- Długość [mm]: 116
- Długość [mm]: 27,5
- Gwint zewn. [mm]: M12 x 1,25
- Rozmiar klucza: 12
- Napięcie [V]: 11,5
- Ciężar [kg]: 0,043
- Konstrukcja świec żarowych: Zdolny do nagrzewania wtórnego
- Dla numeru OE: 001 159 20 01
Dodaj opinię
(04.08.2022)
Opinia wystawiona dla Świeca żarowa FEBI BILSTEIN 19223
(11.12.2015)
Opinia wystawiona dla Świeca żarowa FEBI BILSTEIN 19900
(09.02.2015)
Opinia wystawiona dla Świeca żarowa FEBI BILSTEIN 17979
Producent | Numery OEM |
---|
2N | 2N-GP-A0011592001 |
4U Autopa | 47503MR |
4U | 4UAN116235 |
4X4 ESTANF | EST-01-00-020 |
4X4 ESTANF | EST-B082 |
4X4 ESTANF | EST-B099 |
4X4 ESTANF | EST-DG-106 |
4X4 ESTANF | EST-DG-117 |
4X4 ESTANF | EST-Y-745U |
A-N PARTS | A-N116235 |
ASHIKA | 01-00-020 |
ASHIKA | B082 |
AUGER | 105884 |
BORGW BERU | GN 948 |
BOSCH | 0 250 201 054 |
BREMI | 26018 |
BSG | BSG 60-870-010 |
CHAMPION | CH177 |
CHAMPION | CH218 |
DENCKERMAN | E300010 |
DENSO AU | DG-106 |
DENSO | DG-106 |
DIPASPORT | CND009N |
DJ PARTS | GP1098 |
DT SPARE P | 4.67508 |
DTS | DTS-GN948 |
DÜRER | DG100116 |
ERA | 886049 |
ERA | 887070 |
EUROREPAR | 1616054480 |
EUROREPAR | 1688691580 |
EYQUEM | 0911101135 |
EYQUEM | PTE 603 |
FAE | 74149 |
FEBI | 176143 |
FERRON | TOP02430006 |
FLENNOR | FG9059 |
HART | 516 863 |
HBELPARTS | 19571007 |
HELLA | 8EG 008 498-351 |
HIDRIA | H1 087 |
HKT | B082 |
INTERMOTOR | W640 |
JAPANPAR | B082 |
JAPANPAR | CE-020 |
JAPKO | 01020 |
JAPKO | B082 |
KAGER | 65-2030 |
KAMOKA | KP066 |
KLAXCAR | 41009z |
KRAFTVOLL | 05030114 |
LUCAS | LP040 |
MAG | 060900310606 |
MAG | 062407106312 |
MAG | 062407117312 |
MAG | 062900004304 |
MAPCO | 7851 |
MAXGEAR | 66-0014 |
MDR | MGP-6020 |
MDR | MGP-6E009 |
MEC-DIESEL | 470660L |
MEC-DIESEL | 470660M |
MEHA AUTOM | MH70197 |
MERCE | 001 159 20 01 |
MERCE | 001 159 21 01 |
MERCE | A001 159 20 01 |
MERCE | A001 159 21 01 |
METZGER | H1 087 |
MEYLE | 014 020 1038 |
MGA | BP737 |
MOTAQUIP | LVGP158 |
MOTAQUIP | VGP158 |
MTR | 12130401 |
Motrio | 8671004896 |
NGK | 5045 |
NGK | 5740 |
NGK | 6848 |
OSSCA | 32959 |
PATRON | PGP029 |
RIDEX | 243G0005 |
RIDEX | 243G0034 |
RIDEX | 243G0190 |
RUFRE | RF-0250201054 |
SAMPA | 010.1562 |
STARTVOLT | GLSP 051 |
STELLOX | 201 017-SX |
STELLOX | 201 038-SX |
SWAG | 10 91 5966 |
SWAG | 33 10 3337 |
Stark | SKGP-1890004 |
Stark | SKGP-1890033 |
Stark | SKGP-1890189 |
Storm | 501038 |
TOPRAN | 400 448 |
Technika | BP156 |
VALEO | 345129 |
VEMO | V99-14-0002 |
WILMINK | WG1054190 |
WILMINK | WG1461042 |
WILMINK | WG1486206 |
WILMINK | WG1497047 |
WILMINK | WG1791868 |
WILMINK | WG2017516 |
WILMINK | WG2271319 |
WILMINK | WG2277726 |
MERCEDES-BENZ
|
Zadaj pytanie na temat tego produktu
Osprzęt wysokoprężnej jednostki napędowej składa się z wielu elementów. Za jedne z kluczowych dla działania silnika Diesla należy uznać świece żarowe. To właśnie dzięki ich pracy dochodzi do rozruchu silnika, niezależnie od warunków atmosferycznych. Niestety świece, szczególnie w nowoczesnych samochodach, bardzo szybko ulegają zużyciu.
