Producent | Numery OEM |
---|
APEC | AST2472 |
ASAM | 05847 |
BENDIX | 049051B |
BENDIX | 049053B |
BGA | TRC5681 |
BIRTH | BR2360 |
BORG BECK | BCA7558 |
BSG | BSG 60-310-310 |
BSG | BSG 60-315-057 |
BSG | BSG 60-700-190 |
COMLINE | CCA2500R |
DELPHI | TC7851 |
FAG | 821 1207 10 |
FEBI | 280424 |
FIRST LINE | FCA7558 |
GSP | S062806 |
KAWE | 8500 235049 |
LEMFO | 39583 01 |
LYNXAUTO | C5755R |
MAG | 301181379000 |
MAPCO | 54823 |
MAXGEAR | 72-5946 |
MERCE | 205 330 20 07 |
MERCE | 205 330 60 01 |
MERCE | 205 330 62 01 |
METZGER | 58130702 |
MEYLE | 016 050 0160/HD |
MOOG | ME-SB-15126 |
MOOG | ME-TC-15124 |
MOTAQUIP | LVSA2075 |
MS | 38644-PCS-MS |
MS | 49559S-PCS-MS |
NAPA | NST2472 |
OCAP | 0385773 |
OPTIMAL | F8-8531A |
OPTIMAL | G5-1021 |
PATRON | PS3393 |
PATRON | PS5580R |
PATRON | PSE11794 |
QUINTON HA | QSJ3771S |
RTS | 95-01459-1 |
SIDEM | 49559 |
STELLOX | 54-00106-SX |
STELLOX | 54-00106A-SX |
SWAG | 33 10 4237 |
Stark | SKCA-0051113 |
TALOSA | 46-10103 |
TEKNOROT | M-944 |
TOPRAN | 409 256 |
TRISCAN | 8500 235049 |
TRW | JTC3888 |
VEMA | 230030 |
VEMA | 260658 |
VEMA | 27304 |
WILMINK | WG2246407 |
MERCEDES-BENZ
|
Zadaj pytanie na temat tego produktu
Wahacz to podstawowy i zarazem kluczowy element układu zawieszenia samochodowego, który jest podzespołem eksploatacyjnym, wymagającym po jakimś czasie wymiany. Niestety stan dróg w naszym kraju nie należy do najlepszych a poszczególne elementy układu zawieszenia to jedne z najszybciej zużywających się części w aucie. To właśnie wahacze i znajdujące się w nich tuleje ulegają stosunkowo szybkiemu wyeksploatowaniu.
Wahacz to sztywny element układu zawieszenia, który podczas jazdy samochodem jest wprowadzany w cykliczny ruch obrotowy. Ponadto to podzespół, który łączy piastę koła z nadwoziem pojazdu. Na końcach wahacza umieszczone zostały tuleje metalowo-gumowe, odpowiedzialne za wytłumienie drgań przenoszonych z drogi.
Podstawowa rola wahaczy w każdym aucie sprowadza się do maksymalnej stabilizacji samochodu podczas jazdy oraz zapewnieniu tym samym jak największego komfortu podróżowania pojazdem. Jeżeli dochodzi do uszkodzenia jednego z wahaczy kierowcy nie pozostaje nic innego, jak jego najszybsza wymiana na nowy.
Uszkodzony wahacz zawieszenia nie tylko obniża komfort podróżowania. Jazda z niesprawnym wahaczem zawieszenia, poza mniejszym komfortem jazdy, wpływa także na gorszą kontrolę nad samochodem i płynność jazdy. Ponadto można tu zaobserwować efekt domino – awaria wahacza może przyspieszyć zużycie pozostałych elementów układu zawieszenia – np. końcówek drążka kierowniczego.
Kompletna wymiana wahaczy układu zawieszenia samochodowego niestety do najtańszych nie należy i potrafi nieco nadwyrężyć domowy budżet. Mimo to zawsze zaleca się wybór markowych wahaczy, dzięki czemu kierowca odzyska pierwotne cechy układu zawieszenia. Tylko takie wahacze znajdziecie na stronie naszego sklepu – iParts.pl.
ABS to holenderska firma produkująca części samochodowe. Przedsiębiorstwo obecne na rynku od kilkudziesięciu lat uchodzi za jednego z wiodących producentów części hamulcowych. W tym obszarze producent działa kompleksowo, dostarczając dystrybutorom części do większości marek samochodowych.
Podstawę oferty ABS stanowią klocki i szczęki hamulcowe, będące niewątpliwie flagowymi produktami przedsiębiorstwa. Od lat klocki hamulcowe ABS, podobnie jak towarzyszące im szczęki, uznawane są za jedne z najbardziej innowacyjnych i skutecznych na rynku. Liczba referencji klocków i szczęk hamulcowych ABS przekracza 14 tys., co stanowi około połowę wszystkich referencji części samochodowych ABS. W katalogu znajdują się również tarcze hamulcowe, bębny, zaciski oraz przewody.
Od kilkunastu lat ABS posiada bogatszą ofertę, w której poza elementami układu hamulcowego, znajdują się również inne części samochodowe. Producent oferuje między innymi elementy układu zawieszenia, takie jak np. wahacze oraz kable i linki – nie tylko hamulcowe, ale również przeznaczone do sprzęgła i innych części samochodowych.
ABS to przedsiębiorstwo powstałe w 1978 roku. Historia firmy jest zatem dosyć długa. Przez ponad 40 lat obecności na rynku producent niemal nieustannie poszerzał asortyment. Początkowo rozwój polegał na wprowadzaniu kolejnych referencji w katalogu części hamulcowych, tak aby ostatecznie zaspokoić niemal cały rynek europejski i azjatycki oraz większość amerykańskiego. W 2004 doszło do swoistej rewolucji, polegającej na rozpoczęciu produkcji części spoza układu hamulcowego. Wtedy to z fabryk ABS wyjechały pierwsze elementy zawieszenia.