- Odstęp elektrod: 1,1
- Moment dokrecenia [Nm]: 28
- Gwint zewn. [mm]: 14
- Skok gwintu [mm]: 1,25
- Długość gwintu [mm]: 19
- Rozmiar klucza: 16
- Położenie elektrod [mm]: 3
- Ilość biegunów: 1
Dodaj opinię
(27.06.2022)
Opinia wystawiona dla Świeca zapłonowa BOSCH 0 242 229 785
(31.05.2022)
Opinia wystawiona dla Świeca zapłonowa BOSCH 0 242 229 699
Producent | Numery OEM |
---|
ACDELCO | 41-627 |
BAIC | BOC1093002004 |
BAIC | BOC1093002025 |
BORGW BERU | 0 002 330 703 |
BORGW BERU | 0 002 330 704 |
BORGW BERU | 14FR-8 DUX |
BORGW BERU | Z 73 |
BOSCH | 0 242 229 884 |
BOSCH | F8DC0R |
BOSCH | FR8DCX+ |
CHAMPION | 346 |
CHAMPION | C10YC4 |
CHAMPION | OE062 |
CHAMPION | OE063 |
CHAMPION | RC 10YC4 |
CHAMPION | RC 10YCC4 |
CHAMPION | RC 12YC5 |
CHAMPION | RC10YXN4 |
CHANGFENG | MS851357 |
CHRYS | 6830 4168AA |
CHRYS | SP0RC10YC4 |
DAIHA | 90048 51158 000 |
DENSO | Q 14 R-U11 |
DENSO | Q 16 R-U11 |
DFAC | 37QA 06040 |
DODGE | 18814 11051 |
DODGE | 18823 11101 |
DODGE | 6830 4168AA |
DODGE | SP0RC10YC4 |
EAGLE | MS851357 |
FORD | PBP1-1811-AA |
HAIMA(FAW) | BP0118110 |
HAIMA(FAW) | BPY118110 |
HOLDE | 92 123 764 |
HONDA | 98079-55148 |
HONDA | 98079-55149 |
HONDA | 98079-5514E |
HYUNDAI | 18814 11051 |
HYUNDAI | 18823 11101 |
HYUNDAI | 18823 111012 |
HYUNDAI | 18827 08085 |
INFIN | 22401 50Y05 |
INOKOM | 1881411051 |
INOKOM | 1882311101 |
ISUZU | 5-86007-635-0 |
KIA | 18814 11051 |
KIA | 18823 11101 |
MAZDA | B6B3-18-110 |
MAZDA | BP01-18-110 |
MAZDA | BP02-18-110 |
MITSUBISHI | 1822A018 |
MITSUBISHI | BPY1-18-110 |
MITSUBISHI | CW359146 |
MITSUBISHI | MD344180 |
MITSUBISHI | MS851357 |
MITSUBISHI | MS851361 |
NAZA | 1881411051 |
NAZA | 1882311101 |
NGK | 2382 |
NGK | 2441 |
NGK | BCP 5ES-11 |
NGK | BCPR 5E-11 |
NGK | BCPR 5ES-11 |
NGK | BCPR 5EY-11 |
NGK | BK 5E-11 |
NGK | BKR 4E-11 |
NGK | BKR 5E-11 |
NGK | BKR 5E-N |
NGK | BKR 5E-N-11 |
NGK | BKR 5ES-11 |
NGK | BKR 5ESA11 |
NGK | V-LINE33 |
NISSA | 22401 01P15 |
NISSA | 22401 50Y04 |
NISSA | 22401 50Y05 |
NISSA | 22401 55Y15 |
NISSA | 22401 85E15 |
NISSA | 22401 V5015 |
OPEL | 1214458 |
OPEL | 92063308 |
PLYMOUTH | MS851357 |
PONTI | 1881411051 |
SAMSUNG | 17110-41900 |
SATUR | 21025103 |
SUBAR | 22401 KA210 |
TOYOT | 90048 51158 |
TOYOT | 90919 01129 |
UD TRUCKS | 2240150Y05 |
UNI | GSP 634 |
VAUXH | 920633008 |
VW | 101 000 044 AB |
VW | L10 100 004 4 |
ARO
|
CHRYSLER
|
DAIHATSU
|
DODGE
|
HONDA
|
HYUNDAI
|
INFINITI
|
ISUZU
|
KIA
|
LEXUS
|
MAZDA
|
MITSUBISHI
|
NISSAN
|
PLYMOUTH
|
PONTIAC
|
SUBARU
|
TOYOTA
|
Zadaj pytanie na temat tego produktu
Świecie zapłonowe to podstawowe i jedne z najważniejszych elementów benzynowego silnika samochodowego, wbrew ich niewielkim rozmiarom. Uszkodzone świecie to sytuacja równoznaczna z brakiem możliwości uruchomienia jednostki napędowej. Umożliwiają one bowiem rozruch silnika spalinowego, a także kontrolują zużycie benzyny.
