- Długość [mm]: 985
- Szerokość [mm]: 13
- Pasek: Z otwartymi bokami
- Pasek: Zębaty
Dodaj opinię
(03.01.2016)
Opinia wystawiona dla Pasek klinowy BOSCH 1 987 947 639
(18.06.2015)
Opinia wystawiona dla Pasek klinowy BOSCH 1 987 947 629
Producent | Numery OEM |
---|
BANDO | 3380 |
CONTI | 13X985 |
CONTI | 6577907000 |
DAYCO | 13A0975C |
GATES | 13 X 975 |
GATES | 6469 |
LANDROVER | 611 612 |
MAZDA | 0605 18 3891 |
MITSUBISHI | A 1 T 22483 |
MITSUBISHI | F23217 |
MITSUBISHI | K 4250410 |
MITSUBISHI | K 4250411 |
MITSUBISHI | K 4750230 |
MITSUBISHI | K 4750330 |
MITSUBISHI | MB122483 |
MITSUBISHI | MB167069 |
MITSUBISHI | MB565350 |
MITSUBISHI | MD015317 |
MITSUBISHI | MD070584 |
MITSUBISHI | MD095193 |
MITSUBISHI | MD100349 |
MITSUBISHI | MD120557 |
MITSUBOSHI | 6380 |
NISSA | 01978 10984 |
NISSA | 11720 58201 |
NISSA | 11720 G3605 |
NISSA | 11720 G3619 |
NISSA | 11720 S8200 |
NISSA | 11720 S8201 |
NISSA | 11720 T9302 |
NISSA | 11950 11M01 |
NISSA | 11950 11M03 |
NISSA | 11950 11M10 |
NISSA | 11950 21M01 |
NISSA | 14104 0704 |
NISSA | 19104 48000 |
NISSA | 20166 T9004 |
NISSA | 21066 T9004 |
NISSA | 21067 37501 |
NISSA | 21067 37502 |
NISSA | 21067 86000 |
NISSA | 21140 90301 |
RENAU | 77 00 637 756 |
ROVER | 611 612 |
TOYOT | 90916 02169 |
TOYOT | 99322 00970 |
TOYOT | 99322 00975 |
TOYOT | 99322 00980 |
TOYOT | 99322 00985 |
TOYOT | 99322 00990 |
TOYOT | 99322 50985 |
TOYOT | 99332 00975 |
TOYOT | 99332 00985 |
TOYOT | 99332 10980 |
TOYOT | 99332 10985 |
TOYOT | 99332 60975 |
TOYOT | 99522 00980 |
TOYOT | 99522 10976 |
TOYOT | 99522 10980 |
TOYOT | 99522 10986 |
TOYOT | 99522 10988 |
TOYOT | 99522 10991 |
LAND ROVER
|
MITSUBISHI
|
NISSAN
|
RENAULT
|
TOYOTA
|
Zadaj pytanie na temat tego produktu
Pasek klinowy to podstawowy element układu napędowego w każdym samochodzie. To jedna z najbardziej istotnych części samochodowych, której awaria prowadzi niestety do natychmiastowego unieruchomienia pojazdu.
Do niedawna paski klinowe były proste w budowie. Wynika to z faktu, że zwykły one napędzać pojedyncze podzespoły, typu pompa wody. Rozwój motoryzacji wymusił jednak na konstruktorach konieczność projektowania pasków przekazujących większe ilości momentu na różne części samochodowe jednocześnie.
Nowa konstrukcja paska klinowego, używanego obecnie w samochodach, nosi nazwę wielorowkowego. Wyglądem taki pasek przypomina co najmniej kilka złożonych pasków klinowych w jeden. Taki pasek jest szerszy od poprzedników i tym samym bardziej wytrzymały na procesy eksploatacyjne. Ponadto umożliwia pracę kilku elementów osprzętu silnika samochodowego, jak np. pompę wspomagania czy też alternator.
Pasek klinowy jest zbudowany z kilku warstw. Żywotność paska jest ograniczona i z czasem wymaga on wymiany. Najlepiej pilnować się interwałów wymian, by nie doszło do całkowitego zerwania paska, które skutkuje groźnymi usterkami.
Do typowych objawów zużycia paska klinowego wielorowkowego trzeba zaliczyć przede wszystkim hałas podczas jego pracy (wzmożone piski). Co prawda piski mogą być generowane słabym naprężeniem paska, ale z reguły jest to jego zużycie eksploatacyjne. Innym symptomem zużycia będą mikropęknięcia na powierzchni paska.
Trwałość paska klinowego podyktowana jest przede wszystkim sposobem eksploatacji samochodu. Im bardziej intensywny tym krótsza żywotność. Z reguły pasek wytrzymuje bezproblemowo kilkadziesiąt tysięcy lub kilka lat pracy. Najlepiej, by stosować się do interwałów wymian, zalecanych przez producenta.
Bosch to prawdopodobnie najbardziej znana marka części samochodowych na całym świecie. Produkcja firmy skupia się na kilku segmentach. Każda z części zamiennych Bosch charakteryzuje się doskonałą jakością i niezawodnością. Zarówno rynek części zamiennych, jak i producenci popularnych samochodów zaufali częściom Bosch m.in. z powodu ich stosunkowo niskiej awaryjności.
Części zamienne Bosch to czołowe pozycje w branży motoryzacyjnej. Podzespoły niemieckiej marki można znaleźć nie tylko na niezależnym rynku części zamiennych, ale także na pierwszym montażu wielu marek samochodów, w tym także pojazdów klasy premium. Katalog części Bosch jest mocno rozbudowany i dedykowany większości samochodów osobowych.
Niemiecka marka słynie przede wszystkim z wysokiej jakości oferowanych części samochodowych. Przed opuszczeniem linii produkcyjnych, części poddaje się wielokrotnym testom. Rygorystyczne podejście do procesów produkcyjnych pozwala uzyskać jedne z najlepszych części zamiennych do aut na rynku motoryzacyjnym.