- Dopuszczony dla rodzaju pojazdu: Samochód osobowy
- Materiał: Swiatłowodowy
- Materiał: HNBR (uwodorniony Acryl-Nitril-Butadien-kauczuk)
- Kolor: Czarny
- Ilość zębów: 223
- Szerokość [mm]: 27
- Podział zębów: 8
- Długość [mm]: 1784
Dodaj opinię
Producent | Numery OEM |
---|
ACDELCO | AB11399S |
AE | TB686 |
BANDO | 223B-YU27 |
BLUEPRINT | ADS77509 |
BOSCH | 1 987 949 570 |
CONTI | CT1050 |
DANA | PMTB515 |
DAYCO | 94866 |
FAI | 60223 |
FEBI | 26242 |
FLENNOR | 4426V |
HBJAKOPART | J1127010 |
HEPU | 29-0324 |
HUTCHINSON | 223 AHP 27 |
INA | 536 0313 10 |
JAPANPAR | DD-707 |
JAPANPAR | J DD-707 |
KAVO PARTS | DTB-8010 |
NIPPARTS | J1127010 |
OPTI | HR 77223 X 27 MM |
OPTI | ZRK 1320 |
QUINTON HA | QTB621 |
QUINTON HA | QTB779 |
ROULUNDS | RR1088 |
RUV | 558102 |
SKF | SKF12150 |
SKF | VKMT 98109 |
SUBAR | 13028-AA181 |
SUBAR | 13028-AA21A |
SUBAR | 13028-AA21B |
SUBAR | 13028-AA21C |
SUBAR | 13028-AA230 |
SUBAR | 13028-AA231 |
SUBAR | 13160-AA080 |
SWAG | 86 92 6242 |
SWAG | 87 92 7546 |
TRISCAN | 8645 5537XS |
UNI | GTB1537XS |
VEYANCE | G1510H |
VEYANCE | G1540H |
SUBARU
|
Podobne towary | ||
---|---|---|
Pasek rozrządu IPD 29-0324 | IPD | Brak ceny |
Pasek rozrządu VEYANCE G1510H | VEYANCE | Brak ceny |
Pasek rozrządu FLENNOR 4480V | FLENNOR | Brak ceny |
Rozrząd - zestaw paska KWP TW152 | KWP | Brak ceny |
Rozrząd - zestaw paska GRAF TP152 | GRAF | Brak ceny |
Rozrząd - zestaw paska JC PREMIUM EK7016PR | JC PREMIUM | Brak ceny |
Zadaj pytanie na temat tego produktu
Pasek rozrządu to element łączący wał korbowy układem rozrządu. Napędzany przez wał korbowy pasek odpowiada za pracę zaworów, tym samym jego zadaniem, jak i całego układu rozrządu, jest przede wszystkim dostarczenie ładunku do cylindra. Przeważnie pasek rozrządu wykonany jest z gumy, a konkretnie z elastycznego, lecz niezwykle wytrzymałego, kauczuku. Ponadto, zawiera on dodatki kevlaru, poliamidów lub stali, które mają go wzmocnić.
Prawidłowa praca paska rozrządu jest niezbędna dla funkcjonowania pojazdu. Wszelkie nieprawidłowości skutkują niedoborem ładunku w cylindrze, co początkowo ogranicza możliwości silnika, a przy poważniejszej niesprawności uniemożliwia jego działanie. Ze względu na kluczowe znaczenie tego elementu, niezwykle ważne jest, aby dbać o jego stan technicznych. Pasek rozrządu może ulegać różnym usterkom. Najpowszechniejsze problemy to przetarcia rowków oraz poluzowanie paska. Wymienione problemy często można zauważyć już na pierwszy rzut oka, czasami jednak nie są widoczne, mimo że pasek nie działa w pełni poprawnie. Naturalnym następstwem użytkowania paska rozrządu jest również utrata przez niego elastyczności. W skrajnym przypadku może dojść do zerwania paska rozrządu, co ma katastrofalne skutki, w postaci zniszczenia tłoków oraz innych elementów silnika.
W celu zapewnienia bezpieczeństwa jednostce napędowej, a także sobie samemu, kierowca powinien regularnie poddawać pasek rozrządu kontroli. Nawet jeżeli wydaje się, iż pasek jest w dobrym stanie, należy go wymienić po czasie wskazanym przez producenta. Zalecany okres użytkowania paska rozrządu jest różny, w zależności od modelu, jednak zwykle nie przekracza 200 tys. km.