- Ograniczenia producenta: Bosch
- Napięcie znamionowe: 12
- Napięcie robocze [V]: 14,5
- Rodzaj alternatora: Wielofunkcyjny
Dodaj opinię
Producent | Numery OEM |
---|
BOSCH | 0 124 225 001 |
BOSCH | 0 124 225 002 |
BOSCH | 0 124 225 004 |
BOSCH | 0 124 225 009 |
BOSCH | 0 124 225 018 |
BOSCH | 0 124 225 022 |
BOSCH | 0 124 225 023 |
BOSCH | 0 124 225 024 |
BOSCH | 0 124 225 025 |
BOSCH | 0 124 225 028 |
BOSCH | 0 124 225 029 |
BOSCH | 0 124 225 030 |
BOSCH | 0 124 225 033 |
BOSCH | 0 124 225 034 |
BOSCH | 0 124 225 036 |
BOSCH | 0 124 225 041 |
BOSCH | 0 124 225 045 |
BOSCH | 0 124 225 046 |
BOSCH | 0 124 225 047 |
BOSCH | 0 124 315 026 |
BOSCH | 0 124 325 023 |
BOSCH | 0 124 325 054 |
BOSCH | 0 124 325 055 |
BOSCH | 0 124 325 109 |
BOSCH | 0 124 325 110 |
BOSCH | 0 124 325 112 |
BOSCH | 0 124 325 113 |
BOSCH | 0 124 325 114 |
BOSCH | 0 124 325 115 |
BOSCH | 0 124 325 118 |
BOSCH | 0 124 325 119 |
BOSCH | 0 124 325 120 |
BOSCH | 0 124 325 124 |
BOSCH | 0 124 325 136 |
BOSCH | 0 124 325 144 |
BOSCH | 0 124 325 166 |
BOSCH | 0 124 325 173 |
BOSCH | 0 124 325 183 |
BOSCH | 0 124 325 203 |
BOSCH | 0 124 415 001 |
BOSCH | 0 124 415 002 |
BOSCH | 0 124 415 005 |
BOSCH | 0 124 415 008 |
BOSCH | 0 124 415 010 |
BOSCH | 0 124 415 023 |
BOSCH | 0 124 415 028 |
BOSCH | 0 124 425 006 |
BOSCH | 0 124 425 009 |
BOSCH | 0 124 425 010 |
BOSCH | 0 124 425 021 |
BOSCH | 0 124 425 022 |
BOSCH | 0 124 425 036 |
BOSCH | 0 124 515 004 |
BOSCH | 0 124 515 005 |
BOSCH | 0 124 515 006 |
BOSCH | 0 124 515 023 |
BOSCH | 0 124 515 031 |
BOSCH | 0 124 515 049 |
BOSCH | 0 124 515 079 |
BOSCH | 0 124 515 080 |
BOSCH | 0 124 515 082 |
BOSCH | 0 124 515 085 |
BOSCH | 0 124 515 086 |
BOSCH | 0 124 515 089 |
BOSCH | 0 124 515 099 |
BOSCH | 0 124 515 100 |
BOSCH | 0 124 515 112 |
BOSCH | 0 124 515 116 |
BOSCH | 0 124 515 126 |
BOSCH | 0 124 525 013 |
BOSCH | 0 124 525 019 |
BOSCH | 0 124 525 030 |
BOSCH | 0 124 615 029 |
BOSCH | 0 124 615 041 |
BOSCH | 0 124 615 043 |
BOSCH | 0 124 625 029 |
BOSCH | 0 124 625 031 |
BOSCH | 0 986 041 270 090 |
BOSCH | 1 197 311 528 |
BOSCH | BR 1 0 |
BOSCH | BR 14-M3 |
BOSCH | BR 14-T3 |
BOSCH | F 00M 144 140 |
BOSCH | F 00M 144 142 |
BOSCH | F 00M 144 167 |
BOSCH | F 00M 145 201 |
BOSCH | F 00M 145 231 |
BOSCH | F 00M 145 257 |
BOSCH | F 00M 145 282 |
BOSCH | F 00M 145 313 |
BOSCH | F 00M 145 362 |
BOSCH | F 00M 145 363 |
BOSCH | F 00M 145 370 |
BOSCH | F 00M 145 386 |
BOSCH | F00M144129 |
CHEVR | 93325320 |
EVOBU | 0031541506 |
EVOBU | 0121544502 |
EVOBU | A0031541506 |
EVOBU | A0031545606 |
EVOBU | A0121544502 |
FERRA | 994 9575 |
FIAT | 9949575 |
GM | 9201135 |
HELLA | 009 728-071 |
HELLA | 009728071 |
HELLA | 5DR 009 728-071 |
HUECO | 130585 |
MAG | 940016028200 |
MAG | MAR5550 |
MAG | MRA41270 |
METZGER | 2390002 |
OPEL | 12 04 289 |
OPEL | 62 04 224 |
OPEL | 91 17 942 |
OPEL | 92 01 135 |
OPEL | 93 17 638 |
OPEL | 93176380 |
SAAB | 53 53 552 |
SAAB | 93 17 603 80 |
VAUXH | 12 04 289 |
VAUXH | 62 04 224 |
VAUXH | 91 17 942 |
VAUXH | 92 01 135 |
VAUXH | 93 17 638 |
VAUXH | 93176380 |
VEMO | V30-77-0025 |
FIAT
