- Średnica [mm]: 254
- Szerokość [mm]: 70
- Spełnia wymagania Normy ECE: E1
- Lokalizacja w aucie: Oś tylna
Dodaj opinię
Producent | Numery OEM |
---|
BENDIX | 362451 |
BENDIX | 362451B |
BENDIX | BXS1123 |
BOSCH | 0986487914 |
DELPHI | LS1867 |
EUROBRAKE | 58492740633 |
FERODO | FSB473 |
JURID | 362451J |
LANDROVER | ICW100030 |
LANDROVER | ICW500010 |
LANDROVER | STC1525 |
LPR | 1029 |
MAG | BSS8382 |
MIN | MFR390 |
PAGID | H9375 |
REMSA | 4209.00 |
SBS | 2740633 |
STELLOX | 000617SX |
TEXTAR | 91055700 |
TRISCAN | 810017012 |
TRUSTING | 92311 |
TRW | GS8429 |
VALEO | 564053 |
VEMA | PE29170 |
WILLTEC | SW650 |
LAND ROVER
|
Zadaj pytanie na temat tego produktu
Układ hamulcowy to bez wątpienia najważniejszy system bezpieczeństwa w każdym samochodzie. Proces hamowania samochodu na drodze nie mógłby się odbyć, gdyby nie szereg współpracujących ze sobą części samochodowych. Za jedne z najbardziej istotnych w układzie hamulcowym należy uznać szczęki hamulcowe.
Szczęki hamulcowe to bardzo popularne części samochodowe, które montuje się nawet w nowszych typach pojazdów. Ich zasada działania jest niezwykle prosta. Niestety tego samego nie można powiedzieć jeżeli dojdzie do konieczności ich wymiany - oprócz demontażu koła, trzeba zdjąć także bęben hamulcowy.
Z reguły w przypadku szczęk hamulcowych zwracamy uwagę na ich stan oraz grubość okładzin ciernych. Zbyt cienkie lub wręcz odklejające się trzeba będzie wymienić na nowe. Bardzo ważnym jest, by nie bagatelizować tej kwestii i nie odwlekać wymiany w czasie. Uszkodzona okładzina cierna może niestety zablokować koło samochodu i tym samym uniemożliwić kontynuację jazdy.
Układ oparty na bębnach hamulcowych i szczękach bardzo wielu kierowców oraz specjalistów z branży motoryzacyjnej uważa za archaiczny i co najgorsze zbyt skomplikowany w budowie. Okazuje się jednak, że mimo rzeczywiście stosunkowo skomplikowanej budowy układ bębnowy jest bardzo trwały, a ewentualna naprawa nie sprawia większych trudności.
Podstawa bezproblemowego funkcjonowania układu hamulcowego bębnowego jak i w przypadku pozostałych systemów w samochodzie, sprowadza się do regularnej kontroli i używania podczas okresowych wymian części zamiennych tyko najwyższej jakości.
Raicam to włoskie przedsiębiorstwo o zasięgu globalnym. Firma prężnie działa na rynku motoryzacyjnym od 1930 roku. Przez te lata producent brał czynny udział w rozwoju technologii hamulcowej w pojazdach mechanicznych. Przedsiębiorstwo zajmuje się bowiem właśnie produkcją hamulców. W ofercie znaleźć można liczne tarcze hamulcowe Raicam, klocki hamulcowe Raicam oraz kompletne zestawy hamulcowe Raicam. Ponadto przedsiębiorstwo oferuje również liczne bębny hamulcowe i szczęki oraz pozostałe, drobne komponenty układów hamulcowych. Oferta jest absolutnie kompletna i zaspokaja potrzeby niemal całego rynku motoryzacyjnego. Części Raicam to zarówno hamulce przeznaczone dla pojazdów osobowych, jak i ciężarowych. Ponadto od dziesiątek lat przedsiębiorstwo współpracuje z producentami pojazdów wyścigowych. Hamulce Raicam zaliczane do klasy premium uzyskują maksymalne wyniki w testach efektywności pracy w najtrudniejszych warunkach. Tym samym świetnie spisują się podczas gwałtownego hamowania nawet przy największych prędkościach. Producent części hamulcowych Raicam dostarcza komponenty do pierwszego montażu między innymi takim producentom, jak: Fiat, Jaguar, czy Ford. Oczywiście dostępne są również części zamienne Raicam.