- Tryb pracy: Mechaniczne
- Ogrzewanie/chłodzenie: Wirnik łopatkowy metalowy
- Artykuł oraz informacja uzupełniająca: Z uszczelnieniem
- Wysokość opakowania [cm]: 12,9
- Głębokość opakowania [cm]: 11,3
Dodaj opinię
Producent | Numery OEM |
---|
AIRTEX | 1931 |
AISIN | WPN-100V |
AKRON-MALÒ | 130410 |
ASAM | 33921 |
ASHIKA | 35-01-110 |
ASHUKI | 0453-6901 |
BGA | CP3862 |
BLUEPRINT | ADN19190 |
BLUEPRINT | ADN19192 |
BORG BECK | BWP2237 |
BUGATTI | PA10190 |
CIFAM | 824-1065 |
DACIA | 21 01 009 06R |
DACIA | 21 01 080 30R |
DACIA | 21 01 094 09R |
DACIA | 86 60 003 397 |
DACIA | 8660003397 |
DATSUN | B1010-1HC0A |
DAYCO | DP359 |
DELPHI | WP2655 |
DENCKERMAN | A310844P |
DOLZ | N151 |
FEBI | 37195 |
FENOX | HB4938 |
FI.BA | WPF174 |
FIRST LINE | FWP2237 |
FLENNOR | FWP70264 |
FRECCIA | WP0447 |
GATES | WP0186 |
GEBA | 13145 |
GGT | PA12553 |
GK | 987388 |
GK | 987397 |
GRAF | PA1065 |
HBJAKOPART | J1511096 |
HEPU | P7388 |
HEPU | P7397 |
HITACHI AU | 133612 |
HITACHI AU | 2503612 |
INA | 538 0383 10 |
JAPANPAR | PQ-110 |
JAPKO | 35110 |
JPG | 4014101900 |
JPG | 4014102000 |
KAISHIN | WPK525 |
KAMOKA | T0215 |
KAVO PARTS | NW-3275 |
KLAXCAR | 42162z |
KWP | 101065 |
LUCAS | LAWP1165 |
LUZAR | LWP 0906 |
LYNXAUTO | CW-0357 |
MAG | 350984003000 |
MAG | 352316170833 |
MAG | 600000043450 |
MDR | MWP-4110 |
MERCE | 200 200 00 01 |
MERCE | 200000000000 |
MERCE | 200200000170 |
MERCE | A 200 200 00 01 |
MERCE | A200 200 00 01 |
MERCE | A200200000170 |
METELLI | 24-1065 |
MEYLE | 36-13 220 0013 |
MGA | PA1131 |
MOTAQUIP | LVWP1000 |
NISSA | -21010-ED025 |
NISSA | 21010-00Q2D |
NISSA | 21010-00Q2F |
NISSA | 21010-3AA0A |
NISSA | 21010-3AA0B |
NISSA | 21010-ED00A |
NISSA | 21010-ED025 |
NISSA | 21010-EE025 |
NISSA | B1010-1HC0A |
NISSA | B1010-ED00A |
NPS | N151N85 |
OPENPARTS | WAP8489.00 |
OPTIMAL | AQ-2217 |
Omnicraft | 2316932 |
PATRON | PWP1514 |
PEMEBLA | JAPPQ-110 |
PROTECHNIC | PRW0993 |
QUINTON HA | QCP3696 |
QUINTON HA | QCP3708 |
RENAU | 21 01 009 06R |
RENAU | 21 01 080 30R |
RENAU | 21 01 094 09R |
RENAU | 86 60 003 397 |
RENAU | B1010ED00A |
RUV | 65523 |
SAKURA | 150-10-4011 |
SASIC | 3604005 |
SIL | PA1504 |
SKF | VKPC 92931 |
SKF | VKPC 92939 |
SMART | 200 200 00 01 |
SMART | A200 200 00 01 |
STELLOX | 4500-0436-SX |
SWAG | 60 93 7195 |
THERMOTEC | D11078TT |
TRISCAN | 8600 10073 |
VAICO | V38-50009 |
VALEO | 529202 |
WILMINK | WG1237538 |
WILMINK | WG1237547 |
WILMINK | WG1489234 |
WILMINK | WG1780836 |
WILMINK | WG1787267 |
WILMINK | WG1790568 |
WILMINK | WG1837414 |
ZEKKERT | WP-1290 |
DACIA
|
MERCEDES-BENZ
|
NISSAN
|
RENAULT
|
SMART
|
Zadaj pytanie na temat tego produktu
Pompa wodna znana także jako pompa cieczy chłodzącej to jeden z najważniejszych elementów układu chłodzenia w każdym samochodzie. Od prawidłowego działania pompy wody zależy poprawne działanie całego systemu.
Podstawowa rola pompy wody sprowadza się do wymuszenia obiegu płynu chłodniczego w układzie chłodzenia. Taki proces sprawia, że ciepło, które zostało wytworzone przez metalowe elementy jednostki napędowej, zostaje przeniesione do chłodnicy.
Do awarii pompy dochodzi stosunkowo rzadko. Niestety każda usterka tego elementu prowadzi do natychmiastowego zatrzymania krążenia płynu chłodzącego, co skutkuje z kolei jego zagotowaniem się. Taka sytuacja może doprowadzić do trwałego uszkodzenia układu korbowego, a co za tym idzie silnika.
Typowe objawy uszkodzenia pompy wody to m.in. metaliczny hałas, który dochodzi do kabiny kierowcy spod maski samochodu, wysoka temperatura płynu chłodzącego, widoczna na wskaźniku, który znajduje się na desce rozdzielczej, a także ubytki płynu chłodniczego i jego plamy widoczne pod samochodem.
Powyższe problemy będące następstwem uszkodzenia pompy wody należy uznać za bardzo poważne. Dlatego zaleca się, by pompę wody wymieniać przy każdym serwisie układu rozrządu. Interwały, które najczęściej podają producenci samochodów to około 100 tysięcy kilometrów. Element ten nie jest drogi w zakupie, a więc warto przemyśleć jego wymianę nim dojdzie do poważniejszych w naprawie usterek.
Uszkodzenie pompy wody jest bardzo groźne, dlatego nie można bagatelizować tego elementu układu chłodzenia.
Ackoja to młoda marka, stworzona dopiero w 2016 roku. Jednak za produkcją części samochodowych Ackoja stoją profesjonaliści z wieloletnim stażem. Marka auto części Ackoja należy do niemieckiego przedsiębiorstwa Vierol. Zostało ono założone już w 1977 roku, a dzisiaj posiada w ofercie przeszło 40 000 produktów, dystrybuowanych do ponad 125 krajów. Firma specjalizuje się w produkcji części silnika oraz elektronicznych komponentów samochodowych. Jednak oferta jest o wiele bogatsza i obejmuje większość kategorii. Pod marką Ackoja oferowane są podzespoły z różnych układów samochodowych, wszystkie jednak dedykowane samochodom produkcji azjatyckiej, przeznaczonym na rynek europejski. Części Ackoja to między innymi elementy silnika i systemu tworzenia mieszanki paliwowo-powietrznej, ale też układu kierowniczego, zestawy sprzęgła i rozrządu, reflektory, i lampy, części nadwozia i wiele więcej. Oferta części samochodowych Ackoja jest kompletna i zaspokaja pełne potrzeby zdecydowanej większości pojazdów azjatyckich należących do europejskiego parku samochodowego. Jakość produktów potwierdzają liczne certyfikaty zgodności z restrykcyjnymi normami. Jednocześnie części Ackoja są dostępne w stosunkowo niskich cenach.