- Długość [mm]: 975
- Szerokość [mm]: 10
- Pasek: Z otwartymi bokami
- Pasek: Zębaty
Dodaj opinię
(03.01.2016)
Opinia wystawiona dla Pasek klinowy BOSCH 1 987 947 639
(18.06.2015)
Opinia wystawiona dla Pasek klinowy BOSCH 1 987 947 629
Producent | Numery OEM |
---|
BANDO | 2385 |
BERLI | 23 223 157 |
BMW | 12 31 1 268 697 |
CASE | 2973 149 |
CITRO | 00 40 910 500 |
CITRO | 5750 20 |
COMME | 00 701 68 |
COMME | 12 001 56 |
COMME | 12 384 02 |
CONTI | 10X975 |
CONTI | 6578023000 |
DAIHA | 1A0975 |
DAIHA | 99321 00975 000 |
DAIHA | 99321 50975 000 |
DAIHA | 99521 10969 000 |
DAYCO | 10A0975C |
DODGE | 01859297 |
DODGE | 1 859 297 |
FIAT | 4028502 |
FIAT | 4606270 |
FIAT | 4610482 |
FIAT | 4646108 |
FIAT | 5992345 |
FORD | 6161559 |
FORD | 6161560 |
FORD | 79TF 6C301 DA |
FORD | 85HF 60301 J2A |
FORD | 85HF 6C301 J1A |
FORD | 85HF 6C301 J2A |
GATES | 10 X 975 |
GATES | 6219 MC |
HANOH | 971 180 037 |
HANOH | 999 977 916 |
HONDA | 31110-PA6-660 |
HONDA | 31110-PA6-911 |
HONDA | 31110-PA6-912 |
HONDA | 38763-PA6-003 |
HONDA | 38763-PA6-004 |
HUMBER | 1 238 402 |
LANCIA | 4229145 |
MAN | 06 58072 1201 |
MAZDA | 0249-78-768B |
MAZDA | 2469-18-381 |
MERCE | 007 997 18 92 |
MERCE | A 007 997 18 92 |
MITSUBISHI | MD 041704 T |
MITSUBISHI | MD041704 |
MITSUBISHI | MH014050 |
MITSUBISHI | MH014054 |
MITSUBOSHI | 1385 |
NISSA | 11721 Y9501 |
OM | 4028501 |
OM | 4606270 |
OM | 4661108 |
OM | 61671529 |
OPEL | 1340668 |
PEUGE | 0040 910 500 |
PEUGE | 5750 20 |
PLYMOUTH | 1 859 297 |
PORSC | 900 192 005 50 |
PORSC | 999 192 005 50 |
PORSC | 999 192 018 50 |
RENAU | 00 23 223 157 |
RENAU | 50 00 182 327 |
ROVER | GFB 262 |
SAAB | 75 11 728 |
SAAB | 838 492 |
SAVIE | 00 23 223 157 |
SAVIE | 50 00 182 327 |
SKODA | 943 097 509 |
TALBO | 00 409 105 00 |
TOYOT | 90916 02281 |
TOYOT | 99321 50975 |
UNIC | 61 577 739 |
UNIC | 61 665 449 |
UNIC | 61 671 529 |
VEYANCE | 950975 |
VOLVO | 958309 |
VOLVO | 958354 |
VW | 943 097 509 |
BMW
|
CITROËN
|
DAIHATSU
|
FIAT
|
FORD
|
HONDA
|
MERCEDES-BENZ
|
MITSUBISHI
|
NISSAN
|
PEUGEOT
|
PORSCHE
|
RENAULT
|
RENAULT TRUCKS
|
ROVER
|
SAAB
|
SKODA
|
TALBOT
|
TOYOTA
|
VOLVO
|
Zadaj pytanie na temat tego produktu
Pasek klinowy to podstawowy element układu napędowego w każdym samochodzie. To jedna z najbardziej istotnych części samochodowych, której awaria prowadzi niestety do natychmiastowego unieruchomienia pojazdu.
Do niedawna paski klinowe były proste w budowie. Wynika to z faktu, że zwykły one napędzać pojedyncze podzespoły, typu pompa wody. Rozwój motoryzacji wymusił jednak na konstruktorach konieczność projektowania pasków przekazujących większe ilości momentu na różne części samochodowe jednocześnie.
Nowa konstrukcja paska klinowego, używanego obecnie w samochodach, nosi nazwę wielorowkowego. Wyglądem taki pasek przypomina co najmniej kilka złożonych pasków klinowych w jeden. Taki pasek jest szerszy od poprzedników i tym samym bardziej wytrzymały na procesy eksploatacyjne. Ponadto umożliwia pracę kilku elementów osprzętu silnika samochodowego, jak np. pompę wspomagania czy też alternator.
Pasek klinowy jest zbudowany z kilku warstw. Żywotność paska jest ograniczona i z czasem wymaga on wymiany. Najlepiej pilnować się interwałów wymian, by nie doszło do całkowitego zerwania paska, które skutkuje groźnymi usterkami.
Do typowych objawów zużycia paska klinowego wielorowkowego trzeba zaliczyć przede wszystkim hałas podczas jego pracy (wzmożone piski). Co prawda piski mogą być generowane słabym naprężeniem paska, ale z reguły jest to jego zużycie eksploatacyjne. Innym symptomem zużycia będą mikropęknięcia na powierzchni paska.
Trwałość paska klinowego podyktowana jest przede wszystkim sposobem eksploatacji samochodu. Im bardziej intensywny tym krótsza żywotność. Z reguły pasek wytrzymuje bezproblemowo kilkadziesiąt tysięcy lub kilka lat pracy. Najlepiej, by stosować się do interwałów wymian, zalecanych przez producenta.
Bosch to prawdopodobnie najbardziej znana marka części samochodowych na całym świecie. Produkcja firmy skupia się na kilku segmentach. Każda z części zamiennych Bosch charakteryzuje się doskonałą jakością i niezawodnością. Zarówno rynek części zamiennych, jak i producenci popularnych samochodów zaufali częściom Bosch m.in. z powodu ich stosunkowo niskiej awaryjności.
Części zamienne Bosch to czołowe pozycje w branży motoryzacyjnej. Podzespoły niemieckiej marki można znaleźć nie tylko na niezależnym rynku części zamiennych, ale także na pierwszym montażu wielu marek samochodów, w tym także pojazdów klasy premium. Katalog części Bosch jest mocno rozbudowany i dedykowany większości samochodów osobowych.
Niemiecka marka słynie przede wszystkim z wysokiej jakości oferowanych części samochodowych. Przed opuszczeniem linii produkcyjnych, części poddaje się wielokrotnym testom. Rygorystyczne podejście do procesów produkcyjnych pozwala uzyskać jedne z najlepszych części zamiennych do aut na rynku motoryzacyjnym.