- Długość [mm]: 975
- Szerokość [mm]: 13
- Pasek: Z otwartymi bokami
- Pasek: Zębaty
Dodaj opinię
(03.01.2016)
Opinia wystawiona dla Pasek klinowy BOSCH 1 987 947 639
(18.06.2015)
Opinia wystawiona dla Pasek klinowy BOSCH 1 987 947 629
Producent | Numery OEM |
---|
ALFA | 60513156 |
BANDO | 3370 |
BANDO | 3375 |
BLMC | 13 H 4646 |
BLMC | 61 23 09 |
BMW | 11 72 1 312 977 |
BMW | 11 72 1 315 356 |
BUESS | 720 500 205 |
CHRYS | 53002 341 |
COMME | 12 080 14 |
COMME | 12 088 14 |
CONTI | 13 X 975 LA |
CONTI | 13X975 |
CONTI | 6578172000 |
DAIHA | 90871 09700 000 |
DAYCO | 13A0975C |
FORD | 1000459 |
FORD | 1659638 |
FORD | 974F6 C301 AA |
FORD | V90WF 6C301 AA |
GATES | 13 X 975 |
GATES | 6469 MC |
GATES | 6620 |
GATES | XPA975 |
HONDA | 39432 3100 |
HYUNDAI | 23127 33310 |
HYUNDAI | 23127 33320 |
HYUNDAI | 23127 33330 |
HYUNDAI | 23127 33350 |
HYUNDAI | 23127 36000 |
HYUNDAI | 97652 43010 |
HYUNDAI | 97713 33310 |
HYUNDAI | 97713 33320 |
ISUZU | 8-94146-455-0 |
ISUZU | 8-94221-038-0 |
ISUZU | 8-94232-310-0 |
ISUZU | 9-13671-621-0 |
ISUZU | 9-13671-809-0 |
JAGUA | EAC 3878 |
JEEP | 53002 341 |
KAESS | 4 766 708 100 |
KIA | 23127 33310 |
KIA | 23127 33320 |
KIA | 23127 33330 |
KIA | 23127 33350 |
KIA | 97713 33310 |
KIA | 97713 33320 |
KLEBER | AV 13- 960 |
MAN | 06 58072 2201 |
MAN | 06 58072 2202 |
MAZDA | 0164-18-381 |
MAZDA | 0305-18-381A |
MAZDA | 0385-18-381A |
MAZDA | 0604-18-381 |
MAZDA | 0604-18-381A |
MAZDA | 0604-18-381B |
MAZDA | 8356-18-381 |
MAZDA | 8501-15-907C |
MAZDA | A504-15-907 |
MAZDA | GE05-18-381 |
MAZDA | N326-15-908 |
MAZDA | WLL7-15-908A |
MAZDA | Y701-18-381 |
MERCE | 001 997 40 92 |
MERCE | 001 997 60 92 |
MERCE | 004 997 36 92 |
MERCE | 006 997 05 92 |
MERCE | 007 753 01 25 04 |
MERCE | A 001 997 40 92 |
MERCE | A 001 997 60 92 |
MERCE | A 004 997 36 92 |
MERCE | A 006 997 05 92 |
MERCE | A 007 753 01 25 04 |
MITSUBISHI | MB167067 |
MITSUBISHI | MB167076 |
MITSUBISHI | MB272654 |
MITSUBISHI | MB288316 |
MITSUBISHI | MB553792 |
MITSUBISHI | MD025460 |
MITSUBISHI | MD025522 |
MITSUBISHI | MD075186 |
MITSUBISHI | MD127134 |
MITSUBISHI | MD185963 |
MITSUBOSHI | 6370 |
MITSUBOSHI | 6375 |
NISSA | 01978 10954 |
NISSA | 01978 10964 |
NISSA | 01978 11004 |
NISSA | 11720 10G00 |
NISSA | 11720 10G01 |
NISSA | 11720 28L01 |
NISSA | 11720 AD200 |
NISSA | 11720 G3610 |
NISSA | 11720 G3618 |
NISSA | 11720 T6200 |
NISSA | 11720 T9307 |
NISSA | 11720 V0700 |
NISSA | 11720 V0701 |
NISSA | 11720 V0702 |
NISSA | 11720 V0703 |
NISSA | 11720 V0710 |
NISSA | 11920 C6000 |
NISSA | 11940 T9000 |
NISSA | 11950 11M00 |
NISSA | 11950 11M02 |
NISSA | 11950 21M00 |
NISSA | 14104 0111 |
NISSA | 14104 0115 |
NISSA | 14104 0118 |
NISSA | 14104 0707 |
NISSA | 20166 29W00 |
NISSA | 20166 T9307 |
NISSA | 20166 T9308 |
NISSA | 21066 29W00 |
NISSA | 21066 T9307 |
NISSA | 21066 T9308 |
NISSA | 21140 90202 |
OM | 8501361 |
OPTI | 13A0975 C |
PORSC | 999 192 128 50 |
SAURE | 154 1330 003 |
SUBAR | 80911 3020 |
TOYOT | 90099 82006 |
TOYOT | 90916 02017 |
TOYOT | 90916 02124 |
TOYOT | 90916 02139 |
TOYOT | 90916 02144 |
TOYOT | 90916 02461 |
TOYOT | 99322 00955 |
TOYOT | 99322 00960 |
TOYOT | 99322 00965 |
TOYOT | 99322 10960 |
TOYOT | 99322 50950 |
TOYOT | 99332 00950 |
