- Pręt/Rozpórka: Drążek wahadłowy
- Średnica wewnętrzna [mm]: 22
Dodaj opinię
Producent | Numery OEM |
---|
CHEVR | 350260 |
CHEVR | 90278579 |
DELPHI | TD270W |
FEBI | 07706 |
FEBI | 09474 |
GM | 90278579 |
LEMFO | 12202 02 |
LEMFO | 1220202 |
METZGER | 5-0260K |
METZGER | 50260K |
MEYLE | 616 060 0001 |
MEYLE | 616 060 0001/S |
MEYLE | 616 060 1001/S |
MEYLE | 6160600001 |
MEYLE | 6160600001S |
MEYLE | 6160601001S |
MONROE | L24601 |
MOOG | OP-LS-1994 |
MOOG | OPLS1994 |
OPEL | 3 50 260 |
OPEL | 350260 |
OPEL | 90278579 |
OPTIMAL | G7-680 |
OPTIMAL | G7680 |
QUINTON HA | QLS1957S |
RUV | 915373 |
SCHAEFFLER | 818 0178 10 |
SCHAEFFLER | 818017810 |
SIDEM | 9866 |
SKF | VKDS 345015 |
SKF | VKDS345015 |
SWAG | 40 61 0001 |
SWAG | 40 61 0009 |
SWAG | 40610001 |
SWAG | 40610009 |
TRW | JTS278 |
VAUXH | 3 50 260 |
VAUXH | 350260 |
VAUXH | 90278579 |
OPEL
|
Zadaj pytanie na temat tego produktu
Łącznik stabilizatora to element układu zawieszenia samochodowego, który odpowiada za połączenie stabilizatora z wahaczem lub kolumną zawieszenia. Przekłada się to na optymalne prowadzenie kół samochodu podczas jazdy. Sam łącznik odpowiada z kolei za to, by każde z kół przylegało do drogi podczas pokonywania nawet najmniejszych łuków.
Łączniki stabilizatora, zwane także drążkami skrętnymi, montuje się zarówno na przedniej, jak i tylnej osi. W zależności od konkretnej marki samochodu będą one różnić się od siebie m.in. długością, grubością, kształtem oraz sztywnością. Ich stosunkowo delikatna konstrukcja sprawia, że łączniki stabilizatora kiepsko znoszą polskie warunki drogowe – dziury, wyboje, wyrwy na drodze. Do ich zużycia może dojść nawet po przejechaniu zaledwie około 20 tys. kilometrów.
Typowe objawy uszkodzonych lub zużytych łączników stabilizatora to stuki i uporczywe skrzypienie z okolic kół podczas pokonywania nierówności. Łączniki stabilizatorów to niestety jedne z najbardziej awaryjnych elementów zawieszenia. Ponadto ich awaria zdecydowanie przyspiesza zużycie pozostałych części układu zawieszenia a także opon samochodowych. Wprawiony kierowca może także odczuć utratę stabilności podczas jazdy, co ma bezpośredni wpływ na pogorszenie bezpieczeństwa.
Z racji bardzo istotnej roli tego podzespołu zawieszenia odradza się odwlekania wymiany w czasie. Ponadto zaleca się, by podczas wymiany łączników stabilizatora zawsze kierować się ku częściom zamiennym najlepszych producentów. Taka wymiana przełoży się na zwiększenie wytrzymałości układu zawieszenia i zapewni bezawaryjność oraz niezawodność zawieszenia samochodowego na bardzo wysokim poziomie.
FAG jest jednym ze światowych liderów w produkcji łożysk dla przemysłu motoryzacyjnego. Marka powstała w 1883 roku i należy do Schaeffler Group, drugiego co do wielkości producenta łożysk na świecie. Fabryki marki FAG znajdują się na całym świecie: w USA, Kanadzie, Portugalii, Włoszech, na Węgrzech, w Austrii i Indiach.
Pod marką FAG produkuje się oryginalne części dla największych marek samochodów: Alfa-Romeo, Daewoo, Seat, Skoda, Ford, Fiat, Opel, Peugeot, Renault, Porsche, Honda, Hyundai, Audi, Mitsubishi, Nissan, Subaru, Scania , Suzuki, Mercedes-Benz, Toyota, Mazda, BMW, Volkswagen oraz Volvo. Pod znakiem towarowym FAG można znaleźć jednak także szereg części zamiennych, przeznaczonych na niezależny rynek wtórny.
Łożyska kół samochodowych to największa linia produkcyjna marki FAG. Wykonane z trwałych materiałów odpornych na korozję i ścieranie. Na uwagę zasługuje fakt, że elementy uszczelniające i smary stosowane w niektórych komponentach mogą wytrzymać temperaturę nawet powyżej 120 ° C. Ponadto dzięki doskonałej konstrukcji i optymalnemu współczynnikowi tarcia, łożyska FAG wytwarzają niewielki hałas.