Producent | Numery OEM |
---|
APEC | AST2473 |
ASAM | 05918 |
BENDIX | 049046B |
BENDIX | 049050B |
BENDIX | 049052B |
BGA | TRC5680 |
BIRTH | 20106 |
BIRTH | BR2361 |
BORG BECK | BCA7557 |
BSG | BSG 60-310-231 |
BSG | BSG 60-310-309 |
BSG | BSG 60-315-058 |
BSG | BSG 60-315-122 |
BSG | BSG 60-700-188 |
COMLINE | CCA1500L |
DELPHI | TC8152 |
FAG | 821 1206 10 |
FEBI | 177656 |
FEBI | 280432 |
FIRST LINE | FCA7557 |
GSP | S062805 |
IMPERGOM | 1260 |
KAWE | 8500 235050 |
LEMFO | 39582 01 |
LYNXAUTO | C1389LR |
LYNXAUTO | C5755L |
MAG | 301181379100 |
MAPCO | 54822 |
MAXGEAR | 72-5614 |
MERCE | 205 330 19 07 |
MERCE | 205 330 59 01 |
MERCE | 205 330 61 01 |
METZGER | 58130601 |
MEYLE | 016 050 0161/HD |
MGA | SB8210 |
MOOG | ME-TC-15123 |
MOTAQUIP | LVSA2074 |
MS | 49558S-PCS-MS |
NAPA | NST2473 |
OCAP | 0395773 |
OCAP | 1216258 |
OPTIMAL | G3-1107 |
OPTIMAL | G5-1020 |
PATRON | PS5580L |
PATRON | PSE11773 |
QUINTON HA | QSJ3770S |
RTS | 95-01459-2 |
SIDEM | 49558 |
SWAG | 33 10 2738 |
SWAG | 33 10 4238 |
Stark | SKCA-0051114 |
TALOSA | 46-10104 |
TOPRAN | 409 255 |
TRISCAN | 8500 235050 |
TRW | JTC3887 |
TTC | 02.31.309 |
VEMA | 230030 |
VEMA | 27305 |
WILMINK | WG2246407 |
MERCEDES-BENZ
|
Zadaj pytanie na temat tego produktu
Wahacz to podstawowy i zarazem kluczowy element układu zawieszenia samochodowego, który jest podzespołem eksploatacyjnym, wymagającym po jakimś czasie wymiany. Niestety stan dróg w naszym kraju nie należy do najlepszych a poszczególne elementy układu zawieszenia to jedne z najszybciej zużywających się części w aucie. To właśnie wahacze i znajdujące się w nich tuleje ulegają stosunkowo szybkiemu wyeksploatowaniu.
Wahacz to sztywny element układu zawieszenia, który podczas jazdy samochodem jest wprowadzany w cykliczny ruch obrotowy. Ponadto to podzespół, który łączy piastę koła z nadwoziem pojazdu. Na końcach wahacza umieszczone zostały tuleje metalowo-gumowe, odpowiedzialne za wytłumienie drgań przenoszonych z drogi.
Podstawowa rola wahaczy w każdym aucie sprowadza się do maksymalnej stabilizacji samochodu podczas jazdy oraz zapewnieniu tym samym jak największego komfortu podróżowania pojazdem. Jeżeli dochodzi do uszkodzenia jednego z wahaczy kierowcy nie pozostaje nic innego, jak jego najszybsza wymiana na nowy.
Uszkodzony wahacz zawieszenia nie tylko obniża komfort podróżowania. Jazda z niesprawnym wahaczem zawieszenia, poza mniejszym komfortem jazdy, wpływa także na gorszą kontrolę nad samochodem i płynność jazdy. Ponadto można tu zaobserwować efekt domino – awaria wahacza może przyspieszyć zużycie pozostałych elementów układu zawieszenia – np. końcówek drążka kierowniczego.
Kompletna wymiana wahaczy układu zawieszenia samochodowego niestety do najtańszych nie należy i potrafi nieco nadwyrężyć domowy budżet. Mimo to zawsze zaleca się wybór markowych wahaczy, dzięki czemu kierowca odzyska pierwotne cechy układu zawieszenia. Tylko takie wahacze znajdziecie na stronie naszego sklepu – iParts.pl.
ABS to holenderska firma produkująca części samochodowe. Przedsiębiorstwo obecne na rynku od kilkudziesięciu lat uchodzi za jednego z wiodących producentów części hamulcowych. W tym obszarze producent działa kompleksowo, dostarczając dystrybutorom części do większości marek samochodowych.
Podstawę oferty ABS stanowią klocki i szczęki hamulcowe, będące niewątpliwie flagowymi produktami przedsiębiorstwa. Od lat klocki hamulcowe ABS, podobnie jak towarzyszące im szczęki, uznawane są za jedne z najbardziej innowacyjnych i skutecznych na rynku. Liczba referencji klocków i szczęk hamulcowych ABS przekracza 14 tys., co stanowi około połowę wszystkich referencji części samochodowych ABS. W katalogu znajdują się również tarcze hamulcowe, bębny, zaciski oraz przewody.
Od kilkunastu lat ABS posiada bogatszą ofertę, w której poza elementami układu hamulcowego, znajdują się również inne części samochodowe. Producent oferuje między innymi elementy układu zawieszenia, takie jak np. wahacze oraz kable i linki – nie tylko hamulcowe, ale również przeznaczone do sprzęgła i innych części samochodowych.
ABS to przedsiębiorstwo powstałe w 1978 roku. Historia firmy jest zatem dosyć długa. Przez ponad 40 lat obecności na rynku producent niemal nieustannie poszerzał asortyment. Początkowo rozwój polegał na wprowadzaniu kolejnych referencji w katalogu części hamulcowych, tak aby ostatecznie zaspokoić niemal cały rynek europejski i azjatycki oraz większość amerykańskiego. W 2004 doszło do swoistej rewolucji, polegającej na rozpoczęciu produkcji części spoza układu hamulcowego. Wtedy to z fabryk ABS wyjechały pierwsze elementy zawieszenia.