- Ograniczenia producenta: BOSCH
- Napięcie [V]: 14
- Napięcie robocze [V]: 14,5
- Rozstaw otworów [mm]: 78,2
Dodaj opinię
Producent | Numery OEM |
---|
AS-PL | ARE0012 |
AS-PL | ARE0012(BOSCH) |
AS-PL | ARE0012S |
AS-PL | ARE0102 |
AS-PL | ARE0102(BOSCH) |
BOSCH | 0 123 520 023 |
BOSCH | 0 124 225 001 |
BOSCH | 0 124 225 002 |
BOSCH | 0 124 225 004 |
BOSCH | 0 124 225 009 |
BOSCH | 0 124 225 018 |
BOSCH | 0 124 225 022 |
BOSCH | 0 124 225 023 |
BOSCH | 0 124 225 024 |
BOSCH | 0 124 225 025 |
BOSCH | 0 124 225 028 |
BOSCH | 0 124 225 030 |
BOSCH | 0 124 225 031 |
BOSCH | 0 124 225 041 |
BOSCH | 0 124 225 046 |
BOSCH | 0 124 225 047 |
BOSCH | 0 124 225 049 |
BOSCH | 0 124 225 050 |
BOSCH | 0 124 225 062 |
BOSCH | 0 124 225 063 |
BOSCH | 0 124 315 026 |
BOSCH | 0 124 315 041 |
BOSCH | 0 124 325 023 |
BOSCH | 0 124 325 046 |
BOSCH | 0 124 325 054 |
BOSCH | 0 124 325 055 |
BOSCH | 0 124 325 078 |
BOSCH | 0 124 325 105 |
BOSCH | 0 124 325 109 |
BOSCH | 0 124 325 110 |
BOSCH | 0 124 325 115 |
BOSCH | 0 124 325 118 |
BOSCH | 0 124 325 119 |
BOSCH | 0 124 325 120 |
BOSCH | 0 124 325 124 |
BOSCH | 0 124 325 136 |
BOSCH | 0 124 325 173 |
BOSCH | 0 124 325 174 |
BOSCH | 0 124 325 183 |
BOSCH | 0 124 325 203 |
BOSCH | 0 124 325 211 |
BOSCH | 0 124 325 219 |
BOSCH | 0 124 325 220 |
BOSCH | 0 124 325 225 |
BOSCH | 0 124 325 228 |
BOSCH | 0 124 325 238 |
BOSCH | 0 124 415 001 |
BOSCH | 0 124 415 002 |
BOSCH | 0 124 415 005 |
BOSCH | 0 124 415 008 |
BOSCH | 0 124 415 010 |
BOSCH | 0 124 415 023 |
BOSCH | 0 124 415 028 |
BOSCH | 0 124 415 039 |
BOSCH | 0 124 425 005 |
BOSCH | 0 124 425 006 |
BOSCH | 0 124 425 009 |
BOSCH | 0 124 425 010 |
BOSCH | 0 124 425 015 |
BOSCH | 0 124 425 020 |
BOSCH | 0 124 425 021 |
BOSCH | 0 124 425 022 |
BOSCH | 0 124 425 024 |
BOSCH | 0 124 425 025 |
BOSCH | 0 124 425 027 |
BOSCH | 0 124 425 028 |
BOSCH | 0 124 425 036 |
BOSCH | 0 124 425 041 |
BOSCH | 0 124 425 100 |
BOSCH | 0 124 425 112 |
BOSCH | 0 124 515 004 |
BOSCH | 0 124 515 005 |
BOSCH | 0 124 515 006 |
BOSCH | 0 124 515 023 |
BOSCH | 0 124 515 031 |
BOSCH | 0 124 515 061 |
BOSCH | 0 124 515 079 |
BOSCH | 0 124 515 085 |
BOSCH | 0 124 515 086 |
BOSCH | 0 124 515 091 |
BOSCH | 0 124 515 099 |
BOSCH | 0 124 515 100 |
BOSCH | 0 124 515 116 |
BOSCH | 0 124 515 118 |
BOSCH | 0 124 525 012 |
BOSCH | 0 124 525 018 |
BOSCH | 0 124 525 046 |
BOSCH | 0 124 525 085 |
BOSCH | 0 124 525 167 |
BOSCH | 0 124 615 015 |
BOSCH | 0 124 615 035 |
BOSCH | 0 124 625 083 |
BOSCH | 0124325143 |
BOSCH | 9 124 225 037 |
BOSCH | F 002 G10 827 |
BOSCH | F 002 G10 834 |
BOSCH | F 00M 144 140 |
BOSCH | F 00M 144 142 |
BOSCH | F 00M 144 173 |
BOSCH | F 00M 145 201 |
BOSCH | F 00M 145 231 |
BOSCH | F 00M 145 260 |
BOSCH | F 00M 145 281 |
BOSCH | F 00M 145 282 |
BOSCH | F 00M 145 363 |
BOSCH | F 00M 145 370 |
BOSCH | F 00M 145 680 |
BOSCH | F042320322 |
BOSCH | F042320324 |
BOSCH | F042320417 |
H.C A/S | C139044 |
HC-CARGO | GA220 |
HC-CARGO | GA231 |
HC-CARGO | GA282 |
HC-CARGO | IB231 |
HC-CARGO | VRG46418 |
HC-PARTS | 139044 |
MERCE | 011 154 06 02 |
MERCE | 011 154 35 02 |
MERCE | 011 154 70 02 |
MERCE | 012 154 17 02 |
MERCE | 012 154 22 02 |
MERCE | 012 154 54 02 |
MERCE | 013 154 32 02 |
MERCE | 013 154 36 02 |
MERCE | A 011 154 06 02 |
MERCE | A 011 154 35 02 |
MERCE | A 011 154 70 02 |
