- Lokalizacja w aucie: Oś tylna strona lewa
- Długość [mm]: 105
- Gwint zewn. [mm]: M10 x 1,5
- Materiał: Stal
- Pręt/Rozpórka: Drążek skrętny łącznikowy
- Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca 2: Z nakrętką
Dodaj opinię
Producent | Numery OEM |
---|
3RG | 21868 |
A.B.S. | 260251 |
BIRTH | BS5016 |
CAUTEX | 771607 |
CORTECO | 49396462 |
FARE SA | F0118RO |
FEBI | 30736 |
IMPERGOM | 38418 |
LEMFO | 35308 01 |
MAPCO | 59517HPS |
METALCAUCH | 59529 |
MEYLE | 45-16 060 0001/HD |
MONROE | L17604 |
MOOG | RO-LS-1984 |
PLYOM | P771607 |
ROVER | RGD 100571 |
ROVER | RGD 100572 |
RTS | 97-06518-2 |
RUV | 916128 |
STC | T459529 |
STELLOX | 56-01971-SX |
SWAG | 22 93 0736 |
TALOSA | 50-02821 |
TRISCAN | 8500 17604 |
TRW | JTS1039 |
VEMA | 23557 |
BMW
|
MG
|
ROVER
|
Zadaj pytanie na temat tego produktu
Łącznik stabilizatora to element układu zawieszenia samochodowego, który odpowiada za połączenie stabilizatora z wahaczem lub kolumną zawieszenia. Przekłada się to na optymalne prowadzenie kół samochodu podczas jazdy. Sam łącznik odpowiada z kolei za to, by każde z kół przylegało do drogi podczas pokonywania nawet najmniejszych łuków.
Łączniki stabilizatora, zwane także drążkami skrętnymi, montuje się zarówno na przedniej, jak i tylnej osi. W zależności od konkretnej marki samochodu będą one różnić się od siebie m.in. długością, grubością, kształtem oraz sztywnością. Ich stosunkowo delikatna konstrukcja sprawia, że łączniki stabilizatora kiepsko znoszą polskie warunki drogowe – dziury, wyboje, wyrwy na drodze. Do ich zużycia może dojść nawet po przejechaniu zaledwie około 20 tys. kilometrów.
Typowe objawy uszkodzonych lub zużytych łączników stabilizatora to stuki i uporczywe skrzypienie z okolic kół podczas pokonywania nierówności. Łączniki stabilizatorów to niestety jedne z najbardziej awaryjnych elementów zawieszenia. Ponadto ich awaria zdecydowanie przyspiesza zużycie pozostałych części układu zawieszenia a także opon samochodowych. Wprawiony kierowca może także odczuć utratę stabilności podczas jazdy, co ma bezpośredni wpływ na pogorszenie bezpieczeństwa.
Z racji bardzo istotnej roli tego podzespołu zawieszenia odradza się odwlekania wymiany w czasie. Ponadto zaleca się, by podczas wymiany łączników stabilizatora zawsze kierować się ku częściom zamiennym najlepszych producentów. Taka wymiana przełoży się na zwiększenie wytrzymałości układu zawieszenia i zapewni bezawaryjność oraz niezawodność zawieszenia samochodowego na bardzo wysokim poziomie.
Metalcaucho to hiszpańska firma założona w 1987 roku Barcelonie jako stowarzyszenie grupy małych fabryk, które wówczas zajmowały się wykonywaniem elementów z gumy, metalu oraz tworzyw sztucznych. Od momentu powstania grupy, jeszcze w latach 80-tych rozpoczął się dynamiczny rozwój przedsiębiorstwa, co pozwoliło wkroczyć na rynek światowy.
Od początku przedsiębiorstwo miało na celu produkować wysokiej jakości części zamienne, które byłyby alternatywą dla części OE oferowanych przez producentów samochodów. Z biegiem czasu firma Metalcaucho objęła swoją ofertą większość popularnych marek samochodów oferowanych na rynku europejskim, dzięki czemu swoją ofertą była w stanie zaspokoić wielu konsumentów.
Metalcaucho do dziś stawia sobie za cel dostarczanie wszystkich niezbędnych części samochodowych potrzebnych w czasie eksploatacji pojazdu. Oferta przedsiębiorstwa jest niezwykle atrakcyjna i unikatowa, gdyż wiele produktów, które oferuje Metalcaucho w swojej ofercie nie posiada konkurencja. W fabrykach firmy wytwarzane są nie tylko części eksploatacyjne, ale również szeroka gama części zamiennych, dynamicznie dostosowując się do potrzeb rynku. Przedsiębiorstwo posiada własne ilustrowane katalogi, które zawierają szczegółowe opisy oraz powiązane numery OE, dzięki czemu możliwy jest prawidłowy i bezbłędny dobór potrzebnych części zamiennych.