- Lokalizacja w aucie: Oś przednia
- Lokalizacja w aucie: Z obu stron
- Pręt/Rozpórka: Drążek wahadłowy
- Artykuł oraz informacja uzupełniająca: Z dodatkami
Dodaj opinię
Producent | Numery OEM |
---|
BENDIX | 042744B |
BLUEPRINT | ADZ98506 |
BORG BECK | BDL6367 |
BORG BECK | BDL6367HD |
CHEVR | 3 50 610 |
CHEVR | 90496116 |
DELPHI | TC686 |
DITAS | A23593 |
DITAS | D23593 |
FAG | 818 0174 10 |
FEBI | 09206 |
FIRST LINE | FDL6367 |
LEMFO | 14724 |
LEMFO | 14724 01 |
LEMFO | 14724 02 |
MAPCO | 19600 |
MAPCO | 19600HPS |
METZGER | 5500 |
METZGER | 83002718 |
MEYLE | 616 060 5582 |
MEYLE | 616 060 5582/HD |
MGA | SA5194 |
MONROE | L24602 |
MOOG | 29DS5582 |
MOOG | OP-LS-1904 |
MOOG | OP-LS-5582 |
NK | 5113609 |
OCAP | 0501690 |
OPEL | 3 50 610 |
OPEL | 90496116 |
OPTIMAL | G7-566 |
PEX | 1205114 |
QUINTON HA | QLS3200S |
RTS | 97-00382 |
RUV | 915356 |
RUV | 915382 |
SAAB | 4686606 |
SAAB | 5236823 |
SIDEM | 9660 |
SIDEM | 9862 |
SPIDAN | 44329 |
SPIDAN | 51127 |
SWAG | 40790004 |
TALOSA | 5002639 |
TRISCAN | 850024602 |
TRISCAN | 850065603 |
VAUXH | 3 50 610 |
VAUXH | 90496116 |
OPEL
|
SAAB
|
Zadaj pytanie na temat tego produktu
Łącznik stabilizatora to element układu zawieszenia samochodowego, który odpowiada za połączenie stabilizatora z wahaczem lub kolumną zawieszenia. Przekłada się to na optymalne prowadzenie kół samochodu podczas jazdy. Sam łącznik odpowiada z kolei za to, by każde z kół przylegało do drogi podczas pokonywania nawet najmniejszych łuków.
Łączniki stabilizatora, zwane także drążkami skrętnymi, montuje się zarówno na przedniej, jak i tylnej osi. W zależności od konkretnej marki samochodu będą one różnić się od siebie m.in. długością, grubością, kształtem oraz sztywnością. Ich stosunkowo delikatna konstrukcja sprawia, że łączniki stabilizatora kiepsko znoszą polskie warunki drogowe – dziury, wyboje, wyrwy na drodze. Do ich zużycia może dojść nawet po przejechaniu zaledwie około 20 tys. kilometrów.
Typowe objawy uszkodzonych lub zużytych łączników stabilizatora to stuki i uporczywe skrzypienie z okolic kół podczas pokonywania nierówności. Łączniki stabilizatorów to niestety jedne z najbardziej awaryjnych elementów zawieszenia. Ponadto ich awaria zdecydowanie przyspiesza zużycie pozostałych części układu zawieszenia a także opon samochodowych. Wprawiony kierowca może także odczuć utratę stabilności podczas jazdy, co ma bezpośredni wpływ na pogorszenie bezpieczeństwa.
Z racji bardzo istotnej roli tego podzespołu zawieszenia odradza się odwlekania wymiany w czasie. Ponadto zaleca się, by podczas wymiany łączników stabilizatora zawsze kierować się ku częściom zamiennym najlepszych producentów. Taka wymiana przełoży się na zwiększenie wytrzymałości układu zawieszenia i zapewni bezawaryjność oraz niezawodność zawieszenia samochodowego na bardzo wysokim poziomie.