MERCE | A 012 154 17 02 |
MERCE | A 012 154 22 02 |
MERCE | A 012 154 54 02 |
MERCE | A 013 154 32 02 |
MERCE | A 013 154 36 02 |
MOBILETRON | VR-B252 |
MOBILETRON | VR-B363 |
OPEL | 1 204 136 |
OPEL | 13 156 054 |
OPEL | 13156051 |
OPEL | 13156052 |
OPEL | 2 443 9411 |
OPEL | 24 43 9410 |
OPEL | 24 437 119 |
OPEL | 24 447 429 |
OPEL | 55 556 070 |
OPEL | 55 556 071 |
OPEL | 62 04 080 |
OPEL | 62 04 102 |
OPEL | 62 04 178 |
OPEL | 9 195 336 |
OPEL | 91 32 653 |
OPEL | 93 18 0419 |
UNIPOINT | YR V29 |
UNIPOINT | YR-V31 |
ALFA ROMEO
|
FIAT
|
IVECO
|
LANCIA
|
MERCEDES-BENZ
|
OPEL
|
SAAB
|
Zadaj pytanie na temat tego produktu
Regulator napięcia to urządzenie będące częścią układu ładowania akumulatora samochodowego. Bezpośrednio za ładowanie baterii odpowiada alternator, jednak jego prawidłowa praca byłaby mocno utrudniona bez poprawnie funkcjonującego regulatora napięcia. Zadaniem tego elementu jest kontrola napięcia generowanego przez alternator. Powinno ono być względnie stałe, w okolicach 14 – 14,4 V. Dopuszczalne są odchylenia od normy nie większe niż 0,5 V. Sprawnie działający regulator napięcia działa w ten sposób, że w zależności od zmierzonego napięcia, włącza lub wyłącza prąd wzbudzania w prądnicy.
Działanie regulatora jest niezwykle istotne, gdyż zbyt duże wahania napięcia są niebezpieczne. Jeżeli napięcie spadnie poniżej dopuszczalnego poziomu, bardzo możliwe, że dojdzie do całkowitego wyładowania akumulatora. Jeżeli natomiast napięcie jest zbyt wysokie, może dojść do uszkodzenia baterii. Możliwe jest przeciążenie, które zniszczy również inne urządzenia elektryczne, a nawet cały elektryczny układ samochodowy. Na szczęście nowoczesne pojazdy są wyposażone w system zabezpieczający, który w razie niesprawności regulatora napięcia gasi silnik. Nie jest to komfortowe dla kierowcy, jednak rozwiązanie to gwarantuje bezpieczeństwo.
Warto na bieżąco kontrolować poprawność działania regulatora napięcia. Jest to bardo proste wystarczy użyć uniwersalnego miernika lub woltomierza. W przypadku nieprawidłowego funkcjonowania urządzenia należy je jak najszybciej wymienić.
Producent części samochodowych Lauber to przedsiębiorstwo obecne na rynku od ponad 25 lat. Powstanie firmy miało miejsce w 1994 roku. Od początku istnienia w fabrykach należących do producenta wykonywano regenerację części samochodowych. Polska firma Lauber od ponad ćwierć wieku sprowadza używane auto części renomowanych producentów, poddaje je regeneracji, a następnie wystawia na sprzedaż w pełni sprawne podzespoły. W ofercie znaleźć można rozmaite części samochodowe Lauber. Niemniej jednak wyraźnie dominują alternatory i rozruszniki. Tych części producent ma w swojej ofercie najwięcej. Ponadto części Lauber to również kompresory klimatyzacji, zaciski hamulcowe, a także różne części układu zawieszenia i układu kierowniczego. Zdecydowaną większość asortymentu, niezmiennie od 25 lat, stanowią elementy regenerowane. Jednak produkty wyjeżdżające z fabryki Lauber to również nowe części samochodowe.
Początkowo firma Lauber, posiadająca siedzibę w Słupsku, działała głównie na rynku lokalnym. Z czasem ambicje osób zarządzających marką zaczęły rosnąć i w ten sposób rozpoczęła się ekspansja na rynki zagraniczne. Dzisiaj części Lauber są dystrybuowane do wielu krajów, głównie z Europy Środkowo-Wschodniej.