- Artykuł oraz informacja uzupełniająca: Z uszczelnieniem
- Wykonanie pompy wodnej: Dla napędu paskiem rozrządu
- Ilość zębów: 27
- Jakosć: Sealed with SiC/SiC
- Nr artykułu zalecanego narzędzia specjalnego: 999 990 0001
Dodaj opinię
Producent | Numery OEM |
---|
AIRTEX | 1581 |
AIRTEX | 1990 |
AQUAPLUS | 85-8391 |
AUDI | 036 121 005 B |
AUDI | 036 121 005 E |
AUDI | 036 121 005 EX |
AUDI | 036 121 005 Q |
AUDI | 036 121 005 QX |
AUDI | 036 121 005 S |
AUDI | 036 121 005 SX |
AUDI | 036 121 008 K |
AUDI | 036 121 008 KX |
AUDI | 036 121 008 L |
AUDI | 036 121 008 LX |
AUDI | 036 121 008 M |
AUDI | 036 121 008 MX |
AUTLOG | WP7000 |
BENDIX | 190038B |
BH SERVICE | 8MP 376 800-031 |
BH SERVICE | 8MP 376 800-034 |
BLUEPRINT | ADV189101 |
BUGATTI | PA8710 |
COMLINE | EWP088 |
CONTI | WP6004 |
DAYCO | DP038 |
DAYCO | DP038-S |
DELPHI | WP1875 |
DOLZ | A191 |
FEBI | 18894 |
FIRST LINE | FWP1760 |
FIRST LINE | KCP1760 |
GATES | WP0072 |
GEBA | 10335 |
GK | 980154 |
GP | PA 858 |
GRAF | PA674 |
HELLA | 8MP 376 800-031 |
HELLA | 8MP 376 800-034 |
HEPU | P557 |
HUTCHINSON | WP0032V |
INA | 538 0026 10 |
JAPANPAR | PQ-0910 |
KWP | 10674 |
LPR | WP0124 |
MAG | 350981777000 |
METELLI | 24-0674 |
MEYLE | 113 012 0041 |
MEYLE | MWP0130 |
NK | 10847004 |
OPTIMAL | AQ-1070 |
PEX | 19.0145 |
QUINTON HA | QCP3304 |
RUV | 65431 |
SASIC | 9001307 |
SEAT | 036 121 005 E |
SEAT | 036 121 005 Q |
SEAT | 036 121 005 S |
SEAT | 036 121 005 SX |
SEAT | 036 121 008 K |
SEAT | 036 121 008 KX |
SEAT | 036 121 008 L |
SEAT | 036 121 008 LX |
SEAT | 036 121 008 M |
SEAT | 036 121 008 MX |
SIL | PA1434 |
SIL | PA945 |
SIL | PA945A |
SKF | VKPC 81407 |
SKODA | 036 121 005 B |
SKODA | 036 121 005 E |
SKODA | 036 121 005 EX |
SKODA | 036 121 005 Q |
SKODA | 036 121 005 QX |
SKODA | 036 121 005 S |
SKODA | 036 121 005 SX |
SKODA | 036 121 008 K |
SKODA | 036 121 008 L |
SKODA | 036 121 008 LX |
SKODA | 036 121 008 M |
SKODA | 036 121 008 MX |
SWAG | 30 15 0031 |
TOPRAN | 108 262 |
TRISCAN | 8600 29018 |
VAICO | V10-50036 |
VALEO | 506576 |
VW SVW | 036 121 005 B |
VW SVW | 036 121 005 E |
VW SVW | 036 121 005 Q |
VW SVW | 036 121 005 QX |
VW SVW | 036 121 005 R |
VW SVW | 036 121 005 S |
VW SVW | 036 121 005 SX |
VW SVW | 036 121 008 K |
VW SVW | 036 121 008 KX |
VW SVW | 036 121 008 L |
VW SVW | 036 121 008 LX |
VW SVW | 036 121 008 M |
VW SVW | 036 121 008 MX |
VW | 036 121 005 E |
VW | 036 121 005 Q |
VW | 036 121 005 QX |
VW | 036 121 005 R |
VW | 036 121 005 S |
VW | 036 121 008 K |
VW | 036 121 008 KX |
VW | 036 121 008 L |
VW | 036 121 008 LX |
VW | 036 121 008 M |
VW | 036 121 008 MX |
AUDI
|
SEAT
|
SKODA
|
VW
|
Zadaj pytanie na temat tego produktu
Pompa wodna znana także jako pompa cieczy chłodzącej to jeden z najważniejszych elementów układu chłodzenia w każdym samochodzie. Od prawidłowego działania pompy wody zależy poprawne działanie całego systemu.
Podstawowa rola pompy wody sprowadza się do wymuszenia obiegu płynu chłodniczego w układzie chłodzenia. Taki proces sprawia, że ciepło, które zostało wytworzone przez metalowe elementy jednostki napędowej, zostaje przeniesione do chłodnicy.
Do awarii pompy dochodzi stosunkowo rzadko. Niestety każda usterka tego elementu prowadzi do natychmiastowego zatrzymania krążenia płynu chłodzącego, co skutkuje z kolei jego zagotowaniem się. Taka sytuacja może doprowadzić do trwałego uszkodzenia układu korbowego, a co za tym idzie silnika.
Typowe objawy uszkodzenia pompy wody to m.in. metaliczny hałas, który dochodzi do kabiny kierowcy spod maski samochodu, wysoka temperatura płynu chłodzącego, widoczna na wskaźniku, który znajduje się na desce rozdzielczej, a także ubytki płynu chłodniczego i jego plamy widoczne pod samochodem.
Powyższe problemy będące następstwem uszkodzenia pompy wody należy uznać za bardzo poważne. Dlatego zaleca się, by pompę wody wymieniać przy każdym serwisie układu rozrządu. Interwały, które najczęściej podają producenci samochodów to około 100 tysięcy kilometrów. Element ten nie jest drogi w zakupie, a więc warto przemyśleć jego wymianę nim dojdzie do poważniejszych w naprawie usterek.
Uszkodzenie pompy wody jest bardzo groźne, dlatego nie można bagatelizować tego elementu układu chłodzenia.