- Temperatura otwarcia [°c]: 87
- Artykuł oraz informacja uzupełniająca: Z uszczelnieniem
Ilość | Nazwa | Nr części |
---|
1 szt. | Uszczelka termostatu WAHLER 102081 | 102081 |
Dodaj opinię
(03.02.2023)
Opinia wystawiona dla Termostat układu chłodzenia BORGWARNER (WAHLER) 410845.87D
(04.02.2022)
Opinia wystawiona dla Termostat układu chłodzenia BORGWARNER (WAHLER) 3141.87D
(25.07.2021)
Opinia wystawiona dla Termostat układu chłodzenia BORGWARNER (WAHLER) 4274.92D
Producent | Numery OEM |
---|
AUDI | 025 121 113 D |
AUDI | 025 121 113 E |
AUDI | 025 121 113 F |
BEHR | 2.112.87 |
BEHR | 2.112.87.312 |
CALORSTAT | TH6523.87J |
FACET | 7.8361 |
FACET | 7.8361 S |
JPG | QTH 206 K |
JPG | QTH 348 K |
MAHLE | TX 24 87D |
MOTORAD | 273-88 |
MOTORAD | 274-88 PLUS |
SASIC | 9000169 |
TRISCAN | 8620 6282 |
VW | 025 121 113 D |
VW | 025 121 113 E |
VW | 025 121 113 F |
VW
|
Zadaj pytanie na temat tego produktu
Sprawny układ chłodzenia gwarantuje optymalne warunki pracy nie tylko jednostce napędowej, ale również układowi klimatyzacji oraz ogrzewania. Jednym z podstawowych elementów układu chłodzenia jest termostat.
Termostat to kluczowy podzespół w układzie chłodzenia każdego samochodu wyposażonego w silnik spalinowy. To element prosty w budowie. Termostaty produkuje się z mosiężnej blachy, a budowa przypomina formą grzyb. Niestety pomimo prostej budowy, termostat stosunkowo często ulega niespodziewanym awariom.
Podstawowa rola termostatu sprowadza się do otwierania i zamykania się. Taki proces sprawia, że płyn chłodniczy dostaje się do małego lub dużego obiegu. Termostat pozostaje w pozycji zamkniętej, gdy płyn chłodniczy jest zimny, a otwiera się, kiedy płyn osiągnie temperaturę około 95 stopni Celsjusza.
Usterka termostatu także sprowadza się do jego położenia. Pierwsza awaria zachodzi w pozycji otwartej i objawia się większym spalaniem oraz problemami z nagrzaniem kabiny samochodu. Usterka w pozycji zamkniętej da się rozpoznać natomiast po gwałtownym podniesieniu się wskaźnika temperatury silnika na desce rozdzielczej.
Naprawa termostatu polega na jego wymianie na nowy. Zanim zdecydujemy się na zakup nowego zamiennika warto zapoznać się z opiniami na temat poszczególnych producentów części do układu chłodzenia. Ponadto należy upewnić się, czy dany termostat na pewno pasuje do wersji posiadanego samochodu.
Wahler to niemiecki producent części samochodowych. Od 2013 roku marka jest własnością międzynarodowej korporacji BorgWarner. Wykupienie przez giganta motoryzacyjnego pozwoliło poszerzyć ofertę oraz zakres działania firmy, która i tak od dziesiątek lat jest doskonale rozpoznawalna na rynku niemieckim oraz wielu rynkach europejskich i światowych.
Podstawowy produkt marki Wahler, który odpowiada za jej sukces, to termostat. Inżynierowie Wahler byli pierwszymi, którzy opracowali urządzenia działające na tej samej zasadzie, co dzisiejsze termostaty. Obecnie w ofercie znajduje się ponad 200 termostatów Wahler jednak producent regularnie poszerza swój asortyment. Już dzisiaj, termostaty Wahler to nie jedyne produkty, z których marka jest znana na świecie. W fabrykach powstaje również kilkadziesiąt rodzajów wysoko cenionych zaworów recyrkulacji spalin EGR. Ponadto, firma wprowadza do dystrybucji także przewody i węże.
Firma Wahler powstała już w 1902 roku. Ogromną innowacją, która doprowadziła do szybkiego rozwoju przedsiębiorstwa, było wprowadzenie na rynek termostatów. W niedługim czasie części samochodowe Wahler zdobyły uznanie w oczach kierowców, ale również fachowców oraz producentów samochodowych. Obecnie firma jest dostawcą produktów wielu producentów pojazdów, takich jak np. Audi, Fiat, BMW, Ford i wielu innych. Do pierwszego montażu wykorzystują oni głównie termostaty Wahler, ale także zawory EGR oraz inne części samochodowe tego producenta. Ponadto, autoczęści Wahler trafiają również na aftermarket. Ponieważ powstają na tych samych liniach produkcyjnych, co części oryginalne, nie ustępują im jakością.