- Materiał wirnika pompy wody: Metal
- Materiał uszczelnienia: Papier
- Materiał: Odlew aluminiowy
- Liczba skrzydeł: 5
- Ciężar [kg]: 1,187
- Artykuł oraz informacja uzupełniająca: Z uszczelnieniem
Dodaj opinię
Producent | Numery OEM |
---|
4X4 ESTANF | EST-35-00-0939 |
ACEMARK | 231725 |
AIRTEX | 9263 |
AISIN | WE-VW05 |
AKS DASIS | 570012N |
APEC | AWP1014 |
AQUAPLUS | 85-3030 |
ASHIKA | 35-00-0939 |
AUDI | 078 121 004 |
AUDI | 078 121 004 A |
AUDI | 078 121 004 AV |
AUDI | 078 121 004 AX |
AUDI | 078 121 004 B |
AUDI | 078 121 004 BV |
AUDI | 078 121 004 BX |
AUDI | 078 121 004 C |
AUDI | 078 121 004 CV |
AUDI | 078 121 004 CX |
AUDI | 078 121 004 V |
AUDI | 078 121 004 X |
AUDI | 78 121 004 |
AUDI | 78 121 004 A |
AUDI | 78 121 004 AV |
AUDI | 78 121 004 AX |
AUDI | 78 121 004 B |
AUDI | 78 121 004 BV |
AUDI | 78 121 004 BX |
AUDI | 78 121 004 C |
AUDI | 78 121 004 CV |
AUDI | 78 121 004 CX |
AUDI | 78 121 004 V |
AUDI | 78 121 004 X |
AUDI | 78121004C |
AUTLOG | WP7040 |
AUTOTEAM | WPA375 |
BAPMIC | TOPT1305003 |
BBR | 002-60-02174 |
BH SERVICE | 8MP 376 801-091 |
BH SERVICE | 8MP 376 801-094 |
BH SERVICE | 8MP 376 809-821 |
BOGAP | A4234165 |
BORG BECK | BWP1554 |
BUGATTI | PA 5103 |
BUGATTI | PA5103 |
CALIBER | WPC375 |
CAR | 331061 |
CIFAM | 824-592 |
COMLINE | EWP268 |
DAYCO | DP195 |
DENCKERMAN | A310136 |
DENCKERMAN | A310136P |
DENCKERMAN | A310169 |
DEXWAL | 07-226WP |
DOLZ | A-172 |
DRIVE | DP2310.10.075 |
DYNAMATRIX | DWPA174 |
EGT | 701083EGT |
FAI | WP6102 |
FEBI | 7923 |
FENOX | HB1217 |
FIRST LINE | FWP1554 |
FLENNOR | FWP70139 |
FRECCIA | WP0521 |
GATES-AU | GWP3134 |
GATES-SEA | 42161 |
GATES | WP0098 |
GEBA | 5090 |
GGT | PA10663 |
GGT | PA10923 |
GK | 980166 |
GK | K980166A |
GMB | GWVW-16A |
GNS | YH-AU120 |
GNS | YH-V120 |
GRAF | PA592 |
HELLA | 8MP 376 801-091 |
HELLA | 8MP 376 801-094 |
HELLA | 8MP 376 809-821 |
HEPU | P539 |
HEPU | PK05390 |
HUTCHINSON | WP308 |
INA | 538 0072 10 |
JAPANPAR | PQ-0939 |
JAPKO | 350939 |
KAGER | 33-0278 |
KAMOKA | T0039 |
KAMOKA | T0046 |
KLAXCAR | 42237z |
KLAXCAR | 42269z |
KM INTERNA | WPK375 |
KOLBENSCHM | 50005166 |
KRAFT AUTO | 1500120 |
KWP | 10592 |
LASO | 9520 0110 |
LPR | WP0043 |
LPR | WP0098 |
LUCAS | LDWP0592 |
LUCAS | LKP217 |
LUCAS | LWP0592 |
LUCAS | LWP1370 |
LUZAR | LWP 1878 |
LYNXAUTO | CW-0015 |
MAG | 352316171181 |
MAHLE | CP 92 000P |
MAPCO | 21806 |
MAXGEAR | 47-0091 |
MDR | AIS-WEVW05 |
MEC-DIESEL | 354460 |
METELLI | 24-0592 |
MEYLE | 113 012 0016 |
MGA | PA592 |
MILES | AN21099 |
MS | 539-WP-PCS-MS |
NAPA | NWP1014 |
OMB | MB5103 |
OPENPARTS | WAP8201.00 |
OPTIMAL | AQ-1052 |
OSSCA | 01718 |
