- Rodzaj paliwa: Benzyna
- Wymienić po km: 30000
- Świeca zapłonowa: Elektroda środkowa niklowo-miedziana
- Moment dokrecenia [Nm]: 25
- Rozmiar klucza: 21 mm
- Odstęp elektrod: 0,7
- Wymiar gwintu: M14x1,25
- Długość gwintu 1 [mm]: 19
- Ilość biegunów: 1
Dodaj opinię
(03.02.2023)
Opinia wystawiona dla Świeca zapłonowa BRISK 1898
(20.07.2022)
Opinia wystawiona dla Świeca zapłonowa BRISK 1622
Producent | Numery OEM |
---|
ACDELCO | 041LR6XA |
ACDELCO | CR42CXLS |
ACDELCO | R42CXLS |
ACDELCO | R42XLS |
ALFA | 5894587 |
ALFA | 5984036 |
ALFA | 71711640 |
ALFA | 7554444 |
ALFA | 7760382 |
BORGW BERU | 14R-7DU |
BORGW BERU | Z20 |
BORGW BERU | Z20SB |
BOSCH | 0 241 235 099 |
BOSCH | 0 241 A21 436 |
BOSCH | 0 242 235 511 |
BOSCH | 0 242 235 529 |
BOSCH | 0 242 235 537 |
BOSCH | 0 242 235 811 |
BOSCH | 0 242 235 909 |
BOSCH | 0 242 235 946 |
BOSCH | 0 242 236 509 |
BOSCH | W 7 DCR |
BOSCH | WR 7 DC |
CHAMPION | OE004 |
CHAMPION | OE006 |
CHAMPION | OE111 |
CHAMPION | RN10YC |
CHAMPION | RN9YC |
CHAMPION | RN9YCC |
CHRYS | A1005N02 |
DAIHA | 90048-51096-000 |
DENSO | W20EPR-U |
EUROREPAR | 16 259 366 80 |
EUROREPAR | BOA15 |
EYQUEM | RC62LS |
FEBI | FLR13WC1 |
FIAT | 1L4JR |
FIAT | 4346196 |
FIAT | 4346796 |
FIAT | 4359424 |
FIAT | 4401550 |
FIAT | 5894587 |
FIAT | 59 840 36 |
FIAT | 71 711 639 |
FIAT | 71 711 640 |
FIAT | 71 711 806 |
FIAT | 75 544 44 |
FIAT | 7554451 |
FIAT | 77 603 82 |
FIAT | 9 FYSSR |
FIAT | 9FYSR |
FORD | 1523608 |
FORD | 5099742 |
FORD | 5099768 |
FORD | 5099884 |
FORD | 78TF12405BA |
GM | 12 14 139 |
GM | 12 14 193 |
GM | 12 14 807 |
GM | 90 239 568 |
GM | 90 350 018 |
GM | 90 355 136 |
GM | 91 143 774 |
GM | 94 837 756 |
GM | 95 519 054 |
GM | 96 110 493 |
GM | VSP 807 |
GUTBR | 090.50.805 |
HONDA | 98079-55871 |
HONDA | 98079-55881 |
HONDA | 98079-56832 |
HONDA | 98079-56846 |
HONDA | 98079-56846-02 |
HYUNDAI | 18811-08061 |
ISUZU | 8-94219943-0 |
KAWAS | 92070-2077 |
KAWAS | E920701025 |
LANCIA | 5894587 |
LANCIA | 5984036 |
LANCIA | 71711640 |
LANCIA | 71711806 |
LANCIA | 7544444 |
LANCIA | 7760382 |
MAG | 061830211304 |
MAG | 062000740304 |
MAG | CW7LPR |
MAZDA | 0000 18 1690 |
MAZDA | 1690 18 110 |
MAZDA | 1Y01 18 110 |
MITSUBISHI | MS 851 218 |
MITSUBISHI | MS 851 233 |
MITSUBISHI | MS 851 236 |
MITSUBISHI | MS 851 403 |
MITSUBISHI | MS 851 408 |
MITSUBISHI | MS 851 413 |
MITSUBISHI | Z2 152 945 |
Motorcraft | 1Y01 |
Motorcraft | AGR22 |
Motorcraft | AGR22C |
Motorcraft | AGR22CU |
Motorcraft | AGR32 |
Motorcraft | AGR32C |
Motorcraft | AGR32CU |
Motorcraft | AGS22C |
NGK | 4008 |
NGK | 6775 |
NGK | 7131 |
NGK | 7822 |
NGK | BPR6ES |
NISSA | 22401-V1416 |
NISSA | 22401-V1486-PC |
NISSA | 22401-V1491 |
NISSA | 22401-W9816 |
NISSA | B2401-V1416 |
OPEL | 1214139 |
OPEL | 1214193 |
OPEL | 1214807 |
OPEL | 90239568 |
OPEL | 90350018 |
OPEL | 90355136 |
PORSC | 99917014190 |
PORSC | 99917014290 |
PORSC | 99917015890 |
PRESTOLITE | 14GR22 |
PSA | 5960 07 |
PSA | 5960 08 |
PSA | 5960 10 |
PSA | 5960 H8 |
PSA | 5962 2A |
PSA | 5962 6Y |
RENAU | 77 00 681 298 |
RENAU | 77 00 727 383 |
RENAU | 77 01 414 031 |
RENAU | 77 01 414 113 |
RENAU | 77 01 414 142 |
SUBAR | 22401 AA200 |
SUBAR | 22401 AA220 |
SUBAR | 22401 KA130 |
SUZUK | 09482-00299 |
SUZUK | 09482-00409 |
SUZUK | 09482-00487 |
TALBO | 0000VSP118 |
TALBO | 0079227042 |
UNIPART | GSP263 |
UNIPART | GSP4462 |
UNIPART | GSP6462 |
VALEO | R76H |
VALEO | RL11HC |
VOLVO | 1346541 |
VOLVO | 1367528 |
VOLVO | 1367529 |
