- Średnica cylindra [mm]: 89,0
- Sworzeń o śr. [mm]: 31
- Długość trzpienia [mm]: 65
- Głębokość wyżłobienia 1 [mm]: 17,850
- Wielkość kompresji [mm]: 53,030
- Długość [mm]: 83,09
- Artykuł oraz informacja uzupełniająca: Z pierżcieniami tłokowymi
- Specyfikacja: RC
Dodaj opinię
Producent | Numery OEM |
---|
AE | 8771828 |
BORGW 3K | 564KR08000 |
KO | 233400 |
KOLBENSCHM | 40 079 600 |
MAHLE | 0222600 |
NURAL | 87-137500-10 |
NURAL | 87-887300-02 |
OPEL | 4430864 |
OPEL | 4430865 |
OPEL | 93161476 |
OPEL | 93161477 |
RENAU | 7701477121 |
RENAU | 8200 216 561 |
RENAU | 8200 216 564 |
RENAU | 8200129575 |
RENAU | 8200129576 |
TARABU/ADL | 6389806 |
NISSAN
|
OPEL
|
RENAULT
|
Zadaj pytanie na temat tego produktu
Tłoki to niezbędne części każdego silnika spalinowego. Odgrywają one kluczową rolę przede wszystkim w odbieraniu energii mechanicznej wytworzonej wskutek spalania paliwa. Jednak to nie jedyne zadanie jakie spoczywa na tłokach silnika. Standardowy tłok składa się z kilku elementów, jest częścią metalową, przeważnie skonstruowaną ze stopu krzemu i aluminium. Najistotniejsze części tłoka, to bez wątpienia: denko, mocowania na piastę i sworzeń, a także pierścienie. Każdy tłok silnika tworzy parę z odpowiednim cylindrem. Pierścienie będące elementami konstrukcyjnymi tłoka służą natomiast uszczelnieniu cylindrów, a tym samym zapewnieniu szczelności komorom spalania.
Nie ma wątpliwości, że tłok silnika to jedna z najważniejszych części znajdujących się w jednostce napędowej. Bez niego praca silnika jest absolutnie niemożliwa. Z tego powodu, jak również ze względu na niezwykle trudne warunki, w jakich pracują, tłoki wykonywane są z najwyższej jakości materiałów. Mają one zapewnić odporność na działanie wysokich temperatur, uszkodzenia mechaniczne oraz tarcie. Niemniej jednak nawet najlepsze tłoki z czasem mogą ulegać zużyciu, wskutek zmęczenia materiału, czy właśnie starcia powierzchni. W takim przypadku konieczna jest wymiana tłoków. Do uszkodzenia tłoka może również dojść wskutek awarii innej części samochodowej. Przykładowo, zagrożenie stanowi mocno zużyty pasek klinowy. Jeżeli ulegnie on zerwaniu, tłoki i cylindry prawdopodobnie zostaną zniszczone, ze względu na uderzenie w siebie z dużą siłą.
IPSA Autoteile Großhandelsgesellschaft to niemiecka marka, która powstała w 1993 roku. Specjalizuje się ona w dystrybucji samochodowych części zamiennych dla pojazdów osobowych, użytkowych, przemysłowych i rolniczych. Jej główna siedziba znajduje się Sömmerdzie w Niemczech. Tam też IPSA ma magazyny, w których jest ponad sześćdziesiąt części do różnym marek samochodów osobowych i dostawczych.
W ofercie IPSA znajdziemy szeroki wybór akumulatorów oraz elementów silnika. Do najpopularniejszych produktów niemieckiej marki należą:
Rozpoznawalność marce przyniosła zaawansowana logistyka, własna flota pojazdów, agencja spedycyjna, DPD i NSE, które zapewniają szybkie i kontrolowane dostawy. Głównym obszarem działalności koncernu są: Niemcy, Austria, Szwajcaria, Francja, Holandia, Belgia, Czechy, Polska i Włochy.
IPSA od 2000 roku jest oficjalnym dystrybutorem części silnikowych AJUSA. Od samego początku niemiecka marka nastawiona była na to, aby dostarczać swoim klientom tańsze alternatywy produktów z wyższych półek. Tę misję IPSA realizuje od lat z powodzeniem, co w połączeniu z wydajną dystrybucją, pozwala na docieranie do coraz większego grona odbiorców.