- Ciężar [kg]: 0,460
- Dla numeru OE: 001 295 68 07
- Materiał: Odlew staliwny
- Ciężar [kg]: 0,46
Dodaj opinię
(14.02.2016)
Opinia wystawiona dla Siłownik sprzęgła FEBI BILSTEIN 14070
(14.02.2016)
Opinia wystawiona dla Siłownik sprzęgła FEBI BILSTEIN 14070
(22.08.2013)
Opinia wystawiona dla Siłownik sprzęgła FEBI BILSTEIN 14129
Producent | Numery OEM |
---|
4U Autopa | 37025MR |
A.B.S. | 41068X |
A.B.S. | 41802X |
ABE | F8M002ABE |
ABE | F8M004ABE |
AIC | 56692 |
AKRON-MALÒ | 88524 |
AKRON-MALÒ | 88540 |
ATE | 03.2523-0811.3 |
ATE | 03.2523-0812.3 |
AUGER | 74154 |
AUTO CYLIN | CPD.MER203 |
AUTO-SPEED | 290CL01296 |
BBR | 001-10-00137 |
BOSCH | 0 986 486 502 |
BOSCH | 0 986 486 547 |
BRAKE ENG | WC1110BE |
BRAKE ENG | WC1111BE |
BRAKE ENG | WC3702 |
BRAKE ENG | WC3704 |
BREMBO | E 50 002 |
BREMBO | E 50 004 |
BREMSI | SC0184 |
BREMSI | SC0186 |
BSF | 04917 |
BSF | 04965 |
BSG | BSG 60-155-001 |
BSG | BSG 60-425-001 |
BSG | BSG 60-425-018 |
CAR | 9207 |
CAR | 9232 |
CIFAM | 404-018 |
CLUTCHNUS | MSC112 |
DELPHI | LL40811 |
DELPHI | LL49908 |
DIAMAX | T3061 |
DIAMAX | T3062 |
DT SPARE P | 4.67350 |
EVOBU | 001 295 68 07 |
EVOBU | A001 295 68 07 |
FENOX | P2312 |
FERODO | FHC6017 |
FERODO | FHC6030 |
FREY | 740500801 |
FRITECH | CZ018 |
FTE | 3101223 |
FTE | 3101323 |
FTE | KN2309D1 |
FTE | KN2391A1 |
GIRLING | 1107100 |
HART | 338 340 |
JURID | 512023J |
KAGER | 18-4009 |
KAWE | S3702 |
KAWE | S3704 |
LPR | 3702 |
LPR | 3704 |
MAG | 360319030013 |
MATRIX PRO | MX02290001 |
MAXGEAR | 61-0049 |
MERCE | 000 295 36 07 |
MERCE | 000 295 40 07 |
MERCE | 000 295 41 07 |
MERCE | 000 295 63 07 |
MERCE | 000 295 65 07 |
MERCE | 000 295 76 07 |
MERCE | 000 295 82 07 |
MERCE | 001 295 68 07 |
MERCE | A000 295 36 07 |
MERCE | A000 295 40 07 |
MERCE | A000 295 41 07 |
MERCE | A000 295 63 07 |
MERCE | A000 295 65 07 |
MERCE | A000 295 76 07 |
MERCE | A000 295 82 07 |
MERCE | A001 295 68 07 |
METELLI | 54-0018 |
METZGER | 404-018 |
MEYLE | 012 142 0003 |
MGA | ER5032 |
MOTAQUIP | VSC112 |
NK | 843302 |
OPENPARTS | FSC4019.00 |
OPTIMAL | CL-0104 |
OPTIMAL | CL-0126 |
OSSCA | 07535 |
PATRON | PBC3702 |
PATRON | PBC3704 |
PROTECHNIC | PRH5028 |
PROTECHNIC | PRH5050 |
QH TALBROS | KNF23005 |
REMSA | C1723.01 |
RIDEX | 620S0064 |
ROADHOUS | 1723.01 |
SACHS | 6283 600 114 |
SAMKO | M17752 |
SAMKO | M17755 |
SAMPA | 201.271 |
STELLOX | 05-84007-SX |
STELLOX | 83-00876-SX |
SWAG | 10 91 2273 |
Stark | SKSC-0620063 |
TEXTAR | 52010300 |
TOPRAN | 401 538 |
TRISCAN | 8130 23302 |
TRUSTING | CZ018 |
TRW | PJK100 |
TTC | 02.23.124 |
TTC | 02.23.128 |
VALEO | 3101223 |
VALEO | 3101323 |
VALEO | 874761 |
VALEO | 874783 |
VILLAR | 624.5060 |
VILLAR | 624.5062 |
WILMINK | WG2228427 |
WILMINK | WG2315360 |
WOKING | C1723.01 |
WXQP | 140053 |
YUMAK | 09.08.009 |
ZEKKERT | ZD-1526 |
MERCEDES-BENZ
|
Zadaj pytanie na temat tego produktu
Cylinder roboczy, zwany inaczej siłownikiem, to niezbędny element układu sprzęgła w nowoczesnym samochodzie. We współpracy z pompką, cylinder roboczy sprzęgła tworzy układ hydrauliczny odpowiedzialny za odłączanie sprzęgła po naciśnięciu pedału przez kierowcę. Układ określa się jako hydrauliczny, gdyż wykorzystywana jest tu siła wytworzona poprzez zwiększenie ciśnienia cieczy, którą w tym przypadku jest płyn hydrauliczny.
Standardowy cylinder sprzęgła to niewielki, podłużny, metalowy element. Po naciśnięciu przez kierowcę pedału sprzęgła, cylinder naciska na sprężynę koła dociskowego. W ten sposób dochodzi do wyłączenia sprzęgła. Warto bowiem wyjaśnić, że wbrew powszechnemu przekonaniu, kierowca korzystając z pedału sprzęgła, de facto wyłącza, a nie włącza sprzęgło. Działanie to prowadzi bowiem od odłączenia napędu. Jeżeli bowiem kierowca nie podejmuje działania, sprzęgło tworzy stałe połączenie napędu z układem kierowniczym.
W przypadku wszelkich układów hydraulicznych najczęściej występującym problemem jest pojawienie się nieszczelności. Tak też jest w przypadku cylindra roboczego sprzęgła. Do powstania nieszczelności może doprowadzić mechaniczne uszkodzenie elementu, ale bywa ona również konsekwencją korozji. Wyciek płynu hydraulicznego wymaga podjęcia natychmiastowej interwencji, gdyż w niektórych samochodach może on doprowadzić do poważnych zniszczeń w układzie hamulcowym. Ponadto, nie ma mowy o poprawnym działaniu nieszczelnego sprzęgła, ze względu na obniżkę ciśnienia w siłowniku.
Od momentu założenia Febi Bilstein, z małego przedsiębiorstwa przekształcił się w jedną z największych firm na rynku części zamiennych i ma oddziały w więcej niż w 69 krajach. Asortyment marki Febi Bilstein obejmuje około 30 tysięcy części do samochodów, które są dostarczane do ponad 140 krajów na całym świecie.
Firma rozpoczęła historię w przemyśle motoryzacyjnym od produkcji śrub sprężynowych. Wystarczyło jednak zaledwie kilka lat, by z powodu dynamicznego rozwoju przemysłu motoryzacyjnego, produkcja części zamiennych stała się priorytetowym obszarem działalności Febi Bilstein.
Każda z części do samochodów tej marki to produkt wysokiej jakości i trwałości. Firma nakłada wysokie wymagania na jakość produkowanych części samochodowych, zarówno we własnych zakładach, jak i w przedsiębiorstwach dostawców. Wszystkie części Febi Bilstein to elementy wspierane certyfikatem DIN ISO 9002.
Bogata oferta marki Febi Bilstein obejmuje aktualnie części silnika, elementy układu zawieszenia i układu kierowniczego, części układu hamulcowego, filtry do samochodu, części układu napędowego i chłodzenia oraz wiele innych, wysokiej jakości części samochodowych.