- Lokalizacja w aucie: Oś przednia
- Lokalizacja w aucie: Z obu stron
- Pręt/Rozpórka: Drążek wahadłowy
- Długość wewnętrzna [mm]: 298,1
Dodaj opinię
Producent | Numery OEM |
---|
555 | SL6285L |
BENDIX | 042507B |
BENDIX | 043956B |
BLUEPRINT | ADF128501 |
BORG BECK | BDL6631 |
BORG BECK | BDL6631HD |
CTR | CLHO-9 |
DELPHI | TC1418 |
DITAS | A25977 |
DITAS | DSR1034 |
DITAS | DSR1051 |
FEBI | 22408 |
FIRST LINE | FDL6631 |
FORD CHANG | 1223792 |
FORD | 1223792 |
FORD | 1230909 |
FORD | 1686594 |
FORD | 3M51-3B438-AA |
FORD | 3M51-3B438-AB |
LEMFO | 29499 |
LEMFO | 29499 02 |
MAPCO | 59664 |
MAPCO | 59664HPS |
METZGER | 53057908 |
METZGER | FO506 |
MEYLE | 7160600014 |
MEYLE | 7160600032 |
MGA | SA5241 |
MGA | SA5248 |
MGA | SA5273 |
MONROE | L16613 |
MOOG | FD-LS-3667 |
NK | 5114809 |
OCAP | 0504289 |
OCAP | 0504346 |
PEX | 1205537 |
QUINTON HA | QLS3389S |
RTS | 97-98008 |
RUV | 915298 |
SIDEM | 51069 |
SIDEM | 67760 |
SWAG | 50922408 |
TALOSA | 5009299 |
TRISCAN | 850016613 |
VOLVO | 8623576 |
FORD
|
MAZDA
|
VOLVO
|
Zadaj pytanie na temat tego produktu
Łącznik stabilizatora to element układu zawieszenia samochodowego, który odpowiada za połączenie stabilizatora z wahaczem lub kolumną zawieszenia. Przekłada się to na optymalne prowadzenie kół samochodu podczas jazdy. Sam łącznik odpowiada z kolei za to, by każde z kół przylegało do drogi podczas pokonywania nawet najmniejszych łuków.
Łączniki stabilizatora, zwane także drążkami skrętnymi, montuje się zarówno na przedniej, jak i tylnej osi. W zależności od konkretnej marki samochodu będą one różnić się od siebie m.in. długością, grubością, kształtem oraz sztywnością. Ich stosunkowo delikatna konstrukcja sprawia, że łączniki stabilizatora kiepsko znoszą polskie warunki drogowe – dziury, wyboje, wyrwy na drodze. Do ich zużycia może dojść nawet po przejechaniu zaledwie około 20 tys. kilometrów.
Typowe objawy uszkodzonych lub zużytych łączników stabilizatora to stuki i uporczywe skrzypienie z okolic kół podczas pokonywania nierówności. Łączniki stabilizatorów to niestety jedne z najbardziej awaryjnych elementów zawieszenia. Ponadto ich awaria zdecydowanie przyspiesza zużycie pozostałych części układu zawieszenia a także opon samochodowych. Wprawiony kierowca może także odczuć utratę stabilności podczas jazdy, co ma bezpośredni wpływ na pogorszenie bezpieczeństwa.
Z racji bardzo istotnej roli tego podzespołu zawieszenia odradza się odwlekania wymiany w czasie. Ponadto zaleca się, by podczas wymiany łączników stabilizatora zawsze kierować się ku częściom zamiennym najlepszych producentów. Taka wymiana przełoży się na zwiększenie wytrzymałości układu zawieszenia i zapewni bezawaryjność oraz niezawodność zawieszenia samochodowego na bardzo wysokim poziomie.