|
OPEL
|
Zadaj pytanie na temat tego produktu
Regulator napięcia to urządzenie będące częścią układu ładowania akumulatora samochodowego. Bezpośrednio za ładowanie baterii odpowiada alternator, jednak jego prawidłowa praca byłaby mocno utrudniona bez poprawnie funkcjonującego regulatora napięcia. Zadaniem tego elementu jest kontrola napięcia generowanego przez alternator. Powinno ono być względnie stałe, w okolicach 14 – 14,4 V. Dopuszczalne są odchylenia od normy nie większe niż 0,5 V. Sprawnie działający regulator napięcia działa w ten sposób, że w zależności od zmierzonego napięcia, włącza lub wyłącza prąd wzbudzania w prądnicy.
Działanie regulatora jest niezwykle istotne, gdyż zbyt duże wahania napięcia są niebezpieczne. Jeżeli napięcie spadnie poniżej dopuszczalnego poziomu, bardzo możliwe, że dojdzie do całkowitego wyładowania akumulatora. Jeżeli natomiast napięcie jest zbyt wysokie, może dojść do uszkodzenia baterii. Możliwe jest przeciążenie, które zniszczy również inne urządzenia elektryczne, a nawet cały elektryczny układ samochodowy. Na szczęście nowoczesne pojazdy są wyposażone w system zabezpieczający, który w razie niesprawności regulatora napięcia gasi silnik. Nie jest to komfortowe dla kierowcy, jednak rozwiązanie to gwarantuje bezpieczeństwo.
Warto na bieżąco kontrolować poprawność działania regulatora napięcia. Jest to bardo proste wystarczy użyć uniwersalnego miernika lub woltomierza. W przypadku nieprawidłowego funkcjonowania urządzenia należy je jak najszybciej wymienić.
Firma Hella należy do grona najlepszych dostawców części do aut dla światowego przemysłu motoryzacyjnego. Nowoczesny koncern produkuje doskonałej jakości części do samochodów dla niemal wszystkich popularnych europejskich i japońskich marek oraz niektórych koreańskich.
Podstawowa linia produkcyjna marki skupia się wokół reflektorów samochodowych i innych świateł w samochodzie. Ponad 17 000 numerów referencyjnych marki Hella jest produkowanych w 17 przedsiębiorstwach w Europie, Ameryce i Azji i jest dostarczanych do ponad stu krajów na całym świecie.
Hella zyskała uznanie całego świata jako najlepszy dostawca oświetlenia samochodowego klasy Premium. Oferta jest jednak znacznie szersza. Firma produkuje także pióra wycieraczek, części układu klimatyzacji, zestawy paska rozrządu, elementy sprzęgła samochodowego, filtry kabinowe, podzespoły osprzętu silnika, a także części samochodowe dedykowane układowi hamulcowemu, chłodzenia oraz kierowniczemu i zapłonowemu.
Innowacje i wysoka jakość części zamiennych Hella to gwarancja niezawodności i trwałości niezależnie od warunków eksploatacji. Firma spełnia najwyższe standardy jakości, a co więcej przyczynia się do rozwoju przemysłu motoryzacyjnego poprzez wprowadzanie innowacyjnych technologii.
Każda z części do samochodów Hella produkowana jest z uwzględnieniem najmniejszych szczegółów obejmujących najszerszy zakres potrzeb kierowców. Firma spełnia europejskie normy i posiada odpowiednie certyfikaty. Części Hella to bez wątpienia jeden z najlepszych wyborów na rynku części zamiennych.