Dodaj opinię
Producent | Numery OEM |
---|
AKRON-MALÒ | 27315 |
APEC | AST4387 |
ASAM | 76752 |
BENDIX | 043349B |
BIRTH | BX0227 |
BMW | 31356777319 |
BORG BECK | BDL7222 |
BSG | BSG 15-310-050 |
CAUTEX | 750178 |
COMLINE | CSL7162 |
CORTECO | 49400092 |
DELPHI | TC2386 |
DENCKERMAN | D140405 |
DYS | 30-56128 |
FAG | 818 0516 10 |
FEBEST | 1923-F10F |
FEBI | 280203 |
FEBI | 36225 |
FIRST LINE | FDL7222 |
FRAP | 4547 |
GSP | S051443 |
JPG | 1440403900 |
KAMOKA | 9030059 |
KAWE | 8500 11638 |
KRAFT AUTO | 4302920 |
LEMFO | 34601 01 |
LYNXAUTO | C7477LR |
MAG | 301191620830 |
MAPCO | 52663HPS |
MAPCO | 53663HPS |
MAXGEAR | 72-3420 |
METALCAUCH | 40004 |
METZGER | 53058408 |
MEYLE | 316 050 0080/HD |
MEYLE | 316 060 0033/HD |
MEYLE | 316 060 0083 |
MOOG | BM-LS-8806 |
MOTAQUIP | LVSL1465 |
MS | 34601-PCS-MS |
NAPA | NST4387 |
NK | 5111530 |
NK | 511530 |
OCAP | 0504609 |
OPTIMAL | G7-1331 |
QUINTON HA | QLS3740S |
RTS | 97-99515 |
SIDEM | 21469 |
SKF | VKDS 348519 |
SPIDAN | 51023 |
STELLOX | 56-00248-SX |
SWAG | 20 93 6225 |
Stark | SKST-0230271 |
TALOSA | 50-07762 |
TOPRAN | 502 057 |
TRISCAN | 8500 11638 |
VEMA | 26650 |
WILMINK | WG1992468 |
WILMINK | WG2029162 |
WILMINK | WG2040726 |
WILMINK | WG2252701 |
WILMINK | WG2291351 |
BMW
|
Zadaj pytanie na temat tego produktu
Łącznik stabilizatora to element układu zawieszenia samochodowego, który odpowiada za połączenie stabilizatora z wahaczem lub kolumną zawieszenia. Przekłada się to na optymalne prowadzenie kół samochodu podczas jazdy. Sam łącznik odpowiada z kolei za to, by każde z kół przylegało do drogi podczas pokonywania nawet najmniejszych łuków.
Łączniki stabilizatora, zwane także drążkami skrętnymi, montuje się zarówno na przedniej, jak i tylnej osi. W zależności od konkretnej marki samochodu będą one różnić się od siebie m.in. długością, grubością, kształtem oraz sztywnością. Ich stosunkowo delikatna konstrukcja sprawia, że łączniki stabilizatora kiepsko znoszą polskie warunki drogowe – dziury, wyboje, wyrwy na drodze. Do ich zużycia może dojść nawet po przejechaniu zaledwie około 20 tys. kilometrów.
Typowe objawy uszkodzonych lub zużytych łączników stabilizatora to stuki i uporczywe skrzypienie z okolic kół podczas pokonywania nierówności. Łączniki stabilizatorów to niestety jedne z najbardziej awaryjnych elementów zawieszenia. Ponadto ich awaria zdecydowanie przyspiesza zużycie pozostałych części układu zawieszenia a także opon samochodowych. Wprawiony kierowca może także odczuć utratę stabilności podczas jazdy, co ma bezpośredni wpływ na pogorszenie bezpieczeństwa.
Z racji bardzo istotnej roli tego podzespołu zawieszenia odradza się odwlekania wymiany w czasie. Ponadto zaleca się, by podczas wymiany łączników stabilizatora zawsze kierować się ku częściom zamiennym najlepszych producentów. Taka wymiana przełoży się na zwiększenie wytrzymałości układu zawieszenia i zapewni bezawaryjność oraz niezawodność zawieszenia samochodowego na bardzo wysokim poziomie.
ABS to holenderska firma produkująca części samochodowe. Przedsiębiorstwo obecne na rynku od kilkudziesięciu lat uchodzi za jednego z wiodących producentów części hamulcowych. W tym obszarze producent działa kompleksowo, dostarczając dystrybutorom części do większości marek samochodowych.
Podstawę oferty ABS stanowią klocki i szczęki hamulcowe, będące niewątpliwie flagowymi produktami przedsiębiorstwa. Od lat klocki hamulcowe ABS, podobnie jak towarzyszące im szczęki, uznawane są za jedne z najbardziej innowacyjnych i skutecznych na rynku. Liczba referencji klocków i szczęk hamulcowych ABS przekracza 14 tys., co stanowi około połowę wszystkich referencji części samochodowych ABS. W katalogu znajdują się również tarcze hamulcowe, bębny, zaciski oraz przewody.
Od kilkunastu lat ABS posiada bogatszą ofertę, w której poza elementami układu hamulcowego, znajdują się również inne części samochodowe. Producent oferuje między innymi elementy układu zawieszenia, takie jak np. wahacze oraz kable i linki – nie tylko hamulcowe, ale również przeznaczone do sprzęgła i innych części samochodowych.
ABS to przedsiębiorstwo powstałe w 1978 roku. Historia firmy jest zatem dosyć długa. Przez ponad 40 lat obecności na rynku producent niemal nieustannie poszerzał asortyment. Początkowo rozwój polegał na wprowadzaniu kolejnych referencji w katalogu części hamulcowych, tak aby ostatecznie zaspokoić niemal cały rynek europejski i azjatycki oraz większość amerykańskiego. W 2004 doszło do swoistej rewolucji, polegającej na rozpoczęciu produkcji części spoza układu hamulcowego. Wtedy to z fabryk ABS wyjechały pierwsze elementy zawieszenia.