Awaria świec żarowych jest łatwa w diagnozie. Nowsze samochody wyposażono w odpowiedni sygnał informacyjny – kontrolka na desce rozdzielczej, która powiadamia kierowcę, że doszło do usterki świec żarowych. Niestety takiej kontrolki nie znajdziemy w starszych modelach samochodów i awarię należy zdiagnozować samodzielnie lub u mechanika.
Typowe objawy uszkodzonych świec żarowych to przede wszystkim nierówna praca silnika (pierwsze kilka minut od uruchomienia). Ponadto da się zauważyć szarpanie jednostki napędowej, wyraźny spadek mocny oraz problemy z rozruchem. Czarny dym z układu wydechowego podczas odpalania samochodu może być także zwiastunem uszkodzonych świec.
Z reguły uszkodzeniu ulega najpierw tylko jedna ze świec żarowych, dlatego niekiedy ciężko zauważyć poszczególne nieprawidłowości. Awaria kolejnej ze świec jednak wyraźnie pogorszy funkcjonowanie silnika i powyższe symptomy będą bardziej widoczne.
Do usterki świec żarowych dochodzi zwykle na skutek co najmniej kilku czynników. Za najczęstsze podaje się przegrzanie świec oraz kiepski stan układu wtryskowego. Ponadto za istotne należy uznać warunki eksploatacji. Jazda na krótkich odcinkach w dużym stopniu obciąży świece żarowe i skróci ich żywotność.
Wymiana świec żarowych to podstawowa z czynności obsługowych pojazdów z silnikiem Diesla.
Wybór świec żarowych nie należy do łatwych ze względu na obszerny wybór części zamiennych. Przed podjęciem ostatecznej decyzji warto zapoznać się z opiniami na temat poszczególnych producentów.
Od momentu założenia Febi Bilstein, z małego przedsiębiorstwa przekształcił się w jedną z największych firm na rynku części zamiennych i ma oddziały w więcej niż w 69 krajach. Asortyment marki Febi Bilstein obejmuje około 30 tysięcy części do samochodów, które są dostarczane do ponad 140 krajów na całym świecie.
Firma rozpoczęła historię w przemyśle motoryzacyjnym od produkcji śrub sprężynowych. Wystarczyło jednak zaledwie kilka lat, by z powodu dynamicznego rozwoju przemysłu motoryzacyjnego, produkcja części zamiennych stała się priorytetowym obszarem działalności Febi Bilstein.
Każda z części do samochodów tej marki to produkt wysokiej jakości i trwałości. Firma nakłada wysokie wymagania na jakość produkowanych części samochodowych, zarówno we własnych zakładach, jak i w przedsiębiorstwach dostawców. Wszystkie części Febi Bilstein to elementy wspierane certyfikatem DIN ISO 9002.
Bogata oferta marki Febi Bilstein obejmuje aktualnie części silnika, elementy układu zawieszenia i układu kierowniczego, części układu hamulcowego, filtry do samochodu, części układu napędowego i chłodzenia oraz wiele innych, wysokiej jakości części samochodowych.