Praca świec zapłonowych odbywa się w naprawdę ekstremalnych warunkach, gdzie temperatura sięga nawet 1000 st. Celsjusza. Świece to element eksploatacyjny, który z czasem wymaga wymiany. Z reguły to około 30 tys. kilometrów, ale szczegółowych informacji najlepiej szukać w instrukcji obsługi samochodu.
Do typowych objawów zużycia świec zapłonowych należy zaliczyć pogorszone osiągi jednostki napędowej. Ponadto da się zauważyć ogólne osłabienie silnika oraz problemy z odpaleniem jednostki napędowej i ogólne kłopoty z zapłonem. Awarii bardzo często towarzyszy także wzrost spalania benzyny, co będzie akurat stosunkowo łatwe do spostrzeżenia. Zużyte świece zapłonowe bardzo często objawiają się także mocno falującymi obrotami jednostki napędowej, co najłatwiej zauważyć, kiedy auto pracuje na stosunkowo wolnych obrotach.
Żywotność świec zapłonowych zależy przede wszystkim od wykorzystanego do produkcji materiału, a dokładniej od surowców, których użyto do wykonania elektrod. Zwykłe świece zapłonowe wystarczą na ok. 30–40 tys. kilometrów przebiegu. Wyższej jakości świece – np. świece irydowe lub platynowe, będą w stanie wytrzymać przebiegi rzędu nawet 100 tys. kilometrów.
Koszt wymiany świec zapłonowych nie należy do wysokich. Za same świece przyjdzie kierowcy zapłacić zaledwie kilkadziesiąt złotych za sztukę. Warsztat również nie inkasuje dużych kwot na wymianie świec zapłonowych a więc tym bardziej nie należy odwlekać wymiany w czasie i bagatelizować awarii świec.
Bosch to prawdopodobnie najbardziej znana marka części samochodowych na całym świecie. Produkcja firmy skupia się na kilku segmentach. Każda z części zamiennych Bosch charakteryzuje się doskonałą jakością i niezawodnością. Zarówno rynek części zamiennych, jak i producenci popularnych samochodów zaufali częściom Bosch m.in. z powodu ich stosunkowo niskiej awaryjności.
Części zamienne Bosch to czołowe pozycje w branży motoryzacyjnej. Podzespoły niemieckiej marki można znaleźć nie tylko na niezależnym rynku części zamiennych, ale także na pierwszym montażu wielu marek samochodów, w tym także pojazdów klasy premium. Katalog części Bosch jest mocno rozbudowany i dedykowany większości samochodów osobowych.
Niemiecka marka słynie przede wszystkim z wysokiej jakości oferowanych części samochodowych. Przed opuszczeniem linii produkcyjnych, części poddaje się wielokrotnym testom. Rygorystyczne podejście do procesów produkcyjnych pozwala uzyskać jedne z najlepszych części zamiennych do aut na rynku motoryzacyjnym.