- Tryb pracy: Elektryczny
- Napięcie [V]: 12
- Techniczny numer informacyjny: SI 0079
- Techniczny numer informacyjny: SI 0079-05
- Techniczny numer informacyjny: SI 0092
- Techniczny numer informacyjny: SI 0098
- Techniczny numer informacyjny: SI 0100
Dodaj opinię
(22.01.2023)
Opinia wystawiona dla Przepływomierz masowy powietrza PIERBURG 7.18221.51.0
(06.01.2017)
Opinia wystawiona dla Przepływomierz masowy powietrza PIERBURG 7.22701.05.0
(21.01.2015)
Opinia wystawiona dla Przepływomierz masowy powietrza PIERBURG 7.28342.06.0
Producent | Numery OEM |
---|
AUDI | 028 906 461 |
AUDI | 038 906 461 C |
AUDI | 06A 906 461 |
AUDI | 06A 906 461 N |
AUDI | 074 906 461 B |
AUDI | 074 906 461 BX |
AUTLOG | LM1034 |
BOSCH | 0 280 217 121 |
BOSCH | 0 280 217 122 |
BOSCH | 0 280 218 100 |
BOSCH | 0 280 218 101 |
BOSCH | 0 281 002 216 |
BOSCH | 0 281 002 217 |
BOSCH | 0 281 002 461 |
BOSCH | 0 281 002 462 |
BOSCH | 0 281 002 757 |
BOSCH | 0 281 002 768 |
BOSCH | 0 986 280 202 |
BOSCH | 0 986 280 223 |
BOSCH | 0 986 284 001 |
BOSCH | 0 986 284 007 |
BOSCH | 0 986 284 011 |
BOSCH | F00C 2G2 004 |
BOSCH | F00C 2G2 056 |
DELPHI | AF10078-12B1 |
FEBI | 19374 |
FEBI | 19380 |
FEBI | 28603 |
FORD | 1 051 396 |
FORD | 1 209 109 |
FORD | 1 344 951 |
FORD | 1 384 275 |
FORD | 1 428 448 |
FORD | 3M 2112B529 AA |
FORD | 95 VW12B529 BB |
FORD | 95 VW12B529 BC |
HELLA | 8ET 009 142-561 |
HITACHI | 138990 |
HITACHI | 2508990 |
LUCAS_ELEC | FDM600 |
LUCAS_ELEC | FDM605 |
MEATDORIA | 86010 |
MEATDORIA | 86011 |
MEATDORIA | 86080 |
MEATDORIA | 86099 |
MEATDORIA | 86226 |
PIERBURG | 7.22684.08 |
PIERBURG | 7.22684.18 |
PIERBURG | 72268408 |
PIERBURG | 722684080 |
PIERBURG | 72268418 |
PIERBURG | 722684180 |
S.I.D.A.T | 38.637 |
S.I.D.A.T | 38.641 |
S.I.D.A.T | 38.668 |
S.I.D.A.T | 38.675 |
SEAT | 028 906 461 |
SEAT | 038 906 461 C |
SEAT | 038 906 461 D |
SEAT | 06A 906 461 |
SEAT | 074 906 461 B |
SEAT | 074 906 461 BX |
SKODA | 038 906 461 C |
SKODA | 038 906 461 D |
SKODA | 06A 906 461 |
SKODA | 06A 906 461 N |
SKODA | 074 906 461 B |
SKODA | 074 906 461 BX |
VDO | A2C59513540 |
VDO | A2C59513542 |
VEMO | V10-72-0958 |
VEMO | V10-72-0959 |
VEMO | V10-72-1025 |
VEMO | V10-72-1038 |
VEMO | V10-72-1068 |
VW | 000 VT5 077 |
VW | 028 906 461 |
VW | 028 906 461 X |
VW | 038 906 461 C |
VW | 038 906 461 D |
VW | 06A 906 461 |
VW | 06A 906 461 N |
VW | 06A 906 461 X |
VW | 074 906 461 B |
VW | 074 906 461 BX |
WILMINK | WG1484170 |
AUDI
|
FORD
|
SEAT
|
SKODA
|
VW
|
Zadaj pytanie na temat tego produktu
Przepływomierz masowy powietrza to jeden z istotnych elementów pomiarowych, mieszczących się w silniku. Przypomina niewielką puszkę z sitkiem, przez co pozornie może się wydawać mało istotną częścią. Zadanie przepływomierza masowego powietrza jest jednak bardzo ważne, gdyż jest nim pomiar ilości powietrza wtłaczanego do silnika. W ten sposób określane są proporcje paliwa i tlenu w komorze, które są zmienne w czasie, zależąc choćby od ciśnienia, czy też zmian temperatury. Niewłaściwe proporcje, których wartości przekraczają przyjęte normy, są sygnałem zagrożenia, wymagającym interwencji.