OSSCA | 11436 |
Omnicraft | 2317469 |
PATRON | PWP1182 |
PATRON | PWP1370 |
PROFIT | 1701-0592 |
PROTECHNIC | PRW0051 |
PROTECHNIC | PRW0053 |
QH TALBROS | QCP3095 |
QUINTON HA | QCP3095 |
RECOFICIAL | ROA172 |
RECOFICIAL | ROA174 |
RIDEX | 1260W0332 |
RUV | 65453 |
SAMKO | WP0043 |
SAMKO | WP0098 |
SCHNIEDER | VAS15.00079 |
SIL | PA665P |
SIL | PA762A |
SKF | VKPC 81800 |
STELLOX | 4512-0031-SX |
SWAG | 32 15 0008 |
SYNCRONIX | SYNC 40334 |
Stark | SKWP-0520331 |
THERMOTEC | D1A014TT |
TRISCAN | 8600 29961 |
TTC | 07.19.040 |
VAICO | V10-50027 |
VALEO | 506442 |
VALEO | 506517 |
VANHE | WP 6175 |
WILMINK | WG1017238 |
WILMINK | WG1237345 |
WILMINK | WG1238226 |
WILMINK | WG1429370 |
WILMINK | WG1444851 |
WILMINK | WG1444894 |
WILMINK | WG1445084 |
WILMINK | WG1489396 |
WILMINK | WG1790141 |
WILMINK | WG1910108 |
WILMINK | WG2005975 |
WILMINK | WG2182087 |
WXQP | 311609 |
WXQP | 311727 |
WXQP | 313139 |
WXQP | 320671 |
WXQP | 320681 |
WXQP | 320685 |
WXQP | 320989 |
WXQP | 321001 |
ZEKKERT | WP-1068 |
at autotei | at22989 |
vika | 11210103501 |
AUDI
|
Zadaj pytanie na temat tego produktu
Pompa wodna znana także jako pompa cieczy chłodzącej to jeden z najważniejszych elementów układu chłodzenia w każdym samochodzie. Od prawidłowego działania pompy wody zależy poprawne działanie całego systemu.
Podstawowa rola pompy wody sprowadza się do wymuszenia obiegu płynu chłodniczego w układzie chłodzenia. Taki proces sprawia, że ciepło, które zostało wytworzone przez metalowe elementy jednostki napędowej, zostaje przeniesione do chłodnicy.
Do awarii pompy dochodzi stosunkowo rzadko. Niestety każda usterka tego elementu prowadzi do natychmiastowego zatrzymania krążenia płynu chłodzącego, co skutkuje z kolei jego zagotowaniem się. Taka sytuacja może doprowadzić do trwałego uszkodzenia układu korbowego, a co za tym idzie silnika.
Typowe objawy uszkodzenia pompy wody to m.in. metaliczny hałas, który dochodzi do kabiny kierowcy spod maski samochodu, wysoka temperatura płynu chłodzącego, widoczna na wskaźniku, który znajduje się na desce rozdzielczej, a także ubytki płynu chłodniczego i jego plamy widoczne pod samochodem.
Powyższe problemy będące następstwem uszkodzenia pompy wody należy uznać za bardzo poważne. Dlatego zaleca się, by pompę wody wymieniać przy każdym serwisie układu rozrządu. Interwały, które najczęściej podają producenci samochodów to około 100 tysięcy kilometrów. Element ten nie jest drogi w zakupie, a więc warto przemyśleć jego wymianę nim dojdzie do poważniejszych w naprawie usterek.
Uszkodzenie pompy wody jest bardzo groźne, dlatego nie można bagatelizować tego elementu układu chłodzenia.