- Lokalizacja w aucie: Tylna Oś, po obydwu stronach
- Jakosć/Klasa: 10.9
- Długość gwintu [mm]: 31
- Długożć żruby pod główką [mm]: 94
- Rozmiar klucza: 17
- Wymiar gwintu: M12x1.25
- Powierzchnia: Ocynkowany
Dodaj opinię
Producent | Numery OEM |
---|
CAUTEX | 758506 |
CAUTEX | 760423 |
FARE SA | 21568 |
FARE SA | 29835 |
FEBEST | 0198-005 |
METALCAUCH | 39277 |
METALCAUCH | 43042 |
NTY | ZWT-TY-026SK |
NTY | ZWT-TY-061SK |
PLYOM | P758506 |
PLYOM | P760423 |
STC | T439277 |
STC | T443042 |
TOYOT | 90119-12278 |
TOYOTA
|
Zadaj pytanie na temat tego produktu
Zawieszenie samochodowe to złożony układ, będący łącznikiem pomiędzy kołami i konstrukcją nośną auta. Kompletny zestaw zawieszenia składa się z licznych podzespołów oraz elementów, które je ze sobą łączą.
Wśród najważniejszych części zawieszenia należy wymienić amortyzatory, niezbędne podczas pokonywania nierówności terenu. Wraz ze sprężynami nadają one zawieszeniu elastyczności, przez co drgania i wibracje są słabiej odczuwalne. Jednak w skład kompletnego zestawu zawieszenia wchodzą również takie elementy, jak np. wahacze umożliwiające ruch kół. Przymocowane do piasty z jedne strony, a do sworznia z drugiej, odgrywają kluczową rolę w ustalaniu kierunku jazdy. Wspomniany sworzeń to także część zawieszenia, z jednej strony połączona z wahaczem, z drugiej ze zwrotnicą, przez co jest elementem bezpośrednio łączącym zawieszenie z układem kierowniczym.
Elementy zawieszenia znajdując się w niewielkiej odległości od podłoża są mocno narażone na usterki. Zagrażają im uszkodzenia mechaniczne, spowodowane np. przez kamyczki znajdujące się na jezdni. Ponadto, pył, piasek czy błoto zalegające na wahaczach czy też przedostające się do amortyzatorów, mogą wywołać duże szkody. Zanieczyszczenia bezpośrednio powodują niesprawność niektórych elementów zestawu zawieszenia, ponadto przyczyniają się do ich niszczenia w dłuższej perspektywie. Wystawione na oddziaływanie wilgoci, metalowe części zawieszenia są także narażone na korozję. Zawieszenie należy poddawać kontroli przy każdym przeglądzie pojazdu.
Tedgum to polska firma powstała w 1993 roku w Rudzie Śląskiej. Początkowo celem była dystrybucja i sprzedaż części samochodowych, jednak dynamicznie rozwijające się przedsiębiorstwo samodzielnie zaczęło produkować komponenty gumowe i metalowo-gumowe.
Dziś Tedegum to jeden z wiodących producentów tulei wahaczy, poduszek silnika, odbojników amortyzatorów, osłon przekładni i przegubów oraz innych wyrobów gumowych. Tedegum to także dostawca wszelkiego rodzaju rozwiązań gumowych, metalowych czy poliuretanowych dla branży budownictwa, rolnictwa, górnictwa, przemysłu morskiego i wielu innych. Firma współpracuje z dostawcami, którzy na bazie odpowiednich surowców są w stanie wykonać materiał z gumy i poliuretanu spełniający określone wymagania i normy. Dzięki temu linia produktów Tedgum poprawia konstrukcję elementów OE, a zamienniki służą dłużej niż produkty oryginalne.
Części wytwarzane przez zakład Tedgum przeznaczone są głównie do samochodów osobowych produkcji europejskiej, amerykańskiej i azjatyckiej. Znaczna część w asortymencie firmy to produkty skierowana do posiadaczy pojazdów zabytkowych i nietypowych. Firma zajmuje się także projektowaniem i produkcją wszelkiego rodzaju serii komponentów na zamówienie indywidualne.