- Średnica [mm]: 90
- Średnica 1 [mm]: 15
- Artykuł oraz informacja uzupełniająca: Z uszczelnieniem
- Rodzaj filtra: Wkład filtra
- Wysokość [mm]: 76
Dodaj opinię
Producent | Numery OEM |
---|
ALCOFILTER | MD-563 |
ASHIKA | 30-ECO027 |
BLUEPRINT | ADF122301 |
BORG BECK | BFF8017 |
BOSCH | 1 457 431 723 |
CHAMPION | CFF100401 |
CHAMPION | L401/606 |
CITRO | 1906.90 |
CITRO | 1906.C0 |
CLEANF | MG1612 |
COMLINE | EFF132 |
DELPHI | HDF613 |
FEBI | 32508 |
FIAT | 9401906898 |
FIAT | 9467621680 |
FILTRON | PE 816/5 |
FORD | 1 318 563 |
FORD | 3M5Q-9176-AA |
FRAM | C9815ECO |
HEN | E79KP D118 |
HOFFER | 4767 |
JAPANPAR | FC-ECO027 |
JAPKO | 3ECO027 |
KNECHT | KX 201D |
LANCIA | 9401906898 |
MAG | 152071760867 |
MAHLE | KX 201D |
MANN | PU 1018 X |
MECAFILTER | ELG5293 |
MULLER FIL | FN153 |
NAPA | NFF2049 |
NIPPARTS | N1332106 |
OPTIMAL | FF-01183 |
PEUGE | 1906.89 |
PEUGE | 1906.C0 |
PURFLU | C489 |
QUINTON HA | WF8321 |
SOGEFIPRO | FA5710ECO |
SWAG | 62 93 2508 |
TOPRAN | 720 951 |
UFI | 26.022.00 |
VAICO | V42-0055 |
VALEO | 587915 |
VOLVO | 8653668 |
WIXFILTERS | WF8321 |
CITROËN
|
FIAT
|
FORD
|
LANCIA
|
PEUGEOT
|
VOLVO
|
Podobne towary | ||
---|---|---|
Filtr paliwa DJ PARTS FF1267 | DJ PARTS | Brak ceny |
Filtr paliwa NPS T133A96 | NPS | Brak ceny |
Zacisk hamulcowy NPS T321A04 | NPS | Brak ceny |
Filtr paliwa NPS M133A46 | NPS | Brak ceny |
Obudowa filtra paliwa TRICLO 561847 | TRICLO | Brak ceny |
Filtr paliwa AKRON-MALÒ 1520027 | AKRON-MALÒ | Brak ceny |
Zadaj pytanie na temat tego produktu
Filtr paliwa to element wyposażenia pojazdu odpowiedzialny za zatrzymywanie zanieczyszczeń zawartych w benzynie lub oleju napędowym. Składa się z części filtrującej z wkładem oraz metalowej, odpornej na korozję, obudowy. Ponadto, jego zadaniem jest również częściowe wytrącanie wody z paliwa. W benzynie, a tym bardziej w oleju napędowym, znajdują się duże ilości zanieczyszczeń, nawet jeśli mówimy o paliwie najwyższej jakości. Jeżeli przedostają się one do jednostki napędowej, sieją tam spustoszenie, powodując przedwczesne zużycie silnika.
W silnikach benzynowych filtry paliwa zatrzymują zanieczyszczenia o wielkości 10 μm i większe. Jest to zupełnie wystarczające, ażeby zachować silnik w dobrym stanie. Jednak silniki diesla są zdecydowanie bardziej narażone na szkodliwe działanie zanieczyszczeń, ponadto w oleju napędowym jest więcej niepożądanych substancji niż w benzynie. Dlatego też filtr oleju napędowego powinien filtrować cząsteczki o wielkości 3 μm i większe.
Zatkany filtr paliwa można poddać czyszczeniu, jednak większość fachowców zaleca wymianę tego elementu. Podobnie w przypadku każdego innego uszkodzenia – np. usterki mechanicznej. Zwykle lepiej nie czekać, aż filtr paliwa przestanie działać, lepiej wymienić go zawczasu w trosce o stan jednostki napędowej. W silnikach benzynowych zaleca się wymianę co 25 do 100 tys. kilometrów, w zależności od jakości używanego paliwa oraz jakości samego filtra. W jednostkach wysokoprężnych wskazana jest coroczna wymiana filtra paliwa i obudowy przed zimą.