Niewłaściwa praca przepływomierza masowego powietrza niesie za sobą duże zagrożenie, gdyż powstaje ryzyko że proporcje paliwa i powietrza w komorach silnika są niewłaściwe. W takiej sytuacji jednostka napędowa przestaje pracować prawidłowo oraz staje się szczególnie narażona na uszkodzenia. Najczęściej występującym problemem jest zanieczyszczenie przepływomierza. Gromadzący się kurz, pył czy piasek mogą stworzyć zator, przez który urządzenie nie będzie w stanie dokonywać trafnych pomiarów. Zdarzają się również uszkodzenia mechaniczne, choć te nie należą do zbyt częstych. Jak w przypadku każdego elementu metalowego, trzeba również uważać na korozję. Awaria przepływomierza masowego powietrza może także dotyczyć elektryki. Problem ze stykiem złączy to najpowszechniejszy problem tego rodzaju.
Wymiany przepływomierza należy dokonywać tak często, jak wskazuje producent oraz zawsze wtedy, gdy wymaga tego jego nie najlepszy stan techniczny. Średnia żywotność przepływomierzy to 100-120 tys. kilometrów, wskazane są jednak regularne przeglądy określające choćby to, czy urządzenie nie jest zbytnio zanieczyszczone.
Pierburg to hiszpańskie przedsiębiorstwo motoryzacyjne, zajmujące się produkcją szerokiej gamy części samochodowych. Od początku istnienia firmy podstawę działalności stanowiła produkcja gaźników. Do dziś jest to ważny obszar działalności przedsiębiorstwa. W fabrykach firmy Pierburg powstają zarówno gaźniki przeznaczone do samochodów, jak i motocykli. Dzisiaj do flagowych produktów marki dołączyły również wszelkiego rodzaju zawory kontrolne oraz czujniki ograniczające emisję spalin. W ofercie znajduje się między innymi czujnik temperatury spalin. Ważną część asortymentu marki Pierburg stanowią części układu wydechowego, takie, jak: sonda lambda, rura wydechowa czy zawór egr – również zaliczany do elementów kontrolujących poziom emisji spalin.
Ponadto, oferta firmy Pierburg obejmuje również elementy niezbędne dla poprawnej pracy silnika oraz układu chłodzenia. W asortymencie pojawiają się kolektory ssące oraz pompy: oleju, wody i powietrza wtórnego. Producent oferuje również rozmaite przewody, w tym przewody paliwowe.
Pierburg to firma motoryzacyjna, która pod względem zasięgu działalności może się równać z największymi podmiotami działającymi w branży. Główna siedziba przedsiębiorstwa mieści się w Hiszpanii, jednak jej oddziały są rozlokowane na kilku kontynentach. Produkcja odbywa się głównie w Europie, jednak firma jest obecna również w Ameryce Południowej i Północnej, a także w Azji. Poza fabrykami firma Pierburg dysponuje również własnymi laboratoriami badawczymi, w których analizuje jakość produktów, nieustannie starając się wprowadzić ją na wyższy poziom.