- Średnica [mm]: 93
- Grubość [mm]: 1,6
- Szerokość [mm]: 160
- Długość [mm]: 445
- Masa [g]: 182
Dodaj opinię
Producent | Numery OEM |
---|
BGA | CH8352 |
CORTECO | 414905P |
ELRING | 010.100 |
ELWISROYAL | 0052887 |
FAI | HG901 |
GLASER | 50670 |
GOETM | 30-028086-00 |
NIPPARTS | J1252026 |
PAYEN | BP650 |
REINZ | 61-53110-00 |
SPESSO | 21431/9500 |
TOYOT | 11115-73010 |
TOYOT | 11115-73030 |
GREAT WALL
|
TOYOTA
|
VW
|
Podobne towary | ||
---|---|---|
Uszczelka głowicy silnika ELWIS ROYAL 0052887 | ELWIS ROYAL | Brak ceny |
Uszczelka głowicy silnika HERTH+BUSS JAKOPARTS J1252026 | HERTH+BUSS JAKOPARTS | 61,00 zł |
Uszczelka głowicy silnika GOETZE 30-028086-00 | GOETZE | 71,00 zł |
Uszczelka głowicy silnika PAYEN BP650 | PAYEN | 63,00 zł |
Uszczelka głowicy silnika ELRING 010.100 | ELRING | 63,00 zł |
Uszczelka głowicy silnika JPN 25U2049-JPN | JPN | Brak ceny |
Zadaj pytanie na temat tego produktu
Uszczelka głowicy silnika to element osprzętu silnika, który montuje się pomiędzy głowicą a blokiem silnika spalinowego. Podstawowa rola uszczelki sprowadza się do odizolowania oleju silnikowego od płynu chłodniczego. Element ten ma także za zadanie uniemożliwienie przedostania się płynu chłodniczego do cylindrów oraz zapewnienie jednostce napędowej odpowiedniej kompresji.
Trudne warunki pracy (bardzo wysokie temperatury i duże ciśnienie) to główny powód dla którego uszczelka głowicy silnika powinna być wykonana z solidnych, z reguły kilkuwarstwowych materiałów, które charakteryzuje dobre odprowadzanie ciepła.
Usterka uszczelki głowicy silnika samochodowego to temat nieco kontrowersyjny. Problem uszkodzenia uszczelki niekiedy ciężko spostrzec nawet doświadczonemu kierowcy. Dlatego najlepiej powierzyć samochód w ręce specjalistów. Niestety uszkodzona uszczelka to dosyć poważna usterka, która niestety nie należy do najtańszych w naprawie.
Typowe sygnały, które będą świadczyć, że doszło do uszkodzenia uszczelki pod głowicą, to m.in. falujące obroty silnika, biały dym z rury wydechowej czy też częste przegrzewanie się silnika samochodowego. Znanym symptomem będzie również "gotujący się" płyn chłodniczy, a także obecne w nim ślady oleju.
Uszczelka głowicy silnika samochodowego nie należy do typowych części eksploatacyjnych, które raz na jakiś czas należy wymienić na nowe. Do awarii tego elementu dochodzi więc z reguły z winy posiadacza samochodu lub niekiedy błędu konstrukcyjnego silnika. Najbardziej narażone na usterki będą nowoczesne silniki, gdzie mimo niewielkiej pojemności skokowej stawia się na jak najwyższą moc.
Arco to doświadczony producent części silnika i szeroko rozumianego osprzętu. W ofercie znajdują się między innymi głowice i tłoki, ale też pompy, łożyska i wiele więcej. Firma zajmuje się produkcją i dystrybucją części silnikowych już od przeszło 40 lat. Jej początki sięgają roku 1981, kiedy to powstał pierwszy magazyn na Tajwanie. Dzisiaj główna siedziba firmy, biuro sprzedaży i magazyn wciąż znajdują się w jej rodzimym kraju. Jednak zakres działania przedsiębiorstwa jest o wiele większy i wykracza daleko poza Azję.
Obecnie Arco to liczący się gracz na rynku międzynarodowym. Za sprawą wyspecjalizowania w produkcji części silnika oraz podzespołów blisko współpracujących z jednostką napędową firma mogła się skupić na udoskonalaniu produktów. Dzisiaj pod względem jakości dorównują one częściom wielu najbardziej renomowanych marek. Jednocześnie są dostępne w relatywnie niskich cenach, za sprawą dopracowania metod produkcyjnych, w których wykorzystywane są najnowocześniejsze technologie oraz opracowania optymalnych linii dystrybucyjnych, Warto pamiętać, że części Arco w Azji i na innych kontynentach są oferowane pod różnymi markami, takimi jak: Toyonisa, Motrex i Arcomoto.