- Wersja: 10Q/14Q
Dodaj opinię
Producent | Numery OEM |
---|
3RG | 83056 |
AKRON-MALÒ | 119015 |
Aslyx | AS202809 |
CAUTEX | 757034 |
CITRO | 5405.53 |
CITRO | 5405.75 |
CITRO | 540553 |
CITRO | 540575 |
DT SPARE P | 12.67002 |
DT SPARE P | 1267002 |
EIBACH | S1114502824 |
FARE SA | 10367 |
FARE-MX | 10367 |
FAST | FT21507 |
FEBI | 32440 |
FEBI | 46683 |
FIAT | 1307515080 |
FIAT | 13229824 |
FIAT | 1345713080 |
GOOM | BOL0002 |
IVECO | 13229824 |
IVECO | 504115535 |
KRAFTVOLL | 21020022 |
MEC-DIESEL | 630109 |
METALCAUCH | 05456 |
METALCAUCH | 5456 |
MI.R.A. | 291698 |
OPTIMAL | OPUWB100411 |
PEUGE | 540575 |
PLYOM | P757034 |
RECOFICIAL | 2059T |
RECOFICIAL | 92059 |
S-TR | STR-40114 |
S-TR | STR40114 |
STC | T405456 |
SWAG | 62 93 2440 |
SWAG | 62932440 |
TRICLO | 338022 |
VAICO | V24-0511 |
VEMA | 3236 |
alp | ALP002808 |
CITROËN
|
FIAT
|
PEUGEOT
|
Podobne towary | ||
---|---|---|
Sworzeń koła TRICLO 338022 | TRICLO | Brak ceny |
Szpilka koła OPTIMAL OP-UWB10041-1 | OPTIMAL | Brak ceny |
Szpilka koła SWAG 62 93 2440 | SWAG | 12,00 zł |
Szpilka koła EIBACH S1-1-14-50-28-24 | EIBACH | Brak ceny |
Sworzeń koła AKRON-MALÒ 119015 | AKRON-MALÒ | Brak ceny |
Szpilka koła FEBI BILSTEIN 46683 | FEBI BILSTEIN | 11,00 zł |
Zadaj pytanie na temat tego produktu
Mocowanie koła wykonuje się zwykle przy użyciu metalowych śrub. W większości przypadków to za ich pomocą koła są przytwierdzane do konstrukcji pojazdu, wyjątek stanowią jednak samochody sportowe, w których przeważnie śruby zastępuje się szpilką koła. Co prawda wymiana szpilki jest prostsza, jednak jej cena jest o wiele wyższa od ceny śruby.
Wyjątkowo nieostrożna jazda po trudnym terenie w połączeniu z nierzetelnością na linii produkcyjnej sprawiają, że może dojść do poluzowania śrub do kół. Niewielkie luzy pojedynczej śruby czasami mogą być niezauważalne w czasie jazdy, jednak powinny zostać dostrzeżone podczas przeglądu. W każdym takim przypadku należy wykonać ponowne mocowanie koła, gdyż istnieje ryzyko dalszego luzowania śruby i ostatecznie jej odpadnięcia. W przypadku większych luzów, czy też właśnie wypadnięcia śruby, kierowca częściowo traci kontrolę nad kołami, co bez wątpienia rodzi niezwykle duże niebezpieczeństwo. W skrajnych przypadkach może dojść nawet do odpadnięcia koła.
Należy podkreślić, że fabryczne, a zatem pierwsze mocowanie koła przy użyciu śruby często jest też ostatnim. Przeważnie mocowanie wystarcza na cały okres eksploatacji, jednak zdarzają się wyjątki, w których konieczne jest wkręcenie nowych śrub. Należy wtedy zadbać o ich najwyższą jakość, która zapewni niezawodne mocowanie koła. Ponadto, zadanie to warto zlecić doświadczonemu mechanikowi, któremu można zaufać. Poprawne umocowanie koła decyduje o tym, czy kierowca może czuć się bezpiecznie w czasie jazdy. Przykręcenie śruby wykonuje się używając urządzenia elektrycznego, którego działanie trzeba ustawić na właściwy moment obrotowy. Zarówno bowiem zbyt lekkie, jak i zbyt mocne dokręcenie śruby może doprowadzić do ścięcia śruby, a tym samym jej odpadnięcia.