- Średnica [mm]: 55
- Szerokość [mm]: 25,75
Dodaj opinię
Producent | Numery OEM |
---|
AUTEX | 654090 |
CITRO | 5751-89 |
CONTI | V85570 |
DAYCO | APV2528 |
FAI | T1101 |
FEBI | 22779 |
FLENNOR | FS22950 |
FORD | 1357587 |
FORD | 1480012 |
GATES | T38371 |
HUTCHINSON | T0295 |
INA | 534 0180 10 |
IPD | 153085 |
JPN | 20R3012-JPN |
LORETT | TOA3742 |
LPR | AA10187 |
LUCAS_ENGI | LA0068 |
MAZDA | Y401-15-980A |
MGA | GA4034 |
OPTI | 3060SR |
PEUGE | 5751-89 |
PROCODIS F | GA036 |
ProfiPower | MM-MPQ0096 |
QUINTON HA | QTA1225 |
RUV | 55987 |
SASIC | 1620009 |
SKF | VKM 33061 |
SNR | GA359.11 |
SWAG | 62922779 |
CITROËN
|
FORD
|
MAZDA
|
PEUGEOT
|
Podobne towary | ||
---|---|---|
Zestaw paska klinowego wielorowkowego LUCAS LAK0011 | LUCAS | Brak ceny |
LUCAS LA0068 | LUCAS | Brak ceny |
Napinacz paska klinowego wielorowkowego TRICLO 421711 | TRICLO | Brak ceny |
Napinacz paska klinowego wielorowkowego IJS GROUP 93-1083 | IJS GROUP | Brak ceny |
Napinacz paska klinowego wielorowkowego BREDA LORETT TOA3742 | BREDA LORETT | Brak ceny |
Rolka napinacza paska klinowego wielorowkowego FLENNOR FS22950 | FLENNOR | Brak ceny |
Zadaj pytanie na temat tego produktu
Rolka napinacza to jeden z elementów układu napinacza paska klinowego lub wielorowkowego. Pasek ten odpowiada za napędzanie działania m.in. pompy wody czy alternatora oraz umożliwienie dostarczania mieszanki paliwowej do komory spalania. Nieprawidłowe napięcie paska sprawia, że uruchamiane przez niego urządzenia pracują na zbyt niskich obrotach. Przekłada się to również na ograniczenie możliwości akumulatora, przez co mogą występować problemy z odpaleniem silnika. Tym samym awaria któregokolwiek z elementów konstrukcji napinacza, w tym również rolki, w zasadzie uniemożliwia jazdę samochodem.
W dzisiejszych pojazdach spotkać można zarówno rolki wielorowkowe, jak i gładkie. Pierwszy typ pojawia się tam, gdzie występuje pasek klinowy. Ostatnimi czasy jednak pasek klinowy traci popularność, a konstruktorzy coraz częściej decydują się na wersję wielorowkową, co wymaga również zastosowania rolki z rowkami. Różnica pomiędzy poszczególnymi rolkami napinacza polega także na zastosowanych materiałach. Producenci oferują szeroki wybór rolek metalowych, jednak pojawiają się również modele z tworzywa sztucznego, które często wcale nie odstają jakościowo.
Awarie rolki napinacza dotyczą zwykle wytarcia jej powierzchni. Efektem tego jest nie w pełni efektywna praca napinacza lub jej całkowite zatrzymanie, a w konsekwencji uniemożliwienie prawidłowego działania paska i problemy na poziomie zapalenia samochodu. Dlatego też pierwsze objawy zużycia rolki napinacza, do których należą m.in. piski podczas odpalania silnika, wymagają dokonania przeglądu i zwykle wymiany elementu. Należy podkreślić, że w takich przypadkach zaleca się wymianę całego układu napinacza.
JPN to dosyć młoda marka, znajdująca się na etapie dynamicznego rozwoju. Jest to dystrybutor części samochodowych, obecny dzisiaj w wielu krajach europejskich. Jak sama nazwa wskazuje, JPN to marka oferująca części do samochodów japońskich. Niemniej w ofercie można znaleźć również liczne podzespoły do pojazdów produkcji koreańskiej, a nawet chińskiej. Producent specjalizuje się zatem w częściach do samochodów azjatyckich, ze szczególnym naciskiem na podzespoły do aut japońskich.
Części JPN to podzespoły z wielu kategorii. Wysoko cenione są filtry JPN, a wśród nich filtry paliwa i powietrza. Dystrybutor posiada w ofercie zarówno kompletne filtry, jak i wkłady. W asortymencie można znaleźć również wiele części silnikowych, układu napędowego, zawieszenia i układu kierowniczego. Oferta nie jest jeszcze kompletna, jednak już dzisiaj zaspokaja potrzeby niemal całego europejskiego parku samochodowego. Natomiast każdego roku w katalogu pojawia się wiele nowych pozycji. Wszystko po to, aby ostatecznie zaspokoić potrzeby wszystkich kierowców.
JPN to firma, która bardzo starannie dobiera dostawców. Części JPN to sprawdzone produkty, skonstruowane przez wiodących producentów z Azji i Europy.