Przednie szyby samochodowe wykonane są ze szkła. Materiał pokrywający przednią szybę jest laminowany i chroni ją przed żywiołami, zanieczyszczeniami i innymi zagrożeniami w czasie jazdy. Przednie szyby są również wystarczająco mocne i sztywne, aby zapewnić bezpieczeństwo podczas wypadku samochodowego. Chronią dach przed załamaniem się i uderzeniem pasażerów, gdy samochód się przewróci. Są w stanie oprzeć się penetracji dzięki czemu ludzie nie przelatują przez przednią szybę nawet nie mając zapiętych pasów bezpieczeństwa.
W przeciwieństwie do standardowego szkła, szyby przednie składają się z warstwy PVB połączonej z dwiema solidnymi warstwami szkła w wysokiej temperaturze, dzięki czemu są mocne i wytrzymałe. Gdy szyba pęka lub jest przebita, pozostaje nienaruszona, a nie pęka, tak jak ma to miejsce w przypadku zwykłego szkła, ponieważ jest ono sklejone folią PVB. Przednie szyby odbijają do 95% szkodliwych promieni UV emitowanych przez słońce.
Dwutlenek krzemu, znany również jako krzemionka, stanowi około 60 procent szkła stosowanego w przednich szybach. Inne składniki, takie jak soda kalcynowana i dolomit, są dodawane w celu obniżenia temperatury topnienia szkła. Szkło jest następnie poddawane procesowi kształtowania, aby nadać szybie odpowiedni wygląd.