- Średnica tłoka cylindra: 23,81
Dodaj opinię
Producent | Numery OEM |
---|
ATE | 24.2523-1701.3 |
AUDI | 1J0721261F |
BOSCH | 0 986 486 542 |
BREMBO | E 85 004 |
DELPHI | LL49906 |
FEBI | 30217 |
FERODO | FHC6117 |
FTE | 3100523 |
LUK | 512 0031 10 |
LUK | 620 3050 21 |
LUK | 621 2218 21 |
LUK | 621 3006 21 |
LUK | 621 3014 21 |
LUK | 622 2235 22 |
LUK | 622 2400 21 |
LUK | 623 3047 21 |
MAG | 360319030087 |
SACHS | 6283 998 801 |
SEAT | 1J0721261F |
SKODA | 1J0721261F |
TRW | PJK118 |
VAG | 1J0 721 261 E |
VAG | 1J0 721 261 F |
VAG | 1J0721261A |
VAG | 1J0721261E |
VALEO | 3100523 |
VALEO | 874716 |
VW | 1J0721261F |
AUDI
|
SEAT
|
SKODA
|
VW
|
Zadaj pytanie na temat tego produktu
Cylinder roboczy, zwany inaczej siłownikiem, to niezbędny element układu sprzęgła w nowoczesnym samochodzie. We współpracy z pompką, cylinder roboczy sprzęgła tworzy układ hydrauliczny odpowiedzialny za odłączanie sprzęgła po naciśnięciu pedału przez kierowcę. Układ określa się jako hydrauliczny, gdyż wykorzystywana jest tu siła wytworzona poprzez zwiększenie ciśnienia cieczy, którą w tym przypadku jest płyn hydrauliczny.
Standardowy cylinder sprzęgła to niewielki, podłużny, metalowy element. Po naciśnięciu przez kierowcę pedału sprzęgła, cylinder naciska na sprężynę koła dociskowego. W ten sposób dochodzi do wyłączenia sprzęgła. Warto bowiem wyjaśnić, że wbrew powszechnemu przekonaniu, kierowca korzystając z pedału sprzęgła, de facto wyłącza, a nie włącza sprzęgło. Działanie to prowadzi bowiem od odłączenia napędu. Jeżeli bowiem kierowca nie podejmuje działania, sprzęgło tworzy stałe połączenie napędu z układem kierowniczym.
W przypadku wszelkich układów hydraulicznych najczęściej występującym problemem jest pojawienie się nieszczelności. Tak też jest w przypadku cylindra roboczego sprzęgła. Do powstania nieszczelności może doprowadzić mechaniczne uszkodzenie elementu, ale bywa ona również konsekwencją korozji. Wyciek płynu hydraulicznego wymaga podjęcia natychmiastowej interwencji, gdyż w niektórych samochodach może on doprowadzić do poważnych zniszczeń w układzie hamulcowym. Ponadto, nie ma mowy o poprawnym działaniu nieszczelnego sprzęgła, ze względu na obniżkę ciśnienia w siłowniku.
Borsehung to marka części samochodowych, której części są powszechnie znane od wielu lat. Firma powstała w Niemczech i do dzisiaj to właśnie tam znajduje się jej główna siedziba i główny rynek zbytu. Niemniej jednak zasięg działania producenta części samochodowych Borsehung jest o wiele większy. Auto części Borsehung to elementy przeznaczone do wszystkich pojazdów z grupy Volkswagen. Oferta producenta jest kompletna. Znajdują się w niej części z wszystkich kategorii produktowych, zarówno do pojazdów osobowych, jak i dostawczych. Warto podkreślić, że części Borsehung to nie tylko podzespoły dedykowane samochodom Volswagen, ale pojazdom wszystkich marek należących do niemieckiej grupy. Tym samym są to również elementy układów pojazdów takich marek jak np. Audi, Seat, czy Skoda. Części samochodowe Borsehung są dostępne na rynku części zamiennych. Niemniej liczne podzespoły tej marki trafiają również na pierwszy montaż do producentów pojazdów wspomnianych marek i innych aut z logo marek należących do grupy Volkswagen. Kierowcy doceniają auto części Borsehung za ich niezawodność i długowieczność. Obecnie podzespoły niemieckiego producenta są dostępne w całej Europie oraz na innych kontynentach, w kilkudziesięciu państwach.