TOYOT | 99332 00970 |
TOYOT | 99332 50950 |
TOYOT | 99332 60950 |
TOYOT | 99522 10950 |
TOYOT | 99522 10951 |
TOYOT | 99522 10958 |
TOYOT | 99522 10960 |
TOYOT | 99522 10964 |
TOYOT | 99522 10970 |
TOYOT | 99522 50950 |
VOLVO | 967107 |
VOLVO | 973489 |
VOLVO | 979277 |
VOLVO | 979631 |
ALFA ROMEO
|
BMW
|
FORD
|
HYUNDAI
|
JAGUAR
|
JEEP
|
MAZDA
|
MERCEDES-BENZ
|
MITSUBISHI
|
NISSAN
|
PORSCHE
|
PUCH
|
TOYOTA
|
VOLVO
|
Zadaj pytanie na temat tego produktu
Pasek klinowy to podstawowy element układu napędowego w każdym samochodzie. To jedna z najbardziej istotnych części samochodowych, której awaria prowadzi niestety do natychmiastowego unieruchomienia pojazdu.
Do niedawna paski klinowe były proste w budowie. Wynika to z faktu, że zwykły one napędzać pojedyncze podzespoły, typu pompa wody. Rozwój motoryzacji wymusił jednak na konstruktorach konieczność projektowania pasków przekazujących większe ilości momentu na różne części samochodowe jednocześnie.
Nowa konstrukcja paska klinowego, używanego obecnie w samochodach, nosi nazwę wielorowkowego. Wyglądem taki pasek przypomina co najmniej kilka złożonych pasków klinowych w jeden. Taki pasek jest szerszy od poprzedników i tym samym bardziej wytrzymały na procesy eksploatacyjne. Ponadto umożliwia pracę kilku elementów osprzętu silnika samochodowego, jak np. pompę wspomagania czy też alternator.
Pasek klinowy jest zbudowany z kilku warstw. Żywotność paska jest ograniczona i z czasem wymaga on wymiany. Najlepiej pilnować się interwałów wymian, by nie doszło do całkowitego zerwania paska, które skutkuje groźnymi usterkami.
Do typowych objawów zużycia paska klinowego wielorowkowego trzeba zaliczyć przede wszystkim hałas podczas jego pracy (wzmożone piski). Co prawda piski mogą być generowane słabym naprężeniem paska, ale z reguły jest to jego zużycie eksploatacyjne. Innym symptomem zużycia będą mikropęknięcia na powierzchni paska.
Trwałość paska klinowego podyktowana jest przede wszystkim sposobem eksploatacji samochodu. Im bardziej intensywny tym krótsza żywotność. Z reguły pasek wytrzymuje bezproblemowo kilkadziesiąt tysięcy lub kilka lat pracy. Najlepiej, by stosować się do interwałów wymian, zalecanych przez producenta.
Bosch to prawdopodobnie najbardziej znana marka części samochodowych na całym świecie. Produkcja firmy skupia się na kilku segmentach. Każda z części zamiennych Bosch charakteryzuje się doskonałą jakością i niezawodnością. Zarówno rynek części zamiennych, jak i producenci popularnych samochodów zaufali częściom Bosch m.in. z powodu ich stosunkowo niskiej awaryjności.
Części zamienne Bosch to czołowe pozycje w branży motoryzacyjnej. Podzespoły niemieckiej marki można znaleźć nie tylko na niezależnym rynku części zamiennych, ale także na pierwszym montażu wielu marek samochodów, w tym także pojazdów klasy premium. Katalog części Bosch jest mocno rozbudowany i dedykowany większości samochodów osobowych.
Niemiecka marka słynie przede wszystkim z wysokiej jakości oferowanych części samochodowych. Przed opuszczeniem linii produkcyjnych, części poddaje się wielokrotnym testom. Rygorystyczne podejście do procesów produkcyjnych pozwala uzyskać jedne z najlepszych części zamiennych do aut na rynku motoryzacyjnym.