- Wymiar stożka [mm]: 20,50
Dodaj opinię
(11.05.2022)
Opinia wystawiona dla Sworzeń wahacza FAG 825 0141 10
Producent | Numery OEM |
---|
DELPHI | TC967 |
FEBI | 18740 |
FEBI | 29772 |
LEMFO | 14571 02 |
LEMFO | 1457102 |
MOOG | VO-BJ-0370 |
MOOG | VOBJ0370 |
QUINTON HA | QSJ1706S |
RUV | 925491 |
SCHAEFFLER | 825 0144 10 |
SCHAEFFLER | 825014410 |
SWAG | 30 92 9772 |
SWAG | 30929772 |
SWAG | 99 91 8740 |
SWAG | 99918740 |
VW | 7D0 407 361 |
VW | 7D0407361 |
VW
|
Zadaj pytanie na temat tego produktu
Sworzeń wahacza ma postać kulowego przegubu i stanowi element zwrotnicy samochodowej. Jego podstawowa rola sprowadza się do połączenia zwrotnicy z wahaczem układu zawieszenia. To obrotowa część, która skręca i porusza się razem ze zwrotnicą, co umożliwia skręcanie przednich kół z jednoczesnym utrzymaniem ich w odpowiedniej pozycji.
Element ten uznaje się za jeden z ważniejszych w układzie zawieszenia samochodu. Nawet niewielkie uszkodzenie może okazać się bardzo groźne, dlatego nie warto ignorować niesprawności sworznia wahacza i w razie konieczności jak najszybciej wymienić ten podzespół na nowy.
Sworzeń jest typowym elementem eksploatacyjnym, który z czasem ulega zużyciu i przysłowiowemu wybiciu. Pojawia się wtedy dużo luzów, objawiających się stukaniem z okolic układu zawieszenia oraz pogorszeniem się jakości oraz komfortu prowadzenia samochodu. W skrajnych przypadkach na skutek uszkodzenia sworznia wahacza może dojść do wypadnięcia sworznia zwrotnicy, co może zakończyć się groźnym wypadkiem.
Mimo że sworzeń wahacza to element niewielki to pełni bardzo ważną rolę. Dlatego kupując nowy sworzeń najlepiej będzie wybierać spośród produktów renomowanych firm, gwarantujących najwyższą jakość. Przełoży się to na zminimalizowanie ryzyka wybicia się sworznia na nierównej drodze.
Przed zakupem warto upewnić się co do jakości wykonania tego elementu. Wszelkie rysy i mikro ubytki będą bowiem świadczyć o niskiej jakości. Montaż takiego sworznia wahacza może doprowadzić do szybkiego powstania luzów i konieczności ponownej wymiany w stosunkowo niedużym odstępie czasu.
FAG jest jednym ze światowych liderów w produkcji łożysk dla przemysłu motoryzacyjnego. Marka powstała w 1883 roku i należy do Schaeffler Group, drugiego co do wielkości producenta łożysk na świecie. Fabryki marki FAG znajdują się na całym świecie: w USA, Kanadzie, Portugalii, Włoszech, na Węgrzech, w Austrii i Indiach.
Pod marką FAG produkuje się oryginalne części dla największych marek samochodów: Alfa-Romeo, Daewoo, Seat, Skoda, Ford, Fiat, Opel, Peugeot, Renault, Porsche, Honda, Hyundai, Audi, Mitsubishi, Nissan, Subaru, Scania , Suzuki, Mercedes-Benz, Toyota, Mazda, BMW, Volkswagen oraz Volvo. Pod znakiem towarowym FAG można znaleźć jednak także szereg części zamiennych, przeznaczonych na niezależny rynek wtórny.
Łożyska kół samochodowych to największa linia produkcyjna marki FAG. Wykonane z trwałych materiałów odpornych na korozję i ścieranie. Na uwagę zasługuje fakt, że elementy uszczelniające i smary stosowane w niektórych komponentach mogą wytrzymać temperaturę nawet powyżej 120 ° C. Ponadto dzięki doskonałej konstrukcji i optymalnemu współczynnikowi tarcia, łożyska FAG wytwarzają niewielki hałas.