VOLVO | 270746 |
VOLVO | 270746-1 |
VOLVO | 271409 |
VOLVO | 3344898-6 |
WOLF | 2090306 |
YAMAH | 94700-00234 |
YAMAH | 94701-00234 |
YAMAH | 94702-00234 |
YAMAH | 94703-00234 |
YANMAR | 160693-78010 |
ALFA ROMEO
|
ALPINA
|
ASTON MARTIN
|
AUSTIN
|
AUTOBIANCHI
|
BMW
|
CHEVROLET
|
DAEWOO
|
DAIHATSU
|
DAIMLER
|
FIAT
|
FORD
|
HONDA
|
KIA
|
LADA
|
MAZDA
|
MITSUBISHI
|
OPEL
|
RENAULT
|
ROVER
|
SEAT
|
SUBARU
|
SUZUKI
|
TOYOTA
|
VOLVO
|
VW
|
Zadaj pytanie na temat tego produktu
Świecie zapłonowe to podstawowe i jedne z najważniejszych elementów benzynowego silnika samochodowego, wbrew ich niewielkim rozmiarom. Uszkodzone świecie to sytuacja równoznaczna z brakiem możliwości uruchomienia jednostki napędowej. Umożliwiają one bowiem rozruch silnika spalinowego, a także kontrolują zużycie benzyny.
Praca świec zapłonowych odbywa się w naprawdę ekstremalnych warunkach, gdzie temperatura sięga nawet 1000 st. Celsjusza. Świece to element eksploatacyjny, który z czasem wymaga wymiany. Z reguły to około 30 tys. kilometrów, ale szczegółowych informacji najlepiej szukać w instrukcji obsługi samochodu.
Do typowych objawów zużycia świec zapłonowych należy zaliczyć pogorszone osiągi jednostki napędowej. Ponadto da się zauważyć ogólne osłabienie silnika oraz problemy z odpaleniem jednostki napędowej i ogólne kłopoty z zapłonem. Awarii bardzo często towarzyszy także wzrost spalania benzyny, co będzie akurat stosunkowo łatwe do spostrzeżenia. Zużyte świece zapłonowe bardzo często objawiają się także mocno falującymi obrotami jednostki napędowej, co najłatwiej zauważyć, kiedy auto pracuje na stosunkowo wolnych obrotach.
Żywotność świec zapłonowych zależy przede wszystkim od wykorzystanego do produkcji materiału, a dokładniej od surowców, których użyto do wykonania elektrod. Zwykłe świece zapłonowe wystarczą na ok. 30–40 tys. kilometrów przebiegu. Wyższej jakości świece – np. świece irydowe lub platynowe, będą w stanie wytrzymać przebiegi rzędu nawet 100 tys. kilometrów.
Koszt wymiany świec zapłonowych nie należy do wysokich. Za same świece przyjdzie kierowcy zapłacić zaledwie kilkadziesiąt złotych za sztukę. Warsztat również nie inkasuje dużych kwot na wymianie świec zapłonowych a więc tym bardziej nie należy odwlekać wymiany w czasie i bagatelizować awarii świec.
Firma Brisk powstała w 1992 roku, jako kontynuator tradycji państwowego producenta części samochodowych z kilkudziesięcioletnim doświadczeniem. Brisk to czeska marka, której elementy powstają na terenie rodzimego kraju. Części Brisk to przede wszystkim świece żarowe i świece zapłonowe. Państwowa spółka, po której schedę przejęła firma Brisk, również działała przede wszystkim w tym obszarze, co oznacza, że producent ma ogromne doświadczenie w produkcji świec żarowych i zapłonowych. Wąska specjalizacja sprawia, że inżynierowie pracujący w laboratoriach Brisk mogą całą swoją uwagę poświęcić na doskonalenie świec. Dzięki temu dzisiaj świece zapłonowe Brisk są uważane za jedne z najlepszych na świecie, podobnie jak świece żarowe, cieszące się dużą popularnością między innymi w Polsce. Jednak dystrybucja auto części Brisk odbywa się na zdecydowanie większą skalę. Docierają one do licznych krajów w Europie i nie tylko. Oferta producenta to świece zarówno do silników napędzanych benzyną, jak i gazem. Od lat firma jest dostawcą części na pierwszy montaż dla licznych producentów samochodów osobowych i nie tylko. Ponadto, części Brisk trafiają również na aftermarket.