- Średnica [mm]: 23,8
Dodaj opinię
Producent | Numery OEM |
---|
ATE | 03.2523-1210.3 |
ATE | 24.2523-1210.3 |
BOSCH | 0 986 486 503 |
BREMBO | E 50 005 |
DELPHI | LL41210 |
FEBI | 12267 |
FERODO | FHC6008 |
FTE | KN23011B1 |
FTE | KN23017A1 |
HELLA | 8AF 355 581-011 |
HELLA | 8AF 355 581-031 |
HELLAPAGID | 8AF 355 581-011 |
HELLAPAGID | 8AF 355 581-031 |
LEMFO | 12591 |
LPR | 3700 |
LUK | 512 0039 10 |
MAG | 360319030011 |
MERCE | 001 295 27 07 |
MERCE | 001 295 29 07 |
MERCE | 201 290 00 11 |
MERCE | 201 290 01 11 |
MERCE | 201 290 03 11 |
MERCE | A 001 295 27 07 |
MERCE | A 001 295 30 07 |
MERCE | A 201 290 00 11 |
MERCE | A 201 290 01 11 |
MERCE | A 201 290 03 11 |
METELLI | 54-0016 |
METZGER | 404-016 |
NK | 843303 |
SACHS | 6283 600 111 |
SWAG | 10 91 2267 |
TEXTAR | 52008400 |
TEXTAR | 52008600 |
TOPRAN | 400 751 |
TRISCAN | 8130 23301 |
TRUSTING | CZ016 |
TRW | PJK102 |
TRW | PJK105 |
TTC | 02.27.015 |
MERCEDES-BENZ
|
Zadaj pytanie na temat tego produktu
Cylinder roboczy, zwany inaczej siłownikiem, to niezbędny element układu sprzęgła w nowoczesnym samochodzie. We współpracy z pompką, cylinder roboczy sprzęgła tworzy układ hydrauliczny odpowiedzialny za odłączanie sprzęgła po naciśnięciu pedału przez kierowcę. Układ określa się jako hydrauliczny, gdyż wykorzystywana jest tu siła wytworzona poprzez zwiększenie ciśnienia cieczy, którą w tym przypadku jest płyn hydrauliczny.
Standardowy cylinder sprzęgła to niewielki, podłużny, metalowy element. Po naciśnięciu przez kierowcę pedału sprzęgła, cylinder naciska na sprężynę koła dociskowego. W ten sposób dochodzi do wyłączenia sprzęgła. Warto bowiem wyjaśnić, że wbrew powszechnemu przekonaniu, kierowca korzystając z pedału sprzęgła, de facto wyłącza, a nie włącza sprzęgło. Działanie to prowadzi bowiem od odłączenia napędu. Jeżeli bowiem kierowca nie podejmuje działania, sprzęgło tworzy stałe połączenie napędu z układem kierowniczym.
W przypadku wszelkich układów hydraulicznych najczęściej występującym problemem jest pojawienie się nieszczelności. Tak też jest w przypadku cylindra roboczego sprzęgła. Do powstania nieszczelności może doprowadzić mechaniczne uszkodzenie elementu, ale bywa ona również konsekwencją korozji. Wyciek płynu hydraulicznego wymaga podjęcia natychmiastowej interwencji, gdyż w niektórych samochodach może on doprowadzić do poważnych zniszczeń w układzie hamulcowym. Ponadto, nie ma mowy o poprawnym działaniu nieszczelnego sprzęgła, ze względu na obniżkę ciśnienia w siłowniku.
Meyle to niezależny producent części samochodowych do niemal wszystkich układów. Trudno wskazać flagowe produkty marki, za sprawą bogactwa oferty i równomiernej staranności podczas produkcji każdego podzespołu. Niewątpliwie wśród fachowców wysoko cenione są układy hamulcowe Meyle, a także elementy układu kierowniczego i zawieszenia.
W ofercie firmy Meyle klient znajdzie również szeroki wybór filtrów samochodowych, a także elementów gumowych, czujników elektrycznych, tłumików czy też systemów chłodzenia. Przedsiębiorstwo dysponuje ponad 24 tysiącami referencji, co dowodzi, że oferta rzeczywiście jest niezwykle bogata. Meyle to firma produkcyjna która zajmuje się również produkcją części samochodowych, co czyni ją kompleksowym przedsiębiorstwem motoryzacyjnym. Projektowanie oraz produkcja w rękach jednej firmy przekłada się na jakość produktów, która zdaniem firmy, jak i klientów, zasługuje na docenienie.
Meyle to marka, która różnicuje ofertę poprzez kryterium jakości produktów, nie ukrywając tego przed klientami. Dlatego też w asortymencie firmy Meyle pojawiają się tanie części zamienne, jak i produkty z wyższych kategorii cenowych. Tańsze produkty wykonywane są na wzór podzespołów oryginalnych, natomiast drogie części to ich udoskonalone wersje. Meyle dysponuje własnymi laboratoriami badawczymi, w których inżynierowie nieustannie analizują części montowane przez producentów samochodowych, aby następnie znaleźć sposób na ich ulepszenie. Warto w tym miejscu zaznaczyć, że Meyle również jest dostawcą części samochodowych do pierwszego montażu.