- Urządzenia napędzane: Agregat napędzany: wałek rozrządu
- Ilość zębów: 136
- Szerokość [mm]: 25,4
- Zazębienie: Curvilineo
- Długość [mm]: 1295
Dodaj opinię
Producent | Numery OEM |
---|
ASHIKA | 40-00-003 |
ASHUKI | 0336-5108 |
ASHUKI | 0336-8201 |
BBFREDLINE | 29TA000 |
BBFREDLINE | 29TA001 |
BLUEPRINT | ADN17529 |
BOSCH | 1987949181 |
CONTI | CT906 |
DAYCO | 94224 |
DAYCO | 94692 |
FEBI | 11000 |
GATES | 5049XS |
GATES | 5418XS |
HBJAKOPART | J1128015 |
HONGYAN | 29TA001 |
HUTCHINSON | 136 APPP 25 |
HUTCHINSON | 136 HTDP 25 |
IAP | 128-13092 |
IAP | 128-16033 |
IAP | 128-22010G |
IAP | 128-22040 |
INA | 536 0096 10 |
INA | 536 0203 10 |
JAPKO | 40003 |
KAVO PARTS | DTB-2018 |
KAVO PARTS | DTB-6514 |
MDR | MDB-5003 |
MDR | MDB-5004 |
MDR | MDB-5907 |
NIPPARTS | J1121028 |
NISSA | 13028-6F900 |
SCT | G049 |
SCT | G418 |
STELLOX | 09-04224-SX |
SUZUK | 12761-66G00 |
SUZUK | 12761-86CA0 |
SUZUK | 1276186CA0000 |
SWAG | 62 02 0004 |
TATA | 2547 0511 6312 |
TATA | 25470511-6302 |
TATA | 25470511-6310 |
VEYANCE | G1482H |
HYUNDAI
|
LADA
|
NISSAN
|
OPEL
|
SUZUKI
|
TATA
|
Zadaj pytanie na temat tego produktu
Pasek rozrządu to element łączący wał korbowy układem rozrządu. Napędzany przez wał korbowy pasek odpowiada za pracę zaworów, tym samym jego zadaniem, jak i całego układu rozrządu, jest przede wszystkim dostarczenie ładunku do cylindra. Przeważnie pasek rozrządu wykonany jest z gumy, a konkretnie z elastycznego, lecz niezwykle wytrzymałego, kauczuku. Ponadto, zawiera on dodatki kevlaru, poliamidów lub stali, które mają go wzmocnić.
Prawidłowa praca paska rozrządu jest niezbędna dla funkcjonowania pojazdu. Wszelkie nieprawidłowości skutkują niedoborem ładunku w cylindrze, co początkowo ogranicza możliwości silnika, a przy poważniejszej niesprawności uniemożliwia jego działanie. Ze względu na kluczowe znaczenie tego elementu, niezwykle ważne jest, aby dbać o jego stan technicznych. Pasek rozrządu może ulegać różnym usterkom. Najpowszechniejsze problemy to przetarcia rowków oraz poluzowanie paska. Wymienione problemy często można zauważyć już na pierwszy rzut oka, czasami jednak nie są widoczne, mimo że pasek nie działa w pełni poprawnie. Naturalnym następstwem użytkowania paska rozrządu jest również utrata przez niego elastyczności. W skrajnym przypadku może dojść do zerwania paska rozrządu, co ma katastrofalne skutki, w postaci zniszczenia tłoków oraz innych elementów silnika.
W celu zapewnienia bezpieczeństwa jednostce napędowej, a także sobie samemu, kierowca powinien regularnie poddawać pasek rozrządu kontroli. Nawet jeżeli wydaje się, iż pasek jest w dobrym stanie, należy go wymienić po czasie wskazanym przez producenta. Zalecany okres użytkowania paska rozrządu jest różny, w zależności od modelu, jednak zwykle nie przekracza 200 tys. km.
Japanparts zajmuje się dystrybucją oraz sprzedażą części do wielu modeli samochodów pochodzących od azjatyckich oraz amerykańskich producentów, takich jak Toyota, Mazda, Mitsubishi, Chrysler i wielu innych. Wieloletnia obecność w branży oraz przywiązanie do jakości sprawia, że usługi i części z logiem marki Japanparts słyną ze znakomitej jakości i są cenione przez klientów na całym świecie. Firma działa od 1988 roku i obecnie eksportuje swoje produkty do ponad 150 krajów z całego świata.
Marka oferuje swoim klientom szeroki wybór części samochodowych, są to głównie filtry, elementy układu hamowania, sprzęgła, zawieszenia i układu kierowniczego, a także silnika oraz jego osprzętu. Każdy ze sprzedawanych produktów przechodzi specjalne badania, które mają za zadanie potwierdzenie jej znakomitej jakości oraz trwałości. Do oferty ciągle trafiają nowe pozycje, które dzięki znakomitej jakości oraz wysokim standardom wykonania są w stanie sprostać oczekiwaniom klientów.
Dzięki wspomnianym cechom, firma Japanparts jest jedną z najchętniej wybieranych wśród właścicieli aut japońskich, koreańskich oraz niektórych modeli pojazdów amerykańskich i zapewnia im pewność, komfort, a co najważniejsze bezpieczeństwo na drodze.