- Średnica [mm]: 228
- Ilość zębów: 23
Dodaj opinię
Producent | Numery OEM |
---|
AUDI | 028 141 034M |
AUDI | 028 141 035E |
AUDI | 028 141 035M |
AUDI | 028 141 036C |
AUDI | 048 141 031R |
AUDI | 058 141 031E |
BLUEPRINT | ADV183125 |
BLUEPRINT | ADV183126 |
BLUEPRINT | ADV183127 |
BLUEPRINT | ADV183140 |
CLUTCHNUS | SMR142 |
CLUTCHNUS | SMR44 |
CLUTCHNUS | SMR61 |
ITN | 22-CD-0055 |
ITN | 22-CD-0084 |
ITN | 22-CD-0109 |
JPG | 1130201900 |
KM GERMANY | 069 0865 |
KM GERMANY | 069 0946 |
KM GERMANY | 069 0953 |
KM GERMANY | 069 1953 |
KM GERMANY | 069 1956 |
LUK | 323 0276 10 |
LUK | 323 0289 10 |
LUK | 323 0342 10 |
LUK | 323 0342 20 |
LUK | 323 0411 10 |
LUK | 323 0415 10 |
MAPCO | 10756 |
MECARM | MD0209 |
MECARM | MD0210 |
MECARM | MD0213 |
MECARM | MD0214 |
MECARM | MD0215 |
NK | 114766 |
OSSCA | 01921 |
QUINTON HA | C1218AF |
SACHS PERF | 881864 999961 |
SACHS PERF | 881864 999987 |
SACHS | 1862 471 031 |
SACHS | 1862 482 031 |
SACHS | 1864 522 231 |
SACHS | 1878 030 841 |
SACHS | 1878 045 734 |
STATIM | 23.226 |
STATIM | 23.240 |
STATIM | 23.262 |
STELLOX | 07-00058-SX |
TTC | 07.23.112 |
TTC | 07.23.113 |
VAICO | V10-0852 |
VALEO | 803190 |
AUDI
|
Zadaj pytanie na temat tego produktu
Tarcza sprzęgła to element układu sprzęgłowego, bezpośrednio odpowiedzialny za przenoszenie napędu z wału korbowego na wał sprzęgowy. Działanie tej części opiera się na wykorzystaniu siły tarcia poprzez docisk elementów. Charakterystyką pracy tarczy sprzęgła jest funkcjonowanie w warunkach dużej siły tarcia oraz wysokich temperatur, zatem wymagana jest maksymalna wytrzymałość okładziny ciernej tarczy. W zależności od producenta, powstaje ona z różnych materiałów, wśród których coraz popularniejsze stają się włókna węglowe. Doskonale znoszą one próbę czasu, dzięki odporności na uszkodzenia mechaniczne oraz wysokie temperatury. Jednak tarcza sprzęgła może być wykonana również z włókna szklanego czy z hartowanego metalu.
Przeważnie tarcza sprzęgła wyposażona jest w tłumik drgań, który zapobiega ich powstawaniu nawet podczas gwałtownego użycia sprzęgła. Tłumik powstrzymuje również przeciążenia, powstające w takich sytuacjach. Należy podkreślić, że element ten jest niezbędny przy tarczy, o ile w samochodzie nie jest wykorzystywane koło dwumasowe, gdyż wtedy to ono zajmuje się redukcją drgań.
Troska o stan tarczy polega przede wszystkim na jej prawidłowym użytkowaniu. Zbyt częste korzystanie ze sprzęgła, jazda na tzw. półsprzęgle, czy też dociskanie pedału sprzęgła do oporu nie służą ani tarczy, ani żadnemu z pozostałych elementów układu. Problem, który zmusza do wymiany tarczy to najczęściej zmniejszenie grubości okładziny ciernej, która znacząco obniża efektywność pracy elementu. Poprawnie użytkowana tarcza sprzęgła powinna pozostać sprawna nawet po przejechaniu 120-140 tys. km, choć oczywiście zależy to także od jakości jej wykonania.
Topran to marka części zamiennych, która stała się prawdziwym przełomem wśród producentów części samochodowych przeznaczonych na niezależny rynek wtórny. Marka aktywnie zdobywa popularność wśród klientów oraz specjalistów z branży motoryzacyjnej, oferując niezawodne części zamienne w atrakcyjnych cenach.
Auto części Topran są reprezentowane na rynkach części samochodowych w 80 krajach, głównie w Europie. Marka posiada zróżnicowany asortyment opatentowanych oryginalnych części samochodowych przeznaczonych do samochodów najlepszych marek pojazdów w Europie, Azji i Ameryce.
Asortyment Topran zasłynął na rynku przede wszystkim z części układu hamulcowego produkowanych przy użyciu starannie wybieranych, nowoczesnych materiałów i innowacyjnych technologii. Firma oferuje jednak znacznie szerszy asortyment części.
Topran to marka, która kładzie duży nacisk na zachowanie odpowiednio wysokiej jakości oferowanych części zamiennych. Części Topran wielokrotnie testuje się przed rozpoczęciem masowej produkcji.