- Grubość [mm]: 3,5
- Średnica zewnętrzna [mm]: 31,0
- Ciężar [kg]: 0,02
Dodaj opinię
Producent | Numery OEM |
---|
ASSO | 99.1214 |
AUDI | 056 109 565 |
AUDI | 56 109 565 |
AUTEX | 956039 |
AUTOGEM | CSM572 |
CITRO | 0907.31 |
CITRO | 907.31 |
EUROCAMS | ES2456 |
EUROCAMS | ES8456 |
EUROCAMS | ES9456 |
FA1 | 133-704 |
FA1 | 133-904 |
FAURECIA | AA93256 |
FEBI | 7549 |
FENNO | X30118 |
FORD USA | 84FF6K514ALA |
FORD USA | 84FM6K514ALA |
FORD | 6 111 592 |
FORD | 6 173 595 |
FRECCIA | PRV 01-116 |
HART | 446 587 |
IMASAF | 09.10.30 |
INA | 426 0142 10 |
IPD | 45-5034 |
IPSA | VS001700 |
KRAFT AUTO | 0502070 |
METELLI | 03-0094 |
NISSA | 13229-6F906 |
PEUGE | 0907.31 |
PEUGE | 907.31 |
RUV | 280031 |
SWAG | 32 90 7549 |
VENEPORTE | AA93256 |
VOLVO | 1257065 |
VW | 056 109 565 |
VW | 56 109 565 |
WILMINK | WG1052316 |
WILMINK | WG1052391 |
WILMINK | WG1052464 |
WILMINK | WG1052490 |
WILMINK | WG1098986 |
WILMINK | WG1429390 |
WILMINK | WG1434204 |
AUDI
|
CITROËN
|
FORD
|
NISSAN
|
PEUGEOT
|
VOLVO
|
VW
|
Zadaj pytanie na temat tego produktu
Prowadnica zaworu to jeden z niedocenianych elementów silnika. Ta stosunkowo niewielka metalowa część pełni ważne funkcje, a jej uszkodzenie może mieć fatalne konsekwencje. Miejscem montażu prowadnicy jest zawór, a jej głównym zadaniem jego prowadzenie.
Standardowo prowadnica wykonana jest z metalu. Często wykorzystuje się żeliwo, jako materiał wyjątkowo wytrzymały. Stosuje się również rozmaite dodatki, aby wzmocnić konstrukcję. Najprostsze prowadnice zaworu o przeciętnej wytrzymałości wykonuje się z żeliwa szarego o perlitycznej strukturze, bez dodatków. W celu wzmocnienia materiału dodawany jest fosfor, a w najtrwalszych częściach znajdziemy również domieszkę chromu. Silna struktura prowadnicy zaworu jest niezwykle istotna, gdyż poza głównym zadaniem polegającym na prowadzeniu zaworu, element ten pełni również inne funkcje.
Sprawna, nieuszkodzona prowadnica chroni zawór poprzez przyjmowanie sił bocznych. Ponadto, częściowo odprowadza ciepło z zaworu do cylindrów. Warto kontrolować stan prowadnicy, gdyż jej uszkodzenie może spowodować większe spustoszenie. Za każdym razem, gdy wymieniane są zawory, warto sprawdzić, czy przypadkiem ich zużycie nie jest spowodowane pogarszającym się stanem prowadnicy.
Wymieniając prowadnicę wraz z zaworem, nie należy zapominać o uszczelkach. Te gumowe lub gumowo-metalowe elementy zapewniają szczelność poszczególnych części. Ubytki i pęknięcia mogą spowodować wyciek, a tym samym upośledzenie pracy całego układu. Warto zadbać o takie detale jak sprawne uszczelki, aby uniknąć większych kłopotów.