- Średnica tłoka 1 [mm]: 20,6
- Średnica 1 / Średnica 2 [mm]: 20,64
- System hamulcowy: ATE
- Długość 2 [mm]: 162,5
- Rozmiar gwintu 1: 1x M10x1.0
- Rozmiar gwintu 2: 1x M12x1.0
- Materiał: Żeliwo
- Liczba otworów do mocowania: 2
- Ilość połączeń: 2
- Ciężar [kg]: 0,52
Dodaj opinię
Producent | Numery OEM |
---|
ATE | 03.2120-4581.3 |
BORG BECK | BBM4728 |
BOSCH | 0 986 481 031 |
BREMBO | M 68 081 |
CAR | 5619 |
CIFAM | 202-750 |
DELPHI | LM80290 |
FERODO | FHM1605 |
FTE | H209137.7.1 |
GIRLING | 4005472 |
HELLA | 8AM 355 504-811 |
KAWE | B1689 |
LPR | 1689 |
METELLI | 05-0750 |
OPENPARTS | FBM1231.00 |
OPTIMAL | CL-0800 |
PROTECHNIC | PRH3544 |
RENAU | 7701 209 642 |
TEXTAR | 33073100 |
TRISCAN | 8130 25144 |
TRUSTING | PF729 |
TRW | PMF472 |
VALEO | 400420 |
VILLAR | 621.2556 |
RENAULT
|
Podobne towary | ||
---|---|---|
Pompa hamulcowa BORG & BECK BBM4728 | BORG & BECK | Brak ceny |
Pompa hamulcowa GIRLING 4005472 | GIRLING | Brak ceny |
Pompa hamulcowa AKRON-MALÒ 89223 | AKRON-MALÒ | Brak ceny |
Pompa hamulcowa TRISCAN 8130 25144 | TRISCAN | Brak ceny |
Pompa hamulcowa TRW PMF472 | TRW | 324,00 zł |
Pompa hamulcowa SAMKO P30410 | SAMKO | 210,00 zł |
Zadaj pytanie na temat tego produktu
Pompa hamulcowa to jeden z najważniejszych elementów układu hamowania. Jej najważniejszym zadaniem jest tłoczenie płynu hamulcowego pod odpowiednim ciśnieniem. Sprawna pompa hamulcowa jest niezbędna, aby proces hamowania przebiegał prawidłowo.
Konstrukcja pompy hamulcowej jest dosyć prosta. Urządzenie posiada korpus wraz z tłokiem, który bezpośrednio odpowiada za podwyższanie ciśnienia płynu. Wprawienie w ruch tłoka jest możliwe dzięki sprężynie dociskowej. Pompa hamulcowa to urządzenie hydrauliczne, zatem szczelność w przypadku tego elementu jest kwestią kluczową. Tym samym nieodłącznym wyposażeniem każdej pompy hamulcowej są pierścienie uszczelniające. Do korpusu pompy przymocowany jest zbiornik płynu hamulcowego. Jego zadaniem jest dostarczanie płynu do pompy w celu wtłoczenia go do hamulców. Ponadto, służy on również magazynowaniu nadmiaru płynu hamulcowego.
Pompa hamulcowa jest połączona z pedałem hamulca za pomocą dźwigni. Wciśnięcie pedału powoduje ruch tłoka w pompie, czego konsekwencją jest dostarczenie płynu hamulcowego do zacisku. Ważne jest odpowiednie ciśnienie płynu, umożliwiające wprawienie w ruch zacisku, który dociska klocki hamulcowe do tarcz. W ten sposób dochodzi do wyhamowania ruchu koła.
Niesprawność pompy hamulcowej najczęściej jest wywołana nieszczelnością urządzenia. Jeśli dojdzie do wycieku, niemożliwe staje się utrzymanie właściwego ciśnienia płynu hamulcowego. Ponadto, może wystąpić niedobór płynu hamulcowego lub też przeciwnie, jego nadmiar w zbiorniku. Jeżeli płyn hamulcowy nie jest tłoczony pod odpowiednim ciśnieniem, na tablicy rozdzielczej zapala się odpowiednia lampka kontrolna.