączenie stabilizatora z wahaczem lub kolumną zawieszenia. Przekłada się to na optymalne prowadzenie kół samochodu podczas jazdy. Sam łącznik odpowiada z kolei za to, by każde z kół przylegało do drogi podczas pokonywania nawet najmniejszych łuków.
Łączniki stabilizatora, zwane także drążkami skrętnymi, montuje się zarówno na przedniej, jak i tylnej osi. W zależności od konkretnej marki samochodu będą one różnić się od siebie m.in. długością, grubością, kształtem oraz sztywnością. Ich stosunkowo delikatna konstrukcja sprawia, że łączniki stabilizatora kiepsko znoszą polskie warunki drogowe – dziury, wyboje, wyrwy na drodze. Do ich zużycia może dojść nawet po przejechaniu zaledwie około 20 tys. kilometrów.
Typowe objawy uszkodzonych lub zużytych łączników stabilizatora to stuki i uporczywe skrzypienie z okolic kół podczas pokonywania nierówności. Łączniki stabilizatorów to niestety jedne z najbardziej awaryjnych elementów zawieszenia. Ponadto ich awaria zdecydowanie przyspiesza zużycie pozostałych części układu zawieszenia a także opon samochodowych. Wprawiony kierowca może także odczuć utratę stabilności podczas jazdy, co ma bezpośredni wpływ na pogorszenie bezpieczeństwa.
Z racji bardzo istotnej roli tego podzespołu zawieszenia odradza się odwlekania wymiany w czasie. Ponadto zaleca się, by podczas wymiany łączników stabilizatora zawsze kierować się ku częściom zamiennym najlepszych producentów. Taka wymiana przełoży się na zwiększenie wytrzymałości układu zawieszenia i zapewni bezawaryjność oraz niezawodność zawieszenia samochodowego na bardzo wysokim poziomie.
ABS to holenderska firma produkująca części samochodowe. Przedsiębiorstwo obecne na rynku od kilkudziesięciu lat uchodzi za jednego z wiodących producentów części hamulcowych. W tym obszarze producent działa kompleksowo, dostarczając dystrybutorom części do większości marek samochodowych.
Podstawę oferty ABS stanowią klocki i szczęki hamulcowe, będące niewątpliwie flagowymi produktami przedsiębiorstwa. Od lat klocki hamulcowe ABS, podobnie jak towarzyszące im szczęki, uznawane są za jedne z najbardziej innowacyjnych i skutecznych na rynku. Liczba referencji klocków i szczęk hamulcowych ABS przekracza 14 tys., co stanowi około połowę wszystkich referencji części samochodowych ABS. W katalogu znajdują się również tarcze hamulcowe, bębny, zaciski oraz przewody.
Od kilkunastu lat ABS posiada bogatszą ofertę, w której poza elementami układu hamulcowego, znajdują się również inne części samochodowe. Producent oferuje między innymi elementy układu zawieszenia, takie jak np. wahacze oraz kable i linki – nie tylko hamulcowe, ale również przeznaczone do sprzęgła i innych części samochodowych.
ABS to przedsiębiorstwo powstałe w 1978 roku. Historia firmy jest zatem dosyć długa. Przez ponad 40 lat obecności na rynku producent niemal nieustannie poszerzał asortyment. Początkowo rozwój polegał na wprowadzaniu kolejnych referencji w katalogu części hamulcowych, tak aby ostatecznie zaspokoić niemal cały rynek europejski i azjatycki oraz większość amerykańskiego. W 2004 doszło do swoistej rewolucji, polegającej na rozpoczęciu produkcji części spoza układu hamulcowego. Wtedy to z fabryk ABS wyjechały pierwsze elementy zawieszenia.