- Długość 1/Długość 2 [mm]: 275
- Wymiar gwintu: MM12X1.5 RHT
- Średnica [mm]: 10
- Pręt/Rozpórka: Drążek wahadłowy
- Ciężar [kg]: 0,627
Dodaj opinię
Producent | Numery OEM |
---|
BENDIX | 049100B |
BGA | LS5688 |
BGA | SR9683 |
BSG | BSG 60-310-294 |
BSG | BSG 60-310-308 |
COMLINE | CSL6061 |
DELPHI | TC2652 |
FAI | SS9611 |
FEBI | 43554 |
FEBI | 43556 |
FRAP | F5341 |
IMPERGOM | 36059 |
KAGER | 85-0890 |
KAWE | 8500 23673 |
LEMFO | 39636 01 |
LYNXAUTO | C7400R |
MAG | 301191622940 |
MAPCO | 54826/7HPS |
MAPCO | 54827HPS |
MERCE | 212 320 26 89 |
MERCE | A 212 320 26 89 |
METZGER | 53061812 |
METZGER | 53064912 |
MEYLE | 016 060 0051/HD |
MEYLE | 016 060 0088 |
MGA | SA7440 |
MOOG | ME-LS-13912 |
MS | 39636-PCS-MS |
OPTIMAL | G7-1584 |
SIDEM | 49269 |
STELLOX | 56-02228-SX |
SWAG | 10 94 3554 |
SWAG | 10 94 3556 |
TALOSA | 50-10372 |
TALOSA | 50-13745 |
TOPRAN | 409 234 |
TRISCAN | 8500 23673 |
TRW | JTS1840 |
VAICO | V30-7657 |
VEMA | 250116 |
VEMA | 27502 |
WILMINK | WG1992907 |
WILMINK | WG2027710 |
WILMINK | WG2040820 |
WILMINK | WG2256195 |
MERCEDES-BENZ
|
Zadaj pytanie na temat tego produktu
Łącznik stabilizatora to element układu zawieszenia samochodowego, który odpowiada za połączenie stabilizatora z wahaczem lub kolumną zawieszenia. Przekłada się to na optymalne prowadzenie kół samochodu podczas jazdy. Sam łącznik odpowiada z kolei za to, by każde z kół przylegało do drogi podczas pokonywania nawet najmniejszych łuków.
Łączniki stabilizatora, zwane także drążkami skrętnymi, montuje się zarówno na przedniej, jak i tylnej osi. W zależności od konkretnej marki samochodu będą one różnić się od siebie m.in. długością, grubością, kształtem oraz sztywnością. Ich stosunkowo delikatna konstrukcja sprawia, że łączniki stabilizatora kiepsko znoszą polskie warunki drogowe – dziury, wyboje, wyrwy na drodze. Do ich zużycia może dojść nawet po przejechaniu zaledwie około 20 tys. kilometrów.
Typowe objawy uszkodzonych lub zużytych łączników stabilizatora to stuki i uporczywe skrzypienie z okolic kół podczas pokonywania nierówności. Łączniki stabilizatorów to niestety jedne z najbardziej awaryjnych elementów zawieszenia. Ponadto ich awaria zdecydowanie przyspiesza zużycie pozostałych części układu zawieszenia a także opon samochodowych. Wprawiony kierowca może także odczuć utratę stabilności podczas jazdy, co ma bezpośredni wpływ na pogorszenie bezpieczeństwa.
Z racji bardzo istotnej roli tego podzespołu zawieszenia odradza się odwlekania wymiany w czasie. Ponadto zaleca się, by podczas wymiany łączników stabilizatora zawsze kierować się ku częściom zamiennym najlepszych producentów. Taka wymiana przełoży się na zwiększenie wytrzymałości układu zawieszenia i zapewni bezawaryjność oraz niezawodność zawieszenia samochodowego na bardzo wysokim poziomie.
ABS to holenderska firma produkująca części samochodowe. Przedsiębiorstwo obecne na rynku od kilkudziesięciu lat uchodzi za jednego z wiodących producentów części hamulcowych. W tym obszarze producent działa kompleksowo, dostarczając dystrybutorom części do większości marek samochodowych.
Podstawę oferty ABS stanowią klocki i szczęki hamulcowe, będące niewątpliwie flagowymi produktami przedsiębiorstwa. Od lat klocki hamulcowe ABS, podobnie jak towarzyszące im szczęki, uznawane są za jedne z najbardziej innowacyjnych i skutecznych na rynku. Liczba referencji klocków i szczęk hamulcowych ABS przekracza 14 tys., co stanowi około połowę wszystkich referencji części samochodowych ABS. W katalogu znajdują się również tarcze hamulcowe, bębny, zaciski oraz przewody.
Od kilkunastu lat ABS posiada bogatszą ofertę, w której poza elementami układu hamulcowego, znajdują się również inne części samochodowe. Producent oferuje między innymi elementy układu zawieszenia, takie jak np. wahacze oraz kable i linki – nie tylko hamulcowe, ale również przeznaczone do sprzęgła i innych części samochodowych.
ABS to przedsiębiorstwo powstałe w 1978 roku. Historia firmy jest zatem dosyć długa. Przez ponad 40 lat obecności na rynku producent niemal nieustannie poszerzał asortyment. Początkowo rozwój polegał na wprowadzaniu kolejnych referencji w katalogu części hamulcowych, tak aby ostatecznie zaspokoić niemal cały rynek europejski i azjatycki oraz większość amerykańskiego. W 2004 doszło do swoistej rewolucji, polegającej na rozpoczęciu produkcji części spoza układu hamulcowego. Wtedy to z fabryk ABS wyjechały pierwsze elementy zawieszenia.