Dodaj opinię
Producent | Numery OEM |
---|
BMW | 11517550484 |
BMW | 11517551484 |
BMW | 11517648827 |
BMW | 11518604888 |
BUGATTI | PA10088 |
CITRO | 1201H8 |
CITRO | 1607216080 |
CITRO | 1623096580 |
CITRO | 1637171880 |
CITRO | 9801573380 |
GGT | PA12540 |
HEPU | P495 |
MINI | 11517550484 |
MINI | 11517648827 |
MINI | 11518604888 |
MINI | 11537563721 |
MINI | 11537577519 |
MINI | 11537603976 |
MINI | 11537619360 |
MINI | 11537630368 |
OPEL | 3557013 |
OPEL | 3648866 |
OPEL | 9825002180 |
PEUGE | 1201H8 |
PEUGE | 1607216080 |
PEUGE | 1623096580 |
PEUGE | 9606790780 |
PEUGE | 9801573380 |
SKF | VKPC83812 |
VAUXH | 3557013 |
VAUXH | 9825002180 |
BMW
|
CITROËN
|
DS
|
MINI
|
OPEL
|
PEUGEOT
|
Podobne towary | ||
---|---|---|
Pompa wody TRISCAN 8600 10089 | TRISCAN | Brak ceny |
Pompa wody FEBI BILSTEIN 179522 | FEBI BILSTEIN | Brak ceny |
Pompa wody MAGNETI MARELLI 350984132000 | MAGNETI MARELLI | Brak ceny |
Pompa wody MAGNETI MARELLI 350984139000 | MAGNETI MARELLI | Brak ceny |
Pompa wody BUGATTI PA10289 | BUGATTI | Brak ceny |
BUGATTI PA10088 | BUGATTI | Brak ceny |
Zadaj pytanie na temat tego produktu
Pompa wodna znana także jako pompa cieczy chłodzącej to jeden z najważniejszych elementów układu chłodzenia w każdym samochodzie. Od prawidłowego działania pompy wody zależy poprawne działanie całego systemu.
Podstawowa rola pompy wody sprowadza się do wymuszenia obiegu płynu chłodniczego w układzie chłodzenia. Taki proces sprawia, że ciepło, które zostało wytworzone przez metalowe elementy jednostki napędowej, zostaje przeniesione do chłodnicy.
Do awarii pompy dochodzi stosunkowo rzadko. Niestety każda usterka tego elementu prowadzi do natychmiastowego zatrzymania krążenia płynu chłodzącego, co skutkuje z kolei jego zagotowaniem się. Taka sytuacja może doprowadzić do trwałego uszkodzenia układu korbowego, a co za tym idzie silnika.
Typowe objawy uszkodzenia pompy wody to m.in. metaliczny hałas, który dochodzi do kabiny kierowcy spod maski samochodu, wysoka temperatura płynu chłodzącego, widoczna na wskaźniku, który znajduje się na desce rozdzielczej, a także ubytki płynu chłodniczego i jego plamy widoczne pod samochodem.
Powyższe problemy będące następstwem uszkodzenia pompy wody należy uznać za bardzo poważne. Dlatego zaleca się, by pompę wody wymieniać przy każdym serwisie układu rozrządu. Interwały, które najczęściej podają producenci samochodów to około 100 tysięcy kilometrów. Element ten nie jest drogi w zakupie, a więc warto przemyśleć jego wymianę nim dojdzie do poważniejszych w naprawie usterek.
Uszkodzenie pompy wody jest bardzo groźne, dlatego nie można bagatelizować tego elementu układu chłodzenia.