- Długość kabli: 950
- Ilość przewodów: 3
- Sonda lambda: Sonda palcowa
- Sonda lambda: Gwint uprzednio nasmarowany
- Dostępny również jako artykuł uniwersalny, patrz nr artykułu: 497 003
Dodaj opinię
Producent | Numery OEM |
---|
ALFA | 60583522 |
ALFA | 60805428 |
AUDI | 034 906 265 C |
AUDI | 053 906 265 |
BORGW BERU | 0 824 010 028 |
BORGW BERU | 0 824 010 039 |
BORGW BERU | OZH 027 |
BORGW BERU | OZH 037 |
BOSCH | 0 258 003 006 |
BOSCH | 0 258 003 019 |
BOSCH | 0 258 003 061 |
BOSCH | 0 258 003 083 |
BOSCH | 0 258 003 085 |
BOSCH | 0 258 003 090 |
BOSCH | 0 258 003 095 |
BOSCH | 0 258 003 234 |
BOSCH | 0 258 003 235 |
BOSCH | 0 258 003 313 |
BOSCH | 0 258 003 995 |
CALORSTAT | LS130078 |
CALORSTAT | LS130102 |
DELPHI | ES10240 |
DENSO | DOX-1351 |
EPS | 1.997.026 |
ERA | 570050 |
FACET | 10.7026 |
FAE | 77107 |
FEBI | 175963 |
FIAT | 7619303 |
FIAT | 7674048 |
INNOC | 7674048 |
INTER | 13014 |
INTER | 16303 |
INTER | 16307 |
INTER | 16313 |
INTER | 16439 |
JAGUA | DAC 6907 |
JAGUA | DBC 10744 |
JAGUA | DBC 4138 |
LANCIA | 7619303 |
MAG | 460001877010 |
QUINTON HA | XLOS1002 |
QUINTON HA | XLOS1035 |
VDO | A2C59513237Z |
VEMO | 95-76-0001 |
VOLVO | 1346738 |
VOLVO | 3342825 |
VOLVO | 3342945 |
VOLVO | 3517778 |
VOLVO | 3531400 |
VOLVO | 35314004 |
VW | 034 906 265 C |
VW | 051 906 265 D |
VW | 053 906 265 |
WALKER | 250-23154 |
AUDI
|
FIAT
|
INNOCENTI
|
JAGUAR
|
LANCIA
|
VOLVO
|
VW
|
Zadaj pytanie na temat tego produktu
Sonda lambda to czujnik jakości spalin, który dostarcza szczegółowych informacji do układu sterowania silnikiem, czyli do tak zwanego systemu ECU, który montuje się w każdym nowym samochodzie. Warunki pracy tego elementu trzeba uznać za dosyć ciężkie – gorące spaliny, położenie narażone na kontakt z błotem i wodą, przyczyniające się procesów korozyjnych.
Sonda lambda to element, który psuje się jak każdy inny podzespół w samochodzie. Określenie żywotności sondy jest trudne. Zależy to od wielu czynników – m.in. od jakości paliwa oraz czystości silnika spalinowego. Sonda lambda jest podatna na spaliny, dlatego im brudniejsze spaliny, tym do szybszego jej zużycia dochodzi. Z reguły przyjmuje się, że element ten wytrzymuje przebieg w przedziale 50 – 100 tys. kilometrów.
Przy usterce sondy lambda z reguły zapala się kontrolka na desce rozdzielczej. To znak, ze trzeba wybrać się do mechanika, który sprawdzi przy pomocy komputera, na czym polega awaria. Trzeba mieć jednak na uwadze, że sonda lambda często psuje się w sposób nieco ukryty dla sterowników silnika i kontrolka wówczas się nie zapala. Objawem, który wtedy nastąpi będzie jednak znaczny wzrost zużycia paliwa i spadek mocy silnika.
Sondę lambda zaleca się wymienić w wyspecjalizowanym warsztacie. Samodzielna wymiana jest możliwa, ale wymaga dużej wiedzy motoryzacyjnej i konkretnych narzędzi. Zakupu Sondy lambda można z kolei dokonać na własną rękę. Podczas zakupu warto porzucić chęć oszczędności i kupić zamiennik od jednej ze znanych i cenionych w branży firm.
KW to włoska marka, która swoje początki datuje na 1946 rok. Dziś pod tą nazwą sprzedawane są części samochodowe produkowane przez firmę Facet. Wcześniej firma działała w branży telekomunikacyjnej, by stopniowo zmieniać swoją profesję. I tak już w latach sześćdziesiątych XX wieku produkcja części do samochodów stała się główną działalnością przedsiębiorstwa.
Obecnie KW to głównie różnego rodzaju czujniki samochodowe. W ofercie marki znajdziemy m.in.:
To jednak nie wszystko. KW to także elementy układu zapłonowego. Posiadacze „czterech kółek” szczególnie doceniają w tym względzie KW za cewki zapłonowe i przewody zapłonowe. Marka KW w ostatnim czasie większą uwagę skupia także na częściach układu wydechowego, w tym m.in. na zaworach ERG.
Części samochodowe KW są przede wszystkim rozprowadzane na terenie Włoch oraz Europy Zachodniej i Europy Środkowej. Z uwagi na to, że KW to część globalnej firmy Facet , marka dociera do ponad 100 krajów na całym świecie. To zasługa centralnej dystrybucji Facet, która znajduje się nie tylko we Włoszech, ale także w Afryce i Ameryce.