Dodaj opinię
Producent | Numery OEM |
---|
3RG | 21234 |
AKRON-MALÒ | 1410026 |
AKRON-MALÒ | 30133 |
APEC | AST4310 |
ASAM | 80558 |
AUTOMEGA | 110147310 |
BENDIX | 043385B |
BGA | LS2209 |
BIRTH | BX0170 |
BORG BECK | BDL7172 |
BSG | BSG 25-310-054 |
CAUTEX | 031477 |
CITRO | 5170.F5(-) |
COMLINE | CSL7223 |
CORTECO | 49400946 |
DELPHI | TC2570 |
DENCKERMAN | D140292 |
DJ PARTS | DL1715 |
DT SPARE P | 12.63521 |
FAG | 818 0473 10 |
FAG | 818 0480 10 |
FEBEST | 2523-BOX3R |
FEBI | 36883 |
FIAT | 1355449080(-) |
FIRST LINE | FDL7172 |
FIRST LINE | FSK7411K |
GSP | S050106 |
IMPERGOM | 11723 |
KAMOKA | 9030261 |
KAWE | 8500 10622 |
KRAFT AUTO | 4303011 |
LEMFO | 31351 01 |
LEMFO | 31351 02 |
LYNXAUTO | C7316LR |
MAPCO | 49403HPS |
MAXGEAR | 72-2512 |
METALC/ADL | T405908 |
METALCAUCH | 05908 |
METZGER | 53020119 |
MEYLE | 216 060 0012/HD |
MOOG | CI-LS-7322 |
MOTAQUIP | LVSL1471 |
Motrio | 8550500721 |
NAPA | NST4310 |
OCAP | 0503520 |
OPTIMAL | G7-1367 |
PEUGE | 5170.F5(-) |
QUINTON HA | QLS3739S |
RTS | 97-00535 |
SIDEM | 54062 |
SKF | VKDS 443009 |
SPIDAN | 50451 |
STELLOX | 56-00634-SX |
SWAG | 62 10 7009 |
SWAG | 62 93 6883 |
TALOSA | 50-07778 |
TRISCAN | 8500 10622 |
TRW | JTS475 |
WILMINK | WG1992551 |
WILMINK | WG2035359 |
WILMINK | WG2040787 |
WILMINK | WG2253011 |
WILMINK | WG2292136 |
CITROËN
|
FIAT
|
OPEL
|
PEUGEOT
|
Zadaj pytanie na temat tego produktu
Łącznik stabilizatora to element układu zawieszenia samochodowego, który odpowiada za połączenie stabilizatora z wahaczem lub kolumną zawieszenia. Przekłada się to na optymalne prowadzenie kół samochodu podczas jazdy. Sam łącznik odpowiada z kolei za to, by każde z kół przylegało do drogi podczas pokonywania nawet najmniejszych łuków.
Łączniki stabilizatora, zwane także drążkami skrętnymi, montuje się zarówno na przedniej, jak i tylnej osi. W zależności od konkretnej marki samochodu będą one różnić się od siebie m.in. długością, grubością, kształtem oraz sztywnością. Ich stosunkowo delikatna konstrukcja sprawia, że łączniki stabilizatora kiepsko znoszą polskie warunki drogowe – dziury, wyboje, wyrwy na drodze. Do ich zużycia może dojść nawet po przejechaniu zaledwie około 20 tys. kilometrów.
Typowe objawy uszkodzonych lub zużytych łączników stabilizatora to stuki i uporczywe skrzypienie z okolic kół podczas pokonywania nierówności. Łączniki stabilizatorów to niestety jedne z najbardziej awaryjnych elementów zawieszenia. Ponadto ich awaria zdecydowanie przyspiesza zużycie pozostałych części układu zawieszenia a także opon samochodowych. Wprawiony kierowca może także odczuć utratę stabilności podczas jazdy, co ma bezpośredni wpływ na pogorszenie bezpieczeństwa.
Z racji bardzo istotnej roli tego podzespołu zawieszenia odradza się odwlekania wymiany w czasie. Ponadto zaleca się, by podczas wymiany łączników stabilizatora zawsze kierować się ku częściom zamiennym najlepszych producentów. Taka wymiana przełoży się na zwiększenie wytrzymałości układu zawieszenia i zapewni bezawaryjność oraz niezawodność zawieszenia samochodowego na bardzo wysokim poziomie.
ABS to holenderska firma produkująca części samochodowe. Przedsiębiorstwo obecne na rynku od kilkudziesięciu lat uchodzi za jednego z wiodących producentów części hamulcowych. W tym obszarze producent działa kompleksowo, dostarczając dystrybutorom części do większości marek samochodowych.
Podstawę oferty ABS stanowią klocki i szczęki hamulcowe, będące niewątpliwie flagowymi produktami przedsiębiorstwa. Od lat klocki hamulcowe ABS, podobnie jak towarzyszące im szczęki, uznawane są za jedne z najbardziej innowacyjnych i skutecznych na rynku. Liczba referencji klocków i szczęk hamulcowych ABS przekracza 14 tys., co stanowi około połowę wszystkich referencji części samochodowych ABS. W katalogu znajdują się również tarcze hamulcowe, bębny, zaciski oraz przewody.
Od kilkunastu lat ABS posiada bogatszą ofertę, w której poza elementami układu hamulcowego, znajdują się również inne części samochodowe. Producent oferuje między innymi elementy układu zawieszenia, takie jak np. wahacze oraz kable i linki – nie tylko hamulcowe, ale również przeznaczone do sprzęgła i innych części samochodowych.
ABS to przedsiębiorstwo powstałe w 1978 roku. Historia firmy jest zatem dosyć długa. Przez ponad 40 lat obecności na rynku producent niemal nieustannie poszerzał asortyment. Początkowo rozwój polegał na wprowadzaniu kolejnych referencji w katalogu części hamulcowych, tak aby ostatecznie zaspokoić niemal cały rynek europejski i azjatycki oraz większość amerykańskiego. W 2004 doszło do swoistej rewolucji, polegającej na rozpoczęciu produkcji części spoza układu hamulcowego. Wtedy to z fabryk ABS wyjechały pierwsze elementy